- Nors sezonas tuoj įpusės, situacija „Red Bull“ komandoje nėra ideali. Kokios komandos nuotaikos?
- Šokas, kurį mūsų komanda patyrė per žiemos testus, jau užsimiršo. Pirmąją sezono pusę įtemptai dirbdami mes daug ko išmokome, tačiau turime krūvas problemų, kurios iškyla vos ne kiekvieną dieną.
- Tačiau „Red Bull“ ir „Toro Rosso“ situacija nėra tokia katastrofiška, kaip pas kitus „Renault“ klientus – „Lotus“ bei „Caterham“. Ką jums pavyko padaryti ir ko nepadarė minėtos kitos komandos?
- „Red Bull“ nuo seno turi kur kas modernesnę techninę bazę nei kiti, tai leidžia mums naudoti kur kas sudėtingesnes sistemas ir jas kur kas geriau integruoti į mūsų automobilį. Be to automobilio važiuoklė mūsų komandoje yra pati geriausia tarp „Renault“ klientų. Ir mūsų pilotai yra geresni. Tai rodo ir antroji S. Vettelio vieta Didžiosios Britanijos kvalifikacijoje ir pirmoji D. Ricciardo pergalė šį sezoną.
- Ką turėjote galvoje, sakydamas „naudojame sudėtingesnes sistemas“?
- Mes kartu su „Renault“ suradome sudėtingą būdą kaip judėti į priekį, suradome galimybių ribas, įskaitant degalų sunaudojimą ir padarėme teisingus žingsnius prieš 2015 metus, kada įvyks nauja jėgainės sistemos homologacija. Tai leis mums sukurti kur kas greitesnį automobilį.
- Kaip galite pakomentuoti gandus, kad nuo kito sezono „Red Bull“ komandą gali „praryti“ „Renault“ koncerno variklių gamybos departamentas?
- Šie gandai nėra teisingi. Mes norime vystytis kartu su „Renault“, bet „nerydami“ vienas kito.
- Tačiau ne jūs vieni dirbate su „Renault“. Ar likusios komandos irgi dalyvauja šiame darbe?
- Taip, bet jos dirba tik ties viena variklių sistemos versija. Daugiau tokia situacija, kai „Lotus“ naudoja kitą jėgainės versiją, ateityje nepasikartos. Tai iš „Renault“ atėmė daug laiko bei pinigų, sutrukdė modernizuojant kitų klientų variklių sistemas. Beje, „Lotus“ kitą sezoną jau visai nenaudos „Renault“ agregatų.
- Kodėl „Renault“ sutiko su tuo. Juk iš karto buvo aišku, kad tai sukels begales problemų?
- Jie nusprendė tenkinti visus komandų norus. Bet greitai buvo suprasta, kad tai yra didelė klaida. Juk „Mercedes“ ir „Ferrari“ komandoms tiekia tik vienos versijos jėgaines.
- Ar tai reiškia, kad šiame sezone jūsų komanda jau „deda kryžių“?
- Ne visai. Visų pirma todėl, kad kitame sezone bus labai mažai važiuoklės pakeitimų, todėl viskas, ką išmoksime šiemet, turės didelės įtakos 2015 m. sezone. Šiemet matematiškai mes dar galime laimėti, turint galvoje ir tai, kad Abu-Dabyje taškai bus dvigubinami. Mes nežadame pasiduoti.
- Kiek komandos resursų dabar jau skirta pasirengimui kitam sezonui?
- Lygiai tiek pat, kiek ir ankstesniais metais. Naujo automobilio projektavimas vyksta kartu su dabartinės mašinos modernizacija – mes taip dirbame kiekvienais metais.
- Kokios įtakos turės Edriano Newey nutolimas nuo kasdienių reikalų. Juk jis dabar reikalingas kaip niekada?
- Mes turime labai daug talentingų specialistų, o ir pats E. Newey nenutols nuo mūsų reikalų. Kol kas dar neapspręsta jo naujos veiklos atsakomybė ir konkrečių darbų ratas. Nauja jo darbovietės „Advanced Technologies“ bazė kol kas nėra sukurta. Kol kas viskas dar tik idėjų ir diskusijų lygyje, todėl tai neturės jokios įtakos pasiruošimui kitam sezonui.
- Užkulisiuose vis garsiau kalbama apie vadinamąsias „klientų mašinas“. Ką apie tai galvojate?
- Šios „klientų mašinos“ leidžia kai kurioms komandoms smarkiai sumažinti savo išlaidas, bet dėl to F-1 čempionatas praranda savo individualumą. Man labiau patinka mintis, kad didžiosios komandos galėtų į kovą mesti po trečią automobilį, ant kurio būtų užklijuoti kitų rėmėjų logotipai. Dėl to varžybos taps kur kas įdomesnės, nebus didelių skirtumų tarp kovojančių pilotų, matysime mažiau ratu ir daugiau aplenktų automobilių. Didžiosioms komandoms nėra didelio skirtumo – kovai ruošti dvi ar tris mašinas, išlaidos bus kur kas mažesnės nei autsaiderių biudžetai.
- Kas vairuotų trečiąjį „Red Bull“ automobilį?
- Mes turime privilegiją rinktis iš labai didelio talentingų sportininkų tarpo. Spręsime tik tada, kai tai taps realybe.
- Šių metų permainos „Formulės 1“ čempionate yra smarkiai kritikuojamos. Ar kritika yra pagrįsta?
- „Formulei 1“ yra svarbiausia sugrįžti prie jos esmės, kuri yra ne kas kita, o sportinės automobilių lenktynės. Mes jau matome kai kurias permainas šia linkme – supaprastinta per daug griežta baudų pilotams sistema. Tai vienas iš punktų. Toliau, žinoma, kažką reikia daryti su automobilių garsu – jei, tarkime, palaikymo lenktynėse garsas yra kur kas rimtesnis nei pagrindinėse F-1 varžybose, tai kažkas negerai. Mes turime sugrįžti prie to, kad „Formulė 1“ yra pačios rimčiausios, greičiausios ir pačios kiečiausios bei brutaliausios mašinos visame pasaulyje, o jas vairuoja patys geriausi vyrukai. Tai daryti gali toli gražu ne kiekvienas.
- Prabėgo beveik pusė sezono. Kaip galima įvertinti keturis „Red Bull“ komandos pilotus?
- Mes patenkinti visais savo pilotais. Akivaizdu, kad vertinant būtina turėti galvoje absoliučiai visus faktorius. Pavyzdžiui, S. Vettelis susidūrė su aibe techninių problemų, o tai gadina bendrą vaizdą. Panašiai yra ir su J.E. Vergne. Iš kitos pusės, mūsų naujokai D. Ricciardo ir D. Kvyatas puikiai tvarkosi su užduotimis ir viršijo komandų lūkesčius. Bet visiems mūsų lenktynininkams duodu po 10 balų.