- Smarkai pasikeitė reglamentas, atsirado nauji jėgos agregatai. Kaip jums šių metų sezono pirma dalis?
- Kai pamačiau, kad „Mercedes“ komanda susitvarkė geriausiai iš visų, galvojau, kad čempionatas bus labai nuobodus, bet taip neįvyko. Mes stebime labai įdomią kovą tarp pirmaujančios komandos pilotų – Lewiso Hamiltono ir Nico Rosbergo. Tai du labai talentingi lenktynininkai, iš kurių kiekvieną savaitgalį laukiame įtemptos tarpusavio kovos. Už jų čempionato lentelėje situacija yra labai paini, todėl mes matome itin daug lenkimų. Šis sezonas mums davė du naujus talentus – Danielį Ricciardo ir Valtterį Bottą, malonu, kad ir „Williams“ sugrįžo į kovą. Siužetinių linijų yra apstu, todėl ir pati F-1 tapo labai įdomi.
- Kaip vertinate naujas technologijas ir jų įtaką kovai per lenktynes?
- Asmeniškai mane naujos technologijos visada įkvėpdavo, nes atsiranda naujos mašinos, nauji iššūkiai. Čia ir yra „Formulės-1“ jėga. Kartais man atrodo, kad su naujovėmis FIA šiais metais truputį persistengė. Prieš komandas ji iškėlė labai sunkius uždavinius – aerodinamikos ir jėgainių srityje. Pilotai irgi susidūrė su begale sunkumų, bet įvyko tai, kas įvyko. Jei žiūrėti iš lenktyninės pusės – viskas šaunu. Truputį jaudinausi dėl degalų sąnaudų kontrolės, bet sukryžiuokime pirštus – jei viskas tęsis kaip dabar, bus gerai.
- Ar norėtumėte lenktyniauti 2014 metų automobiliu?
- Žinoma. Bet jei man kas nors numestų 30 ar 40 metų, tada galėčiau sėsti prie vairo.
- 1982 metais jūs persėdote į „Ferrari“ su turbininiu varikliu po atmosferinio motoro. Ar tai leidžia jums suprasti problemas, su kuriomis susiduria dabartiniai pilotai?
- Nėra abejonių – vieniems pavyko prie naujovių adaptuotis geriau, kitiems – prasčiau. Man pasisekė todėl, kad aš dažnai keisdavau serijas – aš buvau pripratęs adaptuotis prie naujovių. 1982 metų testuose su nauju varikliu man teko padirbėti tik vieną dieną, bet per lenktynes problemų neturėjau. Mašina lygiai taip pat reaguodavo į akseleratoriaus nuspaudimą. Teko tik geriau padirbėti starto procedūroje ir viskas buvo tvarkoje. Jei sugrįžti prie adaptacijos klausimo, svarbu suprasti, kad jūs jei esate vieno stiliaus lenktynininkas, jei jums reikia didelės prispaudžiamosios jėgos, jums bus nepaprasta. Reikia ne tik suprasti, ko reikia pilotui, bet ir ko reikia pačiam automobiliui. Reikia mokėti maksimaliai išnaudoti technikos galimybes.
- Pavyzdžiui, Sebastianas Vettelis šiemet turi labai daug rimtų, kurių niekas nesitikėjo?
- Taip, įdomu buvo stebėti, kad S. Vettelis kol kas nesugebėjo prisitaikyti prie labai rimtų permainų. Jis yra pripratęs prie didelės prispaudžiamosios jėgos, o jos dabar tapo mažiau, bet tikiu, kad Sebas su tuo susitvarkys. Tiesa, tam reikės daugiau laiko, nei visi tikėjosi. S. Vettelis yra čempionas ir jis labiausiai dėl dabartinės situacijos yra nusivylęs, bet jis vieną dieną susitvarkys.
- Panaši situacija yra su Kimiu Raikkonenu ir jo „Ferrari“?
- Taip, bet jis dar šiemet ir komandą pakeitė, perėjęs iš „Lotus“, kur jam sekėsi viskas gerai. Į „Ferrari“ jis perėjo tikėdamasis tikrai daugiau. Gaila, bet šioje italų komandoje iškilo nemažai sunkumų, todėl galima pasakyti, kad Kimi sugrįžo prie situacijos, kai jam buvo tikrai nelengva vienoje poroje su Fernado Alonso. Fernando yra vienas iš pačių nuostabiausių pilotų, jis visada moka maksimaliai išspausti iš automobilio viską, kas įmanoma ir jis „Ferrari“ tai įrodė, o Kimi dar teks nemažai padirbėti.
- Ar F. Alonso gali būti greitas prie bet kokio automobilio vairo?
- Nėra ko abejoti. Jis visada pasiekdavo maksimaliai įmanomų rezultatų.
- Pagrindinė šio sezono tema – L. Hamiltono ir N. Rosbergo kova dėl čempiono titulo?
- Tai galėjo būti labai nuobodu, jei būtų aiškus kuris nors vienas favoritas, kaip tai buvo Michaelio Schumacherio atveju „Ferrari“ komandoje. Nes visi iš anksto žinojo, kas laimės. Bet dabar nieko panašaus nėra ir „Mercedes“ beveik nenaudoja komandinės taktikos – gali būti dėl to, kad jie užtikrintai pirmauja čempionato Konstruktorių įskaitoje. Galiausiai vienas pilotais iš kito stengiasi atimti kuo daugiau taškų, bet vienas iš jų tikrai iškovos čempiono laurus.
Aš dėkingas Niki Laudai, kurio iniciatyva buvo atsisakyta komandinės taktikos – tai sugrąžina gražų reginį, nesvarbu, kad dominuoja viena komanda. Mes matome dviejų stiprių pilotų kovą. Aš truputį daugiau palaikau Lewisą, dėl to, kad jam dažniau genda mašina. Bet žiūrėkite, kaip puikiai jis ir su tuo tvarkosi – atsiminkite startą iš techninio aptarnavimo juostos Vengrijoje. Kaip galima jo nepalaikyti? Jis niekuomet nepasiduoda, visada yra pozityviai nusiteikęs. Jei jis nuleistų galvą, viskas būtų kitaip, bet šiais metais L. Hamiltonas demonstruoja savo charakterio stiprybę. Ir jei jis laimės čempionatą, tai bus tik jo nuopelnas.
- N. Rosbergas taip pat yra labai geros sportinės formos, be to, jis važiuoja geriau, nei daugelis tikėjosi?
- Nico pademonstravo, kad yra labai rimtas varžovas bet kam. Jis turi didelį talentą, jis taip pat būtų nusipelnęs čempionas, jis rodo labai aukštą lygį, nors ir mažiau turėjo techninių bėdų. „Mercedes“ labai pasisekė turėti du tokius skirtingus sportininkus, todėl mūsų dar laukia labai įdomi dvikova.
- Kaip vertinate D. Ricciardo pasirodymą, kuris asmeninėje įskaitoje dabar užima trečią vietą, nusileisdamas tik „Mercedes“ pilotams?
- Tai fantastika. Regis, kad pats D. Ricciardo nesitikėjo tokio pasirodymo. Jis yra stabiliai greitas, lenkdamas elgiasi agresyviai, bet apskaičiuotai. Jis visuomet gerai nusiteikęs, nuolat šypsosi. Galima buvo galvoti, kad „Red Bull“ nieko nepraranda, pasirašydama su juo kontraktą, nes tada atrodė, kad niekas nesugebės pakeisti S. Vettelio. Bet D. Ricciardo iš karto kontrolę perėmė į savo rankas ir iki šiol pirmauja. Stebėti, kaip gimsta jauni talentai, visuomet yra įdomu ir itin džiugu, kad dukterinė „Toro Rosso“ komanda sugebėjo paruošti du labai stiprius pilotus. Ypač gerai, kai talentai gimsta viduje komandos.
- Jūs užsiminėte ir apie V. Bottą?
- Valtteri ir pernai demonstravo savo talentą, bet dabar, turėdamas geresnį automobilį, jis yra nuostabus. „Williams“ dabar gerokai pasistūmėjo į priekį. Tai labai gerai „Formulės-1“ ateičiai. Visi mėgsta „Williams“ komandą, todėl malonu, kad jie gali kovoti dėl aukščiausių pozicijų.
- N. Lauda neseniai pasakė, kad pilotams reikia leisti kovoti trasoje be teisėjų įsikišimo. Ką apie tai manote?
- Man nepatinka, kai teisėjai kišasi dėl smulkmenų. „Formulėje-1“ važiuoja geriausi pasaulio pilotai – leiskime jiems kovoti. Niekas iš jų nenori kontaktų, o jei jie įvyksta, nesikiškime. Ir tik labai rimtais atvejais teisėjai turi veikti. Kaip su F. Massa ir S. Perezu Kanadoje? Jie patys turi išsiaiškinti. Lenktynininkai puikiai žino, kuris yra kaltas ir tai turi aiškinti per spaudos konferencijas. Serijose, kur važiuoja jaunimas, reikalinga griežta kontrolė, bet per F-1 lenktynes teisėjai turi įsikišti tik labai rimtais atvejais.
- Ką manote apie radijo ryšio pranešimus, kurie patenka į viešumą? Šiemet daug kas skundėsi priešininkų veiksmais?
- Tai normalu, čia nėra nieko naujo. Emocijos kartais liekasi per kraštus, todėl tokie pokalbiai labai įdomūs publikai.
- Kokį momentą laikote pačiu įdomiausiu per praėjusius 11 etapų?
- Lenktynes Bahreine. Ten mes supratome, kas mūsų laukia šiemet. Mes pamatėme du vaikinus – L. Hamiltoną ir N. Rosbergą, važiuojančius su vienodais automobiliais ir kovojančius iki paskutinio metro. Po lenktynių visi džiūgavo, net tie, kas žiūrėjo varžybas per televizorių, norėjosi ploti. Buvo ir dar įdomių lenktynių, pavyzdžiui, Vengrijoje. Manau, kad bus įdomu iki pats sezono pabaigos.
Daugiau F-1 naujienų skaitykite čia.