Didžiojoje „F-1“ 2023 sezono apžvalgoje jau sakėme, kad „Red Bull“ bus šių metų favoritas. Ką gi, prognozės pasiteisino. „Red Bull“ kovėsi be konkurencijos ir kvalifikacijos metu lyderiavo prieš kitus varžovus 0,2, o kartais ir 0,4 sekundės.

„Red Bull“ atotrūkis buvo toks milžiniškas, jog Maxo Verstappeno pranašumas lenktynių pabaigoje prieš artimiausius varžovus „Aston Martin“ buvo virš 38 sek., prieš „Ferrari“ – 48 sek., o prieš „Mercedes“ žvaigždę serą Lewisą Hamiltoną – net 50 sekundžių. Atotrūkis, kurį bus labai sudėtinga sumažinti visiems varžovams.

Lenktynių metu ypač išryškėjo „Red Bull“ pranašumas padangų aspektu. Kaip ir buvo galima numanyti per priešsezoninius bandymus, „Red Bull“ padangas išsaugo gerokai ilgiau, todėl per lenktynes trumpam tarp dviejų „Red Bull'ių“ atsidūręs Charleso Leclerco „Ferrari“ nesijautė saugus ir kito sustojimo boksuose metu buvo gan lengvai aplenktas „Red Bull“ bolidą pilotuojančio Checo Perezo.

Apie Maxą Verstappeną, lyderiavusį net 54 ratus iš 57 ir užsitikrinusį savo 36-ąją pergalę, apskritai sunku ką ir bepasakyti.


Bent iš pirmųjų lenktynių galime nuspėti, jog nuimti karūną nuo čempiono galvos bus itin sudėtinga. Tiesa, nepamirškime apie „Bahreino prakeiksmą“, kurį minėjo daugelis F-1 apžvalgininkų – nė vienas pirmojo sezono „Grand Prix“ laimėtojas nėra laimėjęs tų metų F-1 čempiono titulo jau šešerius metus.

Tad juokais pasklido kalbos, jog M. Verstappenui gali tekti kreiptis į būrėjas ir šlakstyti bolidą šventintu vandeniu, norint panaikinti prakeiksmą. O gal jis visgi sugebės tą padaryti ir be antgamtinių jėgų pagalbos?


Panašu, jog apie „Bahreino prakeiksmą“ tikrai žinojo „Ferrari“ ekipa, neišleidusi per kvalifikaciją Carleso Leclerco bandyti „permušti“ M. Verstappeno startinės pozicijos. Tiesa, kaip matome, „Ferrari“ tempas vis vien buvo žemesnis, tad jie verčiau ruošėsi kovai su „Aston Martin“ atstovais ir „Mercedesais“ ir priėmė sprendimą nevažiuoti papildomų ratų kvalifikacijos metu bei pasaugoti padangas lenktynėms.

Kaip ir buvo galima tikėtis, kone visas lenktynes antrose pozicijose važiavo „Ferrari“ ekipa. Jų bolidas tikrai puikiai pasirodė tiesiosiose trajektorijose – padidino savo maksimalųjį greitį bei greičiau įveikdavo greituosius posūkius.

Tačiau šis patobulinimas turėjo ir savo kainą – „Ferrari“ susidūrė su problemomis lėtesnėse atkarpose, pilotams tekdavo labiau išsukti vairą posūkiuose, tad spaudžiant greičio pedalą buvo sudėtingiau suvaldyti bolidą, nepriverčiant jo slysti į šonus.

Tai drauge su padidėjusia bolido prispaudžiamąja jėga gale kėlė iššūkių ir „Ferrari“ galiniams ratams, tad jie gerokai greičiau sunaudodavo padangas lyginant su varžovais. Tiesa, „Ferrari“ patikimumo iššūkiai šiemet, panašu, tęsiasi net ir pakeitus komandos vadovą bei pagrindinį strategą – lenktynininkui Charlesui Leclercui šios lenktynės baigėsi variklio gedimu 40-ame lenktynių rate, o Carlosas Sainzas apskritai liko be podiumo, praleidęs į priekį tikra sensacija tapusį „Aston Martin“ „naujoką“ Fernando Alonso.

Ch. Leclerco gedimas iš pradžių sietas su elektros sistemos, vėliau – su variklio valdymo kontrolinio bloko gedimu. Tiesa, atrodo, jog dabar gedimas gali būti susijęs su žmogiškąja klaida – pati „Ferrari“ teigė, jog dėl itin stiprios vibracijos ir aukštos temperatūros sujungiant laidus įvyko trumpasis jungimas, dėl to ir sudegė valdymo blokas.

Dabar mechanikams teks ardyti laidų pynes siekiant nustatyti tikslias izoliacijos pažeidimo vietas. Nors pažeidimas ir gali būti gan nesunkiai pašalintas, „Ferrari“ vis vien teks keisti sudegusį elektronikos valdymo bloką.

O turint omenyje, jog per sezoną komandos gali pasikeisti tik du tokius blokus be starto pozicijų baudos, „Ferrari“ sezonas gali būti labai vingiuotas. Iš esmės „Ferrari“ šiemet atrodo geriau – sumažėjo bolido oro pasipriešinimo koeficientas, variklio galia padidėjo, bolidas tapo greitesnis.

Tačiau nerimą vis dar kelia bolido patikimumas ir pernelyg greitas padangų sunaudojimas. Išsprendus šiuos iššūkius, „Ferrari“ šiemet dar tikrai gali ne kartą mus nustebinti. Tikėtina, jog „Ferrari“ pasirodys dar geriau kitą savaitę vyksiančiame Saudo Arabijos „Grand Prix“, kur vyrauja daugiau greitųjų posūkių, daugiau tiesiųjų, o naujesnis asfaltas mažiau žaloja padangas.

Šių lenktynių sensacija tapo „Aston Martin“ ekipa. Ispanas F. Alonso visas lenktynes važiavęs užtikrintai parodė aukščiausios klasės meistriškumą lenktynių pabaigoje – 38-ajame rate aplenkęs „Mercedes“ pilotą L. Hamiltoną ir 45-ajame rate lenkdamas C. Sainzą.

Tiesa, neskubėkime džiaugtis F. Alonso podiumu, kadangi jam čia neabejotinai pagelbėjo Ch. Lerclerco gedimas. Ispanui prireikė net 6 ratų norint prisivyti 3 sekundėmis atitrūkusį C. Sainzą, o įprastomis sąlygomis jis niekaip nebūtų pasivijęs ir aplenkęs Ch. Lerclerco, kuris prieš sugendant lyderiavo net 9 sekundėmis.


Tiesa, Alonso galėjo pasirodyti gerai ir be Leclerco gedimo, tik jam labai sutrukdė blogas pasirodymas pirmajame rate. Startavęs iš 5-os pozicijos, Alonso nesurado tinkamo balanso pirmuosiuose posūkiuose, o netrukus ketvirtajame posūkyje į jo bolido galą atsitrenkė komandos draugas Lance’as Strollas, dėl to ispanas praleido į priekį abu „Mercedesus“.

Fernando Alonso

Šiemet „Aston Martin“ komanda atsivežė tikrai neįtikėtinai gerą kūrinį – nusivilioję nemažai mechanikų iš „Red Bull“, „Mercedes“ ir „Alfa Romeo“, „Aston Martin“ sukūrė vadinamąjį pilkąjį bolidą.

Kodėl pilkąjį? Nes komanda, statydama šį bolidą, puikiai išnaudojo pilkąsias taisyklių zonas. Gerokai sutrumpėjo bolido stabdymo kelias – tą pastebėjome ir lenktynių metu, žymiai geriau įveikiami posūkiai, o maksimalus greitis tiesiosiose linijose padidėjo. Gerus rezultatus lėmė ir gebėjimas tausoti padangas.

Tiesa, „Aston Martin“ gerokai nusileidžia „Red Bull'iams“ DRS zonose, čia „Red Bull“ turi kelių kilometrų per valandą pranašumą.

F. Alonso Bahreine užsitikrino 99-ą podiumą karjeroje, tačiau tai tik antrasis podiumas po 2015 metų. Tad ilgus metus ispano karjerą sekę gerbėjai tikrai galėjo džiaugtis pastarąjį savaitgalį. O Lance’ui Strollui, akivaizdu, buvo sudėtingiau pilotuoti bolidą dėl lūžusio dešiniojo riešo ir praleistų priešsezoninių bandymų.


Tačiau net ir tai nesutrukdė jam finišuoti šeštam. Sunku net nuspėti, ką Lance’as galės padaryti su abiem sveikom rankom.

„Mercedes“ turėtų sunerimti – juk lygiai su tokia pačia važiuokle, pavarų dėže ir varikliu važiuoja ir „Aston Martin“ bolidai, kurių tiekėjas – būtent „Mercedes“ gamykla. Tačiau net ir turint tokias pačias pagrindines sudedamąsias, „Astonai“ lenktynėse demonstruoja geresnius rezultatus.

„Mercedes“ vis dar neišsprendžia bolido turbulencijos iššūkio – pernelyg daug nešvaraus oro patenka ant bolido galinių ratų, tad ir posūkius įveikti sudėtingiau, o ir padangos susinaudoja gerokai greičiau.

Tiesa, „Mercedes“ su Toto Wolffu priešakyje jau ne kartą įrodė galintys išspręsti problemas, tad nuojauta kužda, jog su laiku matysime vis daugiau „Mercedes“ pilotų ant podiumo. 5-oji L. Hamiltono ir 7-oji G. Rusello pozicijos teikia vilties „Mercedes“ gerbėjams, jog ne viskas yra prarasta.

Lewis Hamilton

Valtteri Bottas su „Alfa Romeo“ finišavo aštuntas – neblogai sukonstruotas jų bolidas, kuris iš dalies nukopijuotas nuo praeitų metų čempionų „Red Bull“.

Pierre’as Gasly’is – neabejotinai vienas iš šių lenktynių herojų. Startavęs iš paskutinės pozicijos, lenktynių metu jis pasinaudojo gan agresyvia taktika, anksti stojo pasikeisti padangų (9-ajame rate) ir išlošė net vienuoliką pozicijų.

Pierre Gasly, "Alpine"

Gerokai nustebino ir „Williams“ komanda – pasirodė geriau, nei tikėtasi. Nors priešsezoninių bandymų metu ekspertai žadėjo „Williams“ paskutinę vietą, pirmosiose sezono lenktynėse tiek Aleksandras Albonas, tiek debiutantas Loganas Sargeantas kovojo dėl taškų. Finišavę 10-oje ir 12-oje vietose, „Williams“ pilotai šiemet nusiteikę rimtai pakovoti dėl gan aukštų pozicijų.


„Alphatauri“: japonas Yukis Tsunoda finišavo 11-as, olandas Nyckas De Vriesas – 14-as. Nors abu demonstravo neblogą tempą, tačiau kova dėl taškų bent jau kol kas atrodo, jog bus labai sunki.

„Haas“: fenomenali Nico Hulkenbergo kvalifikacija – užėmė 10-ą vietą, nepelnė žadėtų rezultatų ir lenktynėse vokietis finišavo tik 15-as. Kevinas Magnusenas pasirodė šiek tiek geriau ir lenktynėse finišavo 13-as, tačiau „Haas'ų“ padangų problema jiems smarkiai kirto lenktynių metu. Padangos tiesiog per greitai susidėvi.

„Alpine“ pilotas Estebanas Oconas tikrai norės pamiršti šias lenktynes kiek įmanoma greičiau. Iš pradžių jis netaisyklingai sustojo startinėje pozicijoje, dėl ko gavo 5 sekundžių baudą, tuomet sustojus atstovėti baudos jam pernelyg anksti pradėjo keisti priekinį sparną, kurį jis buvo pažeidęs lenktynių metu, tad baudos sekundės nebuvo panaikintos, o už šią klaidą jam pridėjo dar papildomą 10 sekundžių baudą.

Tarsi to dar būtų maža, išvažiuodamas iš boksų viršijo leistiną greitį, už tai vėl buvo nubaustas dar viena bauda. Tad galiausiai buvo priimtas sprendimas nebevargti ir apskritai užbaigti lenktynes anksčiau laiko.

O štai „McLaren“ ekipa nutarė vargti – Oscaras Piastri lenktynių metu keitėsi vairą, tačiau vėliau paaiškėjo, jog problema – vairo laidai; australas lenktynėse taip pat finišavo anksčiau laiko. O Lando Norisas turėjo rimtesnių problemų su variklio pneumatika – penkis kartus bandė pataisyti situaciją užsukęs į boksus, tačiau nieko nepešęs prisijungė prie šių pirmųjų lenktynių lūzerių gretų.

Bahreino lenktynės pagaliau parodė mums aiškesnį vaizdą, kaip išsidėsto komandos šiemet. Ar mes galime teigti, jog „Red Bull“ su savo žvėrišku tempu jau laimėjo šį čempionatą? Tikrai ne, prieš darydami išvadas, turime sulaukti skirtingų lenktynių rezultatų. Laimei, visos trys pirmosios sezono trasos – Bahreinas, Saudo Arabija ir Australija – visiškai skirtingos.

Tad jeigu visose jose dominuos „Red Bull“, tik tada galėsime pripažinti jų pranašumą, kuris taip pat nėra nenugalimas. Juk F-1 viskas keičiasi akimirksniu, ir vos kelios lenktynės gali iš esmės pakeisti situaciją turnyro lentelėje. O tai mus, F-1 gerbėjus, ir žavi labiausiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją