Prieš finalinius etapus F1 pulso rubrikoje pateikiami pagrindiniai šio sezono pabaigos akcentai.
Artimiausias etapas (22-asis) – Las Vegaso GP (lapkričio 24 d.)
Ratai: 50
Rato ilgis: 6,201 km
Distancija: 309,958 km
Pirmos lenktynės: 2023 m.
Rato rekordas: 1:35:490 (Oscaras Piastri, 2023).
Trasa konkuruojanti su Monza dėl savo didelio vidutinio greičio. Nors Las Vegase yra daugiau posūkių, pagrindinė tiesioji yra ilgesnė. Trasos konfigūracija lemia, jog krūvis padangoms nebus didelis. Vietoje to, sukibimas, akseleracija ir mažas oro pasipriešinimas bus raktas į sėkmę.
Be penkių minučių keturiskart pasaulio čempionas
Po įspūdingo pasirodymo Brazilijos GP, „Red Bull“ atstovas Maxas Verstappenas numalšino žiniasklaidoje vyravusias kalbas ir puoselėtas viltis apie įtemptą kovą dėl čempiono titulo. Likus trims etapams iki sezono pabaigos abu lenktynininkus skiria 62 taškai.
M. Verstappenas gali jau Las Vegase užsitikrinti ketvirtą čempiono titulą, jeigu jis:
triumfuos lenktynėse;
finišuos priekyje L. Norriso;
„McLaren“ pilotas nepelnys nė taško.
L. Norriso situacija yra labai sudėtinga – norint neprarasti bent minimalių galimybių kovoti dėl titulo jau Las Vegase, neseniai 25-tą gimtadienį atšventęs pilotas turi pelnyti bent trimis taškais daugiau nei olandas. Britui, svajojančiam iškovoti savo pirmąjį čempiono titulą karjeroje, kiekviename iš likusių trijų etapų reikia surinkti vidutiniškai 21 tašku daugiau nei M. Verstappenui.
Be gedimų ar avarijų, sunku įsivaizduoti, jog „McLaren“ pilotui tai pavyktų padaryti – per visą šį sezoną daugiausiai taškų prieš M. Verstappeną jis sugebėjo atkovoti Australijoje (15, kadangi M. Verstappenas dėl gedimo pasitraukė iš lenktynių) bei Meksikoje (10).
Po Brazilijos GP, siekdamas nuimti įtampą nuo L. Norriso pečių, „McLaren“ ekipos vadovas Andrea Stella teigė, jog konstruktorių čempionatas, o ne pilotų įskaita, visuomet buvo komandos pagrindinis prioritetas, kadangi matematiškai L. Norrisui būtų buvę ir taip sunku nukarūnuoti M. Verstappeną.
Nors dabartinių įvykių kontekste atrodo, jog M. Verstappenui, siekiant tapti keturiskart pasaulio čempionu, beliko sutvarkyti formalumus, F-1 viskas gali staigiai pasikeisti. Galima prisiminti 2007 metų kovą dėl čempionų titulo, kai likus dviems etapams iki sezono pabaigos su 107 taškais pilotų įskaitoje pirmavo „McLaren“ pilotas Lewisas Hamiltonas. Jo komandos draugas Fernando Alonso su 95 taškais buvo antras, o trečias – Kimi Raikkonenas iš „Ferrari“ su 90 taškų.
Nepaisant to, jog pagal seną taškų sistemą per likusius du etapus buvo galima iškovoti daugiausiai 20 taškų, tai nesutrukdė suomiui debiutiniame sezone su „Ferrari“ sensacingai triumfuoti čempionato įskaitoje. Nugalėjęs paskutinėse dvejose lenktynėse bei sulaukęs L. Hamiltono nesėkmių Kinijoje bei Brazilijoje, K. Raikkonenas su 110 taškų tapo 2007 metų pasaulio čempionu (L. Hamiltonas ir F. Alonso sezoną baigė su 109 taškais).
Potencialiai nauji konstruktorių taurės šeimininkai
Įdomesnė ir daug mažiau nuspėjama intriga vyksta konstruktorių čempionate, kuriame šiuo metu pirmauja „McLaren“ ekipa, nuo „Ferrari“ ekipos atitrūkusi 36 taškais. Nors ne tiek daug nuo minėtų lyderių atsilieka ir „Red Bull“, tragiška austrų ekipos piloto Sergio Perezo forma nelabai leidžia tikėti, jog jai pavyks mesti rimtesnį iššūkį kovoje dėl titulo.
Panašu, jog šį sezoną „McLaren“ arba „Ferrari“ gali nutraukti jau 14 metų vykstantį „Red Bull“ arba „Mercedes“ dominavimą komandinėje įskaitoje. Nuo 2010 metų „Red Bull“ iškovojo šešis (2010, 2011, 2012, 2013, 2022, 2023), o „Mercedes“ – aštuonis čempionų titulus (2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021).
Paskutinį kartą „McLaren“ bei „Ferrari“ dėl konstruktorių taurės kovojo 2008 metais – tąkart triumfavo italų komanda. Tai taip pat buvo paskutinis „Ferrari“ iškovotas titulas, o „McLaren“ ekipa komandinėje įskaitoje nėra triumfavusi nuo 1998 metų.
Nors 36 taškų persvara nėra maža, paskutiniu metu puikią formą demonstruojančiai „Ferrari“ komandai ją panaikinti yra įmanoma. Pavyzdžiui, skaičiuojant per paskutinę trigubą savaitę (JAV GP – Meksikos GP – Brazilijos GP) iškovotus taškus, italų komanda jų pelnė 39-iais daugiau nei „McLaren“.
Atsižvelgiant į abejoms komandoms atsivėrusią galimybę po ilgos pertraukos nutraukti titulų badą, bus įdomu stebėti, kuriai iš jų pavyks tai padaryti.