Tai yra antrasis „Red Bull“ dublis po 2009 metų, tad nors praeitais metais ir matėme „bulių“ dominavimą, abu lenktynininkus (Maxą Verstappeną ir Checo Perezą) pirmoje ir antroje vietose regime dabar tik antrąjį kartą ir abu šie kartai įvyko šiame sezone.
Po nesėkmingos kvalifikacijos iš 15 vietos startavęs M. Verstappenas (jo kvalifikaciją prieš jo valią užbaigė techninis gedimas) finišavo antroje vietoje ir, ko gero, jeigu Džidoje turėtume dar bent porą ratų, nenustebtume pamatę ir jo pergalę.
Nyderlandų lenktynininkui ši kova atrodė kone principinė, nes net paskutiniajame rate jis sugebėjo įsirašyti papildomą tašką į savo sąskaitą už greičiausiąjį ratą ir užsitikrinti sau vietą čempionato turnyro lentelės viršūnėje.
Tiesa, lenktynių pabaigoje olandas skundėsi transmisija, lėčiau persijungiančiomis pavaromis, kvalifikacijoje jis buvo susidūręs ir su pusašių problemomis. Tad nors „Red Bull“ dominavimas yra nenuginčijamas, jų bolidų patikimumas vis dar kelia klausimų.
Tačiau tikroji intriga užvirė net ne lenktynių trasoje, o už uždarų Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) durų.
Lenktynių pradžioje ispanas Fernando Alonso gavo 5 sekundžių baudą už neteisingą bolido pastatymą starto metu. Į šią baudą Fernando ypatingai nereagavo, o susikoncentravo į 5 sekundžių persvaros „užsiauginimą“ prieš George’ą Rusellą.
Užvažiavus „atstovėti“ baudos boksuose, „Aston Martin“ mechanikas keltuvu prisilietė prie bolido galo. Būtent šis veiksmas sukėlė FIA įtarimų. Po lenktynių trečiąją vietą šventęs Fernando Alonso, iššovęs šampaną ir nulipęs nuo podiumo, staiga sužinojo, jog jis gauna 10 sekundžių baudą ir iš tikrųjų yra ketvirtoje pozicijoje ir trofėjų turi atiduoti G. Rusellui.
Tiesa, „Aston Martin“ komandai užginčyjus tokį sprendimą, jau visai netrukus trofėjus ir trečioji vieta vėl atiduota F. Alonso. „Aston Martin“ apeliavo į tai, jog baudos metu mechanikams draudžiama dirbti su bolidu, tačiau pasiruošti darbui yra leidžiama. „Astonai“ tvirtino, jog keltuvo prisilietimas prie bolido nėra faktinis darbas su bolidu, o tik pasiruošimas darbui atlikti.
Be to, taip yra darę daugybė kitų komandų prieš tai, tad kodėl F. Alonso turėtų būti išskirtinis?
Ispanas tuo metu tvirtino, jog jam nėra svarbu, tačiau tikino apie lenktynių direktoriaus padarytą klaidą, kadangi apie baudą jie turėjo pranešti per 35 ratus po klaidos padarymo, o tas padaryta nebuvo.
Po ilgų derybų, trečiosios vietos trofėjus buvo atimtas iš George’o Rusello ir grąžintas ispanui.
Kiek mažiau pasisekė F. Alonso komandos draugui Lance’ui Strollui susidūrusiam su mechaniniu gedimu ir turėjusiam priverstinai pasitraukti iš lenktynių. Sustojus L. Strollui, trasoje pasirodė saugos automobilis.
Lenktynių komentatoriai netrukus minėjo, jog tai yra nebūtina, juk L. Strollas yra pastatęs bolidą labai saugioje vietoje, tryliktajame posūkyje, praktiškai už trasos ribų. Tačiau prisimenantys 2022 metų lenktynes Džidoje nepamirš, jog būtent tame posūkyje išlėkė tuometinis „Williams“ lenktynininkas Nicolas Latifis ir atsitrenkė būtent į tą vietą, kur šiemet bolidą buvo sustabdęs L. Strollas. Tad sukelti avariją galima buvo net ir šioje vietoje ir, matyt, lenktynių direkcija ne veltui paleido į trasą saugos automobilį.
„Mercedes“ gan stabiliai užsitikrino sau ketvirtąją ir penktąją vietas ir kol kas jaunasis George'as Rusellas vis dar demonstruoja gerokai didesnį tempą nei daugkartinis pasaulio čempionas Lewisas Hamiltonas.
Tiesa, prisidėjo ir skirtingos strategijos įtaka – L. Hamiltonas buvo vienas iš nedaugelio startavusių su kietojo mišinio padangomis (su šiomis padangomis dar važiavo tik Loganas Seargantas, tuo metu didžioji dalis rinkosi vidutinio (medium) kietumo padangas). L Hamiltonas siekė kuo ilgiau važiuoti su šio mišinio padangomis, o lenktynes baigti su minkštesnėmis, kad vėliau įgytų pranašumą, tačiau pasirodęs saugos automobilis šią strategiją sužlugdė, kadangi daugelis gavo galimybę pasikeisti padangas.
Nepasisekė šioje situacijoje ir „Ferrari“ ekipai – su minkštosiomis padangomis startavęs Charlesas Leclercas stojo pasikeisti padangų prieš pat atsirandant saugos automobiliui ir šioje situacijoje liko nieko nepešęs, kadangi varžovai turėjo galimybę pasikeisti padangas jau su žymiai mažesniais praradimais riedant saugos automobiliui.
Tiesa, šįkart „Ferrari“ strategija suveikė visai sėkmingai – niekaip negalinčiam aplenkti Lance’o Strollo, Carlosui Sainzui buvo duota komanda važiuoti pasikeisti padangų. Nedelsiant į tai sureagavo „Aston Martin“ ekipa ir pakvietė Lance’ą į boksus, tačiau C. Sainzas į boksus nenuvažiavo ir sėkmingai atsidūrė varžovo priekyje.
Iškart už „Ferrari“ išsirikiavo abu „Alpine“ bolidai – puikus vidutiniokų pasirodymas, tiesa, atotrūkis iki čempionų yra milžiniškas. Tad nors čempionato vidutiniokų gretose „Alpine“ atrodo labai solidžiai, iki pirmojo ketvertuko jiems dar labai, labai toli. Nugalėtojų dešimtuką finalizuoja „Haas“ vairuotojas Kevinas Magnussenas, kuris po įnirtingos kovos visgi išplėšė vieną tašką iš japono Yuki Tsunodos rankų.
„McLaren“ košmaras, prasidėjęs pirmajame rate, tęsėsi iki pat lenktynių pabaigos – devintoje vietoje startavęs Oscaras Piastri jau lenktynių pradžioje pažeidė savo priekinį sparną ir važiavo jo pasikeisti. Netrukus trečiajame rate tą patį padarė ir jo komandos draugas Lando Norrisas. Tad abu „McLarenai“ atsidūrė turnyro lentelės dugne, kur sėkmingai praleido visą likusį lenktynių laiką.
Problemų su bolidu taip pat sulaukė ir „Alfa Romeo“ ekipos vairuotojas Valtteri Bottas – net tris kartus stojęs pasikeisti padangų V. Bottas finišavo 18-oje vietoje nurungęs tik iš lenktynių kritusius Alexandrą Alboną ir Lance’ą Strollą.
Artimiausias 3-iasis F-1 etapas – balandžio 2 d. Australijos GP.