„Negražu kalbėti, kad „Genii“ turi finansinių problemų, – sako G. Lopezas. – Taip, „Lotus“ yra patyrusi nuostolių, bet kaip ir kiekviena kita „Formulės-1“ komanda. „Lotus F1“ palaikymas mums praėjusiais metais atsėjo maždaug 50 mln. eurų, o dabar esančios jos skolos sudaro apie 100 mln. eurų, bet šis verslas yra palaikomas akcininkų ir kitų partnerių. Be to, „Lotus“ tesudaro tik 10 proc. „Genii“ kompanijos aktyvų. Kitos mūsų kompanijos veiklos duoda pelnus.

Esmė tame, kad „Lotus“ mes palaikome paskolų pagalba, o ne savų lėšų įdėjimais, kaip tai daro dauguma kitų komandų. Ir tik 6 mln. JAV dolerių yra komandos kreditai. Žmonės bando obuolius lyginti su kriaušėmis, o reikia obuolius lyginti su obuoliais. Mes turime didelius planus ir ambicijas kitam sezonui. Mes nedalyvautume šiame biznyje, jei nenorėtume laimėti.

Juokinga, kad F-1 mes atrodome kaip Dovydas prie Galijotą. „Lotus“ visuomet traukė daugelio dėmesį, ypač lyginant su didžiosiomis komandomis, tokiomis kaip „Red Bull“ bei „Ferrari“. Bet „Formulė-1“ yra labai piktas pasaulis, kur „varyti“ ant kitų yra įprastas reikalas“.

Iš tiesų „Genii“ finansinė padėtis tikrai nėra tokia bloga, kaip rašė kai kurie laikraščiai. Šiai kompanijai priklauso daugiau kaip milijonas hektarų aukščiausios kategorijos žemių. Šis portfelis yra vertinamas maždaug vienu milijardu dolerių. Neseniai kompanija nupirko patį aukščiausią Niujorko dangoraižį „Essex House“.

Kita svarbi „Genii“ verslo dalis – prekyba energetiniais resursais. Ji valdo prekybos nafta ir dujomis Afrikoje licenciją. Pasak G. Lopezo, jie turi potencialą per metus Afrikoje parduoti apie milijoną tonų naftos, tai būtų labai rimtas žaidėjas Afrikos rinkoje.

Kalbant apie „Lotus F1“ komandą, atrodo, kad šiais metais komandai pavyks pasiekti atsiperkamumo – išlaidos pajamų neviršys daugiau kaip 10 mln. eurų. Be to. G. Lopezas stengiasi iš „Formulės-1“ čempionato stengiasi išgauti reklaminę naudą, nesitikėdamas didelio pelno.

„Kai kam gali pasirodyti naivu, bet mes su Ericu Luxu („Genii“ bendrasavininkiu) esame dideli vaikai dėl to, kad nesitikime iš „Formulės-1“ uždirbti pelno. Bet mes tai laikome geru verslu ir F-1 komandą vadiname „atstovybe ant ratų“. Mat efektas valdant tokią komandą yra labai didelis. Mes visuomet galime į varžybas pasikviesti mums reikalingų žmonių, nauda iš to – labai didelė, įvertinti to mastelius neįmanoma“.

„Lotus“ komanda yra ne vienintelis „Genii“ kompanijos įvaizdžio projektas. Neseniai Liuksemburgo verslininkai investavo pinigus į Charlie Chaplino muziejų, kuris atsidarys Šveicarijos Rivjeroje. Atidarymas planuojamas po dviejų metų. „Mums tai daug kuo panašu į „Formulę-1“, – pripažįsta G. Lopezas. – Muziejus vargu ar mums atneš didelius pinigus, bet mums patinka komikas C. Chaplinas ir mes norime, kad mūsų vaikai apie jį žinotų“.

Daugiau F-1 naujienų skaitykite čia.