Komandos į Ispanijos GP etapą atvežė daug naujovių ir rytinę penktadienio treniruotę pradėjo nuo aerodinamikos pakeitimų bandymų, vertindamos naujų sprendimų efektyvumą. Lenktynininkai išvažiuodavo ratų serijoms, vėliau sugrįždavo į boksus, kur mechanikai keitė mašinų konfigūraciją – ir tai kartojosi ne kartą.
Penktadienis Barselonos trasoje yra laikoma viena iš esminių dienų. Oras buvo palankus darbui, bet dažnai pilotams trukdydavo bolidų grūstys – dienos programa buvo gana išsami ir visi stengėsi dirbti trasoje.
Lenktynininkams vėl iškilo problemų su galinių padangų įšildymu. Pernai naujai paklotas asfaltas pakankamai nedaug apkraudavo padangas, o oro temperatūra nebuvo labai didelė – daugelis skundėsi sukibimo su trasos danga stoka.
„Ferrari“, „McLaren“ ir Danielis Ricciardo iš „Renault“ gavo naujas jėgaines – komandos tikisi pridėti jėgos agregatų galios ir patikimumo, jų bandymams skirdamos dalį treniruočių sesijos. „Haas“ ekipoje naujienas gavo tik Romainas Grosjeanas, K. Magnussenas važiavo su senesnės konfigūracijos mašina.
Pilotai puikiai pažįsta Barselonos trasą iš bandymų bei lenktynių, tačiau be klaidų neapseita. V. Bottas buvo išvažiavęs į žvyrą, o vėliau vos nesusidūrė su M. Verstappenu – čia išvengta pasekmių. G. Russello mašina prarado dešinį veidrodėlį.
Sesijos pabaigoje V. Botto mašinoje buvo aptiktas nutekėjimas, jis anksčiau laiko užbaigė sesiją, bet išsaugojo pirmąją protokolo eilutę. Verstappeno mašina prarasdavo alyvą, todėl mechanikams teko nuimti bolido dugną, kad būtų surasta priežastis.
Paskutinę treniruotės minutę Lance‘as Strollas sudaužė mašiną, išlėkdamas iš trasos devintame posūkyje po išvažiavimo ant žolės – sesija buvo sustabdyta raudonomis vėliavomis ir tuo treniruotė baigėsi. Su lenktynininku – viskas tvarkoje, nors priekinė bolido dalis ir buvo smarkiai sudaužyta.