Planas nevienareikšmiškas, tačiau, jis, B. Ecclestone nuomone, leistų užbaigti su vienos konkrečios komandos dominavimu, dėl ko smarkiai kenčia „Formulės-1“ reitingai.
„Visų pirma, aš nepradėčiau kalbų su komandomis, - mintimis su JAV TV kanalu ESPN dalijosi Bernie.- Tai tas pats, kas turėti reikalų su komitetu, kuris yra visiškai nereikalingas, kai yra priiminėjami panašūs sprendimai.
Aš pasakyčiau taip: „Pas mus bus du čempionatai. Abejuose bus pasaulio čempiono statusas: vienas – konstruktorių čempionatas, kitas – komandų čempionatas. Lenktynininkų čempionatui visa tai niekaip neapsilieps“.
Konstruktorių čempionatas – komandoms, kurios savarankiškai gamina variklius bei važiuoklę, pavyzdžiui, „Mercedes“ bei „Ferrari“.
Komandų čempionatui aš sukurčiau mašiną, kuri būtų kažkuo panaši į mažiau sudėtingą „Formulės-2“ mašiną. Jei „Honda“ susiruoštų pasitraukti iš „Formulės-1“ arba „Renault“ atsisakytų savo gamyklinės komandos, aš su jais sudaryčiau naudingą jiems sutartį tiekti jėgos agregatus visiems komandų čempionato dalyviams.
Tai būtų varikliai, kurie būtų panašūs į tuos, kokie dabar yra naudojami „Formulėje-1“. Bet su sąlyga, kad vienas toks motoras turėtų išlaikyti nesugedęs visą sezoną, o vieną atsarginį būtų galima panaudoti, jei pirmasis visiškai sugestų.
Tuomet atsirastų šansas tiems, kurie nori sukurti savo „Formulės-1“ komandą. Aš suteikčiau jiems paruoštas mašinas ir atsarginius variklius. Išskirčiau 30 mln. dolerių metinį biudžetą. Tokiu būdu, būtų galima pamiršti apie visas tas nesąmones, susijusias su ekipų biudžetų ribojimais.
Jums tektų organizuoti komandos valdymą itin racionaliai. Jūs turėsite pradinius 30 mln., kad galėtumėt pradėti darbą, bet jums dar reikės surasti ir rėmėjų.
Numanau, kad kai kas galėtų pasakyti: „Minutėlę. Net su pačiu geriausiu pilotu aplenkti gamyklinės komandos bus neįmanoma. Kaip mes įveiksime „Ferrari“?
Nesijaudinkite, viskas bus tvarkoje. Mes rengiamės kai kuriems veiksmams, kurie subalansuotų situaciją ir padėtų komandų čempionato dalyviams.
Visų pirma, jei norite, jūs galite pildyti degalų atsargą lenktynių metu. Jūs turėsite tik vieną padangų komplektą, bet, jei pildysitės degalus, jūs galėsite pasikeisti ir padangas. Be to, mums teks pakoreguoti visų mašinų svorį.
Jei paaiškėtų, kad komandų čempionato mašinos nėra pakankamai greitos, mes padarysime taip, kad gamyklinių komandų čempionato mašinos būtų sunkesnės. Taip būtų galima kompensuoti 2-3 sekundžių skirtumą.
Dėl degalų papildymo ir padangų keitimo galima būtų atkovoti dar po sekundę kiekviename rate. Bet tik tuo atveju, jei jūs naudosite minėtąją taktiką. Tai jūsų reikalas. Ir dar vienas momentas: šio čempionato dalyviai, jei nori, startui gali pateikti tik po vieną bolidą.
Taisyklės, aprašančios gamyklinių komandų mašinų kūrimą, pasiliktų tokios pačios kaip dabar. Jie neturėtų skųstis. Vienintelė išimtis, kuria papildyčiau taisykles – punktas apie tai, kad bolido svoris galėtų keistis.
Tokios taisyklės priverstų susimąstyti ir tuos, kurie dabar nedalyvauja „Formulės-1“ pasaulio čempionate. Aš tiksliai žinau, jog „Volkswagen Group“ per „Audi“ markę prieš 4 metus buvo labai arti sprendimo ateiti į F-1 ir mes jau beveik buvome pasiekę susitarimo. Bet po to jiems prasidėjo vadinamasis dyzelių emisijos skandalas Amerikoje.
Tačiau ši kompanija yra įsitikinusi, kad jie turi pakankamai talentingų inžinierių ir jie sugebėtų sukurti mašiną`ir variklį, kurie po keleto metų taptų konkurencingi.
Konstruktorių čempionate būtų savas nugalėtojas, o komandų čempionate – savas. Kiekvienas čempionatas turėtų ir skirtingus rėmėjus.
Žiūrovas tribūnose nepradės kalbėti, kad tai yra nesąžininga, todėl, kad viena komanda išleidžia 350 mln. dolerių, o kita – tik 70 mln. Žiūrovui reikalingos tik įdomios lenktynės ir mes tai užtikrintumėm. Man atrodo, viskas būtų tiesiog klasiška. Idėja yra ta, kad pavyktų subalansuoti dviejų tipų mašinas, kad komandos, kurios išleidžia po 70 mln., gautų šansą kartais užlipti ant podiumo.
Kai kas pasakytų: „Visa tai yra labai gerai, bet kas bus su investicijomis, kurias atliko tokios komandos kaip „Racing Point“, vystydamos infrastruktūrą ir kas bus su personalu, kurį teks gerokai apkarpyti?“
Atsakymas būtų toks: „Jei Lawrence‘as Strollas nebūtų investavęs, šiai komandai būtų tekę užsidaryti. Yra ir kitų nedidelių komandų, kurios yra panašioje padėtyje. Bet jei jūs norite pasilikti „Formulėje-1“, tai privalote veikti būtent taip.
Organizuodami du čempionatus, be lenktynininkų čempionato, mes padėsime nedidelėms komandoms, be kartu leisime gamykliniams kolektyvams lenktyniauti taip, kaip jie nori. Ir jei „Ferrari“ panorės išeiti iš „Formulės-1“, jie galės tai padaryti. Arba, jei norės, galės pereiti į komandų čempionatą. Jie turės pasirinkimą.
Tas pats būtų ir su variklių gamintojais. Pavyzdžiui, „Renault“ galėtų pasirinkti dalyvavimą konstruktorių čempionate ir 350 mln. dolerių dydžio biudžetą.
Arba tapti tik variklių tiekėju – aš viską sureguliuočiau taip, kad jie variklius visiems tiektų nemokamai, o už tai gautų daug vietos ant komandų bolidų, ant kurių būtų galima dėti „Renault“ reklamas. Grąža būtų didesnė negu dabar, beje, prie mažesnių sąnaudų.
„Formulė-1“ vėl privalo pritraukti publikos dėmesį. Kai keturi jūsų draugai vyksta į lenktynes, jūs norite, kad visi jie turėtų skirtingas prognozes, kas nugalės varžybose. Esmė tame, kad dabar „Mercedes“ ir „Ferrari“ yra priekyje, o likusieji tada turėtų šansą parungtyniauti su jais, nors jų biudžetai ir būtų penkis kartus mažesni.
Visa tai būtų galima aptarti. Bet svarbiausia, jog akcentai būtų dėliojami ties prieinamomis pramogomis, o ne ties brangiomis technologijomis“.