Pagrindiniai šių lenktynių akcentai buvo startas, kuriame tikrai sulaukėme nemažo chaoso, ir jų pabaiga, kai sulaukėme lietaus. Pradžioje startinis trejetas atrodė taip – pirmoje starto pozicijoje Maxas Verstappenas, antroje pozicijoje – Fernando Alonso, Estebanas Oconas – trečioje startinėje pozicijoje.

Ir nepaisant lietaus, daugybės susidurimų tarp „Williams'ų“ ir „Haas'ų“, tarp Strollo su Albonu, tarp Sainzo ir Ocono ir net Ocono labai lėto sustojimo 33 rate, lenktynės užsibaigė tuo pačiu startiniu trejetuku – Verstappenas, Alonso ir Oconas.

Tad neveltui sakoma, kad Monake kvalifikacija yra net svarbesnė už pačias lenktynes. Aišku, labiausiai šiuo podiumu turėjo džiaugtis prancūzas E. Oconas. Socialiniuose tinkluose galėjome stebėti įrašus, kur jis plaukioja jachta apsikabinęs savo pelnytą ir taip ilgai lauktą trofėjų. Aišku, Oconui šiek tiek pasisekė, nes Ch. Leclercas gavo trijų pozicijų baudą už tai, kad kvalifikacijoje kliudė L. Norrisą. Bet visa kita Oconas atliko tobulai ir pelnė savo trečiąjį podiumą karjeroje.

Estebanas Oconas, Fernando Alonso (dešinėje)

Intensyvi kova vyko jau nuo pirmojo lenktynių rato – L. Sargeantas atsitrenkė į N. Hulkenbergą, kone iškart L. Strollas kontaktavo su A. Albonu ir tarsi to dar būtų maža, Albonas kitame posūkyje „nunešė“ Strollui priekinį sparną.

Ši suirutė privertė ir Hulkenbergą, ir Strollą sukti į boksus pasikeisti padangų. Kartu įvažiavo ir S. Perezas, kuris jau po pirmojo rato pasikeitė savo vidutinio kietumo padangas į kietąsias.

Pasigirdo pamąstymų, jog galbūt Perezas bandys važiuoti su šiomis padangomis iki pat lenktynių pabaigos, nes, kaip žinome, „Red Bull“ padangų nusidėvėjimo rodiklis yra tikrai labai geras palyginus su kitų ekipų bolidais (tą jie užsitikrina savo nešvarųjį orą nukreipdami nuo galinių ratų bei turėdami geresnį bolido svorio centrą). Tačiau jau nuo pat lenktynių pradžios tarp komandų ir lenktynininkų vis pasigirsdavo kalbos, kad artėja lietus.

Apskritai lietaus tikimybė buvo gan nemaža viso savaitgalio metu, todėl viena vertus, tai nebuvo ypatingas siurprizas komandoms. Kita vertus, buvo visiškai neaišku, kada tas lietus prasidės. Didžiausias galvosūkis komandoms iškilo svarstant, kada važiuoti pasikeisti savo jau nusidėvėjusių padangų.

Nes svarstant, jog netrukus prasidės lietus, daugelis komandų tikėjosi išsiversti su vieninteliu sustojimu ir iš karto užsidėti lietaus padangas, su kuriuomis galima būtų važiuoti iki pat lenktynių pabaigos.

Verta atkreipti dėmesį, jog Monako trasa nėra ypatingai „žalojanti“ padangoms, tad vieno sustojimo bent jau teoriškai turėjo pakakti. Tačiau orų prognozės vis keitėsi ir iš pradžių gal net atrodė, kad lietaus apskritai nebus ir įsisiautėjęs M. Verstappenas didino savo pranašumą, aplenkdamas likusius lenktynininkus jau visu ratu.

Trūkstant lenkimų (ir apskritai azartui), daugelis žiūrovų (bent jau aš tikrai), ko gero, pradėjo snūduriuoti ant sofų. Ir būtent tada sulaukėme 53-iojo lenktynių rato, kai tam tikruose trasos ruožuose pasirodė lietaus užuomazgos.

Kone iškart galėjome išgirsti lenktynininkų nusiskundimus – M. Verstappenas komandai per radiją skundėsi, jog jis turi važiuoti ypatingai lėtai ir tapo akivaizdu, kad netrukus prasidės sustojimų lavina. Tai reiškė ir įnirtingesnę kovą tarp pačių komandų, nes jeigu padangų greitai nepakeisi, tai ir savo taip sunkiai iškovotą poziciją prarasi.

Ir labiausiai nesitikėjome to, kad Alonso bus pakviestas pasikeisti padangas ne į lietaus, o į vidutinio kietumo, kuomet lygiai tuo pat metu į boksus įvažiavo Y. Tsunoda, N. De Vriesas, Dž. Rusellas, L. Hamiltonas, E. Oconas ir P. Gaslis, nė kiek nedvejodami užsidėję tarpines lietaus padangas.

Ir čia visiems kilo minčių „tai gal Alonso žino kažką, ko mes nežinome?“ Bet be abejonės, tai buvo „Aston Martin“ ekipos klaida, kurią jie suskubo atitaisyti ir jau kitame rate stojo pasikeisti padangas į tarpines. Dėl tokių „Aston'ų“ veiksmų socialinėje erdvėje kilo daugybė diskusijų, jog klounų komanda visgi yra ne „Ferrari“, o „Aston Martin“, nes neva iškart pakeitus Alonso padangas į tarpines, jis galėjo pakovoti dėl pirmosios vietos.

Tačiau nepamirškime, kad M. Verstappenas turėjo žvėrišką atotrūkį (55 rate išaugusį iki 26 sekundžių), kad stok nestojęs, prisivyti jį būtų ypatingai sudėtinga. Tad „Aston'ai“ surizikavo, suklydo, klaidą iškart atitaisė ir tikrai nieko neprarado. Komanda nebent rizikavo, kad Alonso kur nors į trasos atitvarą išsitėkš su paprastosiomis padangomis.

Kas tikrai buvo linkusi rizikuoti, tai „Haas“ ekipa, kurie vargšą K. Magnuseną paskutinįjį iš visų lenktynininkų laikė ant kietųjų padangų net lietaus metu tol, kol tas taip aplamdė savo bolidą, jog pabaigė lenktynes anksčiau laiko nė nekirtęs finišo linijos.

„Ferrari“ ekipa visas lenktynes vis bandė apkvailinti priekyje Sainzo važiuojantį Oconą, sakydami Sainzui važiuoti pasikeisti padangų tam, kad aplenktų Oconą. Taip norėta išprovokuoti Oconą sukti į boksus pirmam. Bet, aišku, nepavyko, Oconas ir toliau stabiliai važiavo trečias ir Sainzas niekaip negalėjo jo prisivyti. Ir čia karma kirto „Ferrari“ atgal ir 55-ame rate, jau lietui įsisiūbavus, matėme Sainzo šonaslydį.

Bolido jis nesudaužė, bet labai susigadino savo situaciją ir finišavo aštuntas. Šonaslydžio varžybose sudalyvavo ir Dž. Rusellas, „neįsipaišęs“ į posūkį ir nuvažiavęs už trasos ribų, o jam nesaugiai grįžįnėjant į trasą į jį dar atsitrenkė Perezas. Už nesaugų išvažiavimą į trasą Rusellui buvo skirta 5 sekundžių bauda.

Ji jam iš esmės nepakenkė, britas finišavo penktas, šįkart jau nusileidęs komandos draugui Lewisui Hamiltonui, kuris finišavo ketvirtas. „Ferrari“ vienu metu pasikvietė abu savo lenktynininkus pasikeisti padangų, to rezultatas – Leclerco šešta vieta, o Sainzas aštuntas. Daugiausiai pozicijų šiose lenktynėse „atlošė“ G. Zhou – net šešias.

Tik deja, tas nepadėjo jam finišuoti „taškuose“ ir finišo liniją jis kirto būdamas tryliktoje pozicijoje. O štai daugiausiai pozicijų „pralošė“ „Alphatauri“ ekipos vairuotojas japonas Yuki Tsunoda (šešias pozicijas). Ilgą laiką jis važiavo taškuose (devintoje pozicijoje).

Lenktynių pabaigoje jis skundėsi savo stabdžiais, o netrukus ir apskritai „nuslydo“ nuo trasos, tai jam kainavo labai daug pozicijų. Japonas finišavo penkioliktas. Jam iš paskos finišo liniją kirto Checo Perezas. Pats Perezas po lenktynių sakė „Viskas, kas galėjo nepavykti, nepavyko“. Meksikietis sudaužė savo bolidą kvalifikacijoje, o lenktynių metu atsikovoti pozicijų jam nebepavyko.

Tad vienas „Red Bull'is“ – pirmas, o kitas – šešioliktas. Šia savo pergale Verstappenas sulaužė taisyklę, jog kiekvienais metais Monako „Grand Prix“ nugalėtojas turi būti kažkas kitas.

Max Verstappen (viduryje), Fernando Alonso (kairėje), Estebanas Oconas (dešinėje)

Prieš tai penkerius metus matėme vis skirtingus penkis Monako lenktynių nugalėtojus, tačiau 2021 metais laimėjęs Verstappenas savo pergale paženklino ir šių metų lenktynes. Bendrojoje lenktynininkų įskaitoje olandas, turėdamas net 144 taškų, jau atrodo praktiškai nepavejamas. Pavyzdžiui, jo komandos draugas S. Perezas, būdamas antroje vietoje, turi 105 taškus, o jam „ant kulnų lipa“ F. Alonso su 93 taškais.

Praėjus Monako etapui, „Red Bull“ ekipa ypatingai stipriai sustiprino 1-ą vietą konstruktorių įskaitoje su 249 taškais. Antroje vietoje „Aston Martin“ su 120 taškų, iš kurių net 93 taškus komandai atnešė būtent Alonso. Visgi komandos savininko Laurence’o Strollo investicija šiemet labai pasiteisino ir jau matyt atsipirko su kaupu. „Mercedes“ visai čia pat šalia su 119 tašku, „Ferrari“ ketvirta vieta – 90 taškų.

Kita turnyro lentelės pusė atrodo dar skurdžiau – „Alpine“ viso labo 35 taškai, legendinė „McLaren“ ekipa – 17 taškų, „Haas“ – 8 taškai, „Alfa Romeo“ – 6 ir šio sezono „autsaiderėmis“ išlieka „Alphatauri“ ir „Williams“ ekipos. Daktaras Helmutas Marko daug kalbėjo apie „Alphatauri“ pardavimą, bet bent kol kas šios minties yra atsisakyta. O matant kaip po truputį „įsivažiuoja“ Tsunoda, manau, kad mes dar sulauksime malonių staigmenų ir iš šios ekipos.

„Williams“ ekipai kol kas nesiseka kur kas labiau. Komanda neturi nei finansinių, nei gamyklinių pajėgumų, o ir vairuotojai norimo rezultato vis neatneša, tad artimiausiu metu milžiniško šuolio čia tikėtis neturėtume.

Rezultatai (vieta, lenktynininkas, komanda, ratai, laikas, taškai):

1.Max VerstappenRED BULL781:48:51.98025
2.Fernando AlonsoASTON MARTIN78+27.921s18
3.Esteban OconALPINE78+36.990s15
4.Lewis HamiltonMERCEDES78+39.062s13
5.George RussellMERCEDES78+56.284s10
6.Charles LeclercFERRARI78+61.890s8
7.Pierre GaslyALPINE78+62.362s6
8.Carlos SainzFERRARI78+63.391s4
9.Lando NorrisMCLAREN77+1 lap2
10.Oscar PiastriMCLAREN77+1 lap1


Bendra lenktynininkų rikiuotė po 6 etapų (vieta, pilotas, komanda, taškai):

1.Max VerstappenRED BULL144
2.Sergio PerezRED BULL105
3.Fernando AlonsoASTON MARTIN93
4.Lewis HamiltonMERCEDES69
5.George RussellMERCEDES50
6.Carlos SainzFERRARI48
7.Charles LeclercFERRARI42
8.Lance StrollASTON MARTIN27
9.Esteban OconALPINE21
10.Pierre GaslyALPINE14

Štai tokia situacija turnyro lentelėse. O šią savaitę mūsų laukia Barselonos „Grand Prix“. Dvi DRS zonos, daug greitųjų posūkių, labai aukšto greičio trasa. Palyginimui – vidutinis bolido greitis Monake greičiausiame rate (kurį pasiekė Hamiltonas) yra kiek daugiau nei 158 km/h, o vidutinis greitis Barselonoje – virš 200 km/h. Pridėkime dar aukštą oro temperatūrą ir gan abrazyvinį asfaltą.

Viena aišku – padangų susidėvėjimas šioje trasoje yra išties didžiulis. Pavyzdžiui, vien pernai galėjome stebėti net 53 sustojimus pasikeisti padangų lenktynių metu, tad jose galėsime stebėti bent po du stojimus pasikeisti padangų, o gal net ir daugiau?

2022 metais matėme net 48 lenkimus šioje trasoje ir turint omenyje, kad bolidai patobulėjo lyginant juos su praeitais metais, manau, kad šiemet galime pamatyti dar daugiau lenkimų, dar daugiau kovos ir dar daugiau azarto. O tai ir patinka mums, „Formulės-1“ fanams. Lieka visai nedaug iki Barselonos, vamos!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją