„Todėl čia hibridinės jėgainės efektyvumas bus vienas iš esminių faktorių, norint čia laimėti lenktynes. Per sezoną leidžiami tik penki varikliai ir daugelis komandų turi patikimumo problemų ir taupo variklių resursą. Jos mažina nuvažiuotų ratų skaičių per laisvas treniruotes. Todėl jėgainių panaudojimo taktika bus labai svarbi šį savaitgalį.
Sunku bus ir lenktynininkams. Dėl mažesnės prispaudžiamosios jėgos galinėje automobilio dalyje, posūkių rinkinį „Eau Rouge“ bus ne taip paprasta važiuoti maksimaliu greičiu, kaip tai būdavo ankstesniais metais. Istorinę Spa trasą, kuri pirmas lenktynes priėmė 1950 metais, labai mėgsta inžinieriai ir pilotai.
Spa yra pati ilgiausia trasa šių metų F-1 kalendoriuje – daugiau nei 7 kilometrai, o reguliuojant automobilius, reikia surasti kompromisą tarp greičio tiesiosiose ir sukibimu su trasa antrame sektoriuje. Dėl to čia reikia specifinių mechaninių reguliavimų ir būtina išvengti apsukų ribotuvo suveikimo „Kemmel“ tiesiojoje.
Kvalifikacijos rezultatai čia retai pasikartoja per lenktynes – per pastaruosius 13 metų kvalifikacijos nugalėtojas tik 4 kartus užėmė pirmą vietą lenktynėse. Problemų su lenkimais iškilti neturėtų, juo labiau naudojant DRS. Prie to dar prisideda ir mažiau konservatyvus „Pirelli“ požiūris į padangų pasirinkimą, o tai lenktynes padarys dar įdomesnėmis.
Trasos ypatumai
Spa. 44 ratai po 7,004 km = 308,052 km. 19 posūkių. Vidutinis greitis – 238 km/val. Trasa sudaryta iš buvusių bendro naudojimo kelių. Aerodinamika reguliuojama mažam ir vidutiniam prispaudžiamosios jėgos lygiui. Maksimalus greitis – 322 km/val. su DRS ir 312 km/val. – be jos. Su visiškai nuspaustu akseleratoriumi važiuojama 70 proc. distancijos. Stabdymo laikas – 14 proc. rato, 9 stabdymo zonos. Stabdžių dėvėjimasis – mažas. Laikas, reikalingas sustojimui atlikti – 21 sekundė.
Jėgų išsidėstymas
Belgijos GP – 12-as 2014 metų „Formulės-1“ čempionato etapas, pirmas po privalomosios vasaros pertraukos. Komandų bazės buvo uždarytos dvi savaites, darbas su automobiliais per tą laiką buvo uždraustas, bet daug kas iš anksto buvo parengęs naujoves Spa etapui.
„Mercedes“ komanda ir toliau dominuoja, bet paskutines varžybas prieš atostogas laimėjo „Red Bull“ pilotas Danielis Ricciardo – jam padėjo beiškeičiančios lenktynių sąlygos ir sumani taktika. Pernai Spa trasoje taip pat nugalėjo „Red Bull“ komanda, kuri pasirinko mažesnę prispaudžiamąją galią, kad galėtų lenkti varžovus tiesiosiose, o „Mercedes“ pasirinko didelę prispaudžiamąją jėgą Lewiso Hamiltono automobiliui ir nors Lewisas buvo iškovojęs „pole“ poziciją, jis per lenktynes nusileido Sebastianui Vetteliui.
Šiais metais puikus jėgos agregato darbas gali padėti labai gerų rezultatų pasiekti „Mercedes“ bei „Williams“ komandoms, kurios naudoja vieno gamintojo jėgaines. Spa tradiciškai būna stiprūs ir dar vienas „Mercedes“ klientas – „Force India“ komanda. Ši ekipa tikisi uždirbti kuo daugiau taškų, kad bendroje Konstruktorių taurės įskaitoje galėtų varžytis dėl ketvirtos vietos su „McLaren“ komanda.
Jei kalbėti apie pilotus, tai Kimis Raikkonenas visada gerai pasirodydavo Spa trasoje, čia jis iškovojo net 4 pergales. Dvi pergales turi S. Vettelis, po vieną – L. Hamiltonas, Jensonas Buttonas ir Felipe Massa. Fernando Alnoso nėra niekada laimėjęs Spa trasoje.
Orų prognozė
Orų prognozė Belgijoje žada permainingą orą su lietaus tikimybe šeštadienį dieną per kvalifikaciją. Bet oro sąlygos Spa labai greitai keičiasi ir dažnai būna taip, kad vienoje trasos dalyje lyja, o kitoje – šviečia saulė. Temperatūra irgi permaininga – vieną dieną gali būti 25 laipsniai šilumos, o kitą – tik 15. Šis faktorius gali turėti įtakos padangų ir automobilio darbui.
Padangos ir kiti faktoriai
„Pirelli“ šiam etapui parinko vidutines ir kietas padangas. Tokios sudėtyje bus naudojamos penktą kartą šį sezoną. Šį kartą „Pirelli“ pasielgė mažiau konservatyviai nei ankstesniais metais, kuomet komandoms ji atveždavo kietesnes padangų sudėtis. Tai byloja, kad padangų patikimumas didėja. Vengrijoje mes pamatėme, kad komandos, žaisdamos su padangų efektyvumo skirtumais, renkasi įvairius strategijos variantus. Kur kas minkštesnės sudėtys bus naudojamos kvalifikacijoje, o per lenktynes lemiamą vaidmenį vaidins padangų dėvėjimasis. Labai ilgoje distancijoje kiekviename rate laiko praradimas dėl blogų padangų bus pakankamai didelis, lyginant su kitais etapais.
Padangų dėvėjimasis Spa trasoje paprastai būna didelis. Pernai vidutinių padangų komplektas ilgiausiai išlaikė iki 20 ratų, bet dauguma pilotų rinkosi 15 ratų atkarpą. Šiemet padangų mišinys yra kiek kietesnis ir daugumoje trasų pilotai rinkosi vienu sustojimu mažiau nei pernai.
Per penktadienio treniruotes inžinieriai nuspręs, kaip naudoti skirtingas padangas per lenktynes, kas leis greičiausiai nuvažiuoti visus 300 km trasos. Reguliuojant automobilį, labai svarbu važiuoti minkštesnėmis padangomis, kai asfalto temperatūra yra aukštesnė ir, kad padangos gerai dirbtų labai reikliame antrame sektoriuje.
Sustojimų skaičius
Sustojimas techninio aptarnavimo zonoje Spa užima 21 sekundę. Sustojimo zonos ilgis yra pakankamai didelis, bet tie, kurie yra trasoje, tuo momentu važiuoja per labai lėtą segtuką, todėl sustojančiojo laiko praradimas nėra toks didelis. Tikėtina, kad dauguma komandų rinksis 2 sustojimų taktiką – maždaug 13 ir 28 ratuose. Jeigu saugos automobilis trasoje išbus netrumpai, galima ir vieno sustojimo taktika.
Saugos automobilio tikimybė
Spa trasoje saugos automobilio pasirodymo tikimybė yra labai didelė – net 80 proc. arba 1,4 išvažiavimo per lenktynes. Priežastys – lietus ir avarijos, įvykstančios esant dideliam greičiui, dėl to atsiranda daug automobilių nuolaužų.“