F-1 pulso rubrikoje pateikiama Japonijos „Grand Prix“ etapo apžvalga, kurioje pristatomi laimėtojai, pralaimėtojai bei įdomiausi faktai iš įvykusio lenktynių savaitgalio.
Laimėtojai
„Oracle Red Bull Racing“. Po nesėkmingo Australijos GP etapo, kuriame Maxas Verstappenas nefinišavo, o Sergio Perezas užėmė tik 5 vietą, „Oracle Red Bull Racing“ reabilitavosi su kaupu. Komanda pristatė bolido atnaujinimus ir jos pilotai dominavo visą savaitgalį, būdami greičiausi tiek šeštadienį vykusioje kvalifikacijoje, tiek sekmadienio lenktynėse.
M. Verstappenas toliau tęsė įspūdingą sezono pradžią, iškovodamas ketvirtą „pole“ poziciją iš eilės bei trečią pergalę iš keturių galimų. Pridėjus lenktynėse nuvažiuotą greičiausią ratą, iš Japonijos olandas išvyko iškovojęs didžiausią įmanoma taškų skaičių (26) ir padidinęs savo persvarą pilotų įskaitoje iki 13 taškų.
Max extends the gap at the top 🦁
And there are gains for Checo, Lando and Lewis after a high-speed game of chess in Suzuka ⬆️#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/YcgJihrrGp
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Komandos draugas S. Perezas po sėkmingo Suzukos etapo pakilo į antrą vietą pilotų įskaitoje. Meksikietis ypatingai gerai pasirodė šeštadienį vykusios kvalifikacijos metu, kurioje užėmė antrą vietą ir komandos draugui M. Verstappenui nusileido tik 0,066 sekundės.
Taip aukštai „Red Bull“ pilotas nebuvo startavęs nuo 2023 metų Majamio GP, kuriame iškovojo „pole“ poziciją.
Lenktynių pradžioje nedidelę klaidą padaręs ir M. Verstappenui pabėgti leidęs meksikietis likusias lenktynes neklydo bei išlaikęs gerą lenktynių tempą kirto finišo liniją antroje vietoje, padėdamas iškovoti „Red Bull“ ekipai trečią dublį šį sezoną.
Sėkmingas pasirodymas Japonijoje po sunkumų Australijoje buvo labai svarbus ir pačiam S. Perezui, siekiančiam išsaugoti savo vietą „Red Bull“ komandoje ir kitam sezonui.
Charlesas Leclercas. Nors šeštadienį įvykusi kvalifikacija Charlesui Leclercui nesusiklostė (užimta 8 vieta), sekmadienio lenktynėse monegaskas atsitiesė.
Ambicinga strategija bei puikus jos išpildymas lėmė, jog C. Leclercas buvo vienintelis iš lyderių lenktynes baigęs su vienu sustojimu. Minėtą strategiją bandė įgyvendinti ir „Mercedes“ pilotai, tačiau pastariesiems ne tik, kad nepavyko, tačiau minėta klaida kainavo ir nemažai prarasto laiko.
Tuo metu C. Leclercas sugebėjo su vidutinio minkštumo padangomis nuvažiuoti pusę lenktynių distancijos (27 ratus), kartu neprarasdamas laiko tiesioginiams oponentams – Japonijos GP „Ferrari“ piloto vidutinis tempas net buvo geresnis nei abiejų „Mercedes“ lenktynininkų, stojusių po du kartus.
Puikus padangų taupymas ir išlaikytas tempas lėmė, jog lenktynių pradžioje važiavęs tik 7 vietoje, monegaskas galiausiai kovojo dėl podiumo su komandos draugu Carlosu Sainzu, už savęs palikęs abu „McLaren“ pilotus bei „Aston Martin“ vairavusį Fernandą Alonsą. Ne veltui už sėkmingą pasirodymą „Ferrari“ pilotas fanų buvo išrinktas dienos lenktynininku.
Yuki Tsunoda. Antros lenktynės iš eilės, kuriose puikiai pasirodė „Racing Bulls“ pilotas Yuki Tsunoda. Iš 10 pozicijos startavęs japonas sugebėjo joje ir finišuoti, pelnęs dar vieną gyvybiškai svarbų tašką savo komandai.