- Kur slypi „Williams“ komandos ir Valtteri Botto sėkmė Didžiosios Britanijos GP?
- Valtteri ne tik pavyksta puikiai lenktyniauti trasoje, bet ir jis komandos inžinieriams suteikti vertingos informacijos, kaip teisingiausiai subalansuoti „Williams“ bolido važiuoklę. Dėl to jam ir pavyko iškovoti 2 vietą Silverstoune. Jei pilotui pavyksta iš 14-tos vietos pakilti iki antros, galima teigti, kad pasiekti daugiau su tokiu bolidu yra tiesiog neįmanoma. Puikus V. Botto pasirodymas.
- Ar Valtteri pasirodymą Britanijoje galima laikyti pačiu geriausiu jo karjeroje?
- Taip galima pasakyti. Bet reikia žiūrėti į visumą – lenkimus, efektyvius sustojimus boksuose ir puikią taktiką. Antra, V. Bottas labai profesionaliame lygyje bendrauja su komanda. Radijo ryšiu komandos inžinieriai negirdi neaiškių sapalionių, o tik objektyvias pastabas ir faktus. Tai komandai labai padeda priimant sprendimus lenktynių metu.
- Ką manote apie Kimio Raikkoneno avariją?
- Ji buvo labai rimta. Bet svarbiausia, kad su pilotu viskas tvarkoje, nors viskas galėjo baigtis labai rimtai. Iš patirties žinau, kaip baisu matyti besiartinančius atitvarus ir neturėti jokių galimybių nieko pakeisti. Galvoje tik mintys apie smūgį ir apie tai, kur numes mašiną. Susidūrimo metu veikia aukštos perkrovos ir viską skauda.
- Jei K. Raikkonenas nebūtų išlėkęs iš trasos, tai avarijos būtų galima išvengti?
- Silverstounas yra puiki trasa, bet būtent toje vietoje, kurios Kimis bandė sugrįžti, yra milžiniškas gauburys. Jei bolidas dideliu greičiu ant jo užšoka, prarandama mašinos kontrolė. Jei to gauburio ten nebūtų, nebūtų buvę ir avarijos.
- Kaip manote, kodėl toks didelis nelygumas paliktas trasoje?
- Tas gauburys yra toli nuo lenktyninės trajektorijos išvažiuojant iš posūkio ir jis pilotams jokios įtakos nedaro.
- Vienas iš avarijos dalyvių Felipe Massa mano, kad K. Raikkonenas į trasą privalėjo sugrįžti kur kas mažesniu greičiu. Ar sutinkate su tuo?
- Kai K. Raikkonenas iššoko iš posūkio, jis, žinoma, nebūtų iš karto bandęs grįžti į įprastą trajektoriją ir būtų palaukęs, prisiderinęs prie kitų bolidų greičio, kurie tuo metu važiavo labai greitai. Jei Kimis būtų žinojęs, kad ten yra didelis gauburys, jis būtų numetęs greitį. Ką tik buvo įvykęs startas, piloto kraujyje pilna adrenalino ir kiekvienas nenori pasiduoti. Aš nenoriu kritikuoti K. Raikkoneno – dėl visko kaltas nelygumas.
- Ar protinga yra iš Kimio pusės kalbėti apie karjeros pabaigą, kai dar turi pusantrų metų galiojantį kontraktą?
- Kiekvienas daro tai, kas jam atrodo geriausia. Bet man atrodo, kad taktine prasme šis pareiškimas nėra labai protingai. Jei mechanikai ir kiti komandos nariai žino, kad po metų tu išeisi, komanda kur kas daugiau dėmesio skirs kitam pilotui – šiuo atveju Fernandui Alonso.
- Daugelis F-1 pilotų teigia, kad jei jau galvoje atsiranda mintys apie karjeros pabaigą, geriausia yra iš karto pasitraukti?
- Taip. Jei pradedi galvoti apie atsistatydinimą, pradingsta motyvacija kovoti. Be to, negalėsite koncentruotis ties daugeliu dalykų, kurie yra labai svarbūs „Formulėje-1“.