Džiaugsmą ir palengvėjimą dėl užbaigto darbo „Red Bull“ komandos stovykloje sekmadienį gerokai atmiešė sumaištis skubiai vartant Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) taisyklių knygą.

Pirmas finišo liniją Sudzukos trasoje kirtęs M. Verstappenas galvojo, jog iki antro iš eilės planetos čempiono titulo jam dar trūksta vieno taško.

Tuo pačiu buvo įsitikinusi ir pagrindinė konkurentė „Ferrari“, ir visos kitos komandos.

Todėl pasirodžius oficialiam „Formulės 1“ pranešimui niekas nebežinojo, kuo tikėti.

„Ar aš čempionas, ar dar ne? Ar jūs tikras? Man kalba skirtingus dalykus“, – po lenktynių pats bandė išsiaiškinti M. Verstappenas.

Vėliau, jau užkopęs ant podiumo, 25-erių pilotas to paties pasiteiravo ir dar vieną interviu ėmusio buvusio „Formulės 1“ lenktynininko Jensono Buttono.

Regis, tik pati FIA žinojo, kaip skaičiuoti trumpesnių nei tikėtasi Japonijos GP lenktynių rezultatus.

Dėl stipraus lietaus jos buvo pertrauktos raudonos vėliavos jau antrame rate. Teko palaukti dvi valandas, kol lietus aprimo, ir varžybas leista atnaujinti.

Galiausiai į laiko limitą sutilpo tik 28 ratai iš numatytų 53. Todėl komandos ir absoliuti dauguma žiūrovų manė, jog už užimtas vietas pilotai šįkart bus premijuojami 75 proc. taškų – pavyzdžiui, nugalėtojui jų atiteks ne 25 kaip įprasta, o 19.

Tokia taškų skaičiavimo tvarka buvo įvesta po farsu virtusio Belgijos GP etapo praėjusiais metais. Tuomet dėl liūties lenktynininkai apsuko vos du ratus paskui saugos automobilį – bet ir po tokių „lenktynių“ jiems buvo išdalinti taškai.

Kilus nepasitenkinimui taisyklės buvo perrašytos, numatant taškų proporcijas tokiais atvejais graduoti pagal realiai įveiktos distancijos dalį.

Tačiau suredaguoti naujų formuluočių tinkamai, panašu, nepavyko.

Pagal dabar galiojančias FIA taisykles, minėta taškų skaičiavimo tvarka pritaikoma tuo atveju, jei trumpesnės nei planuota lenktynės jas sustabdžius „nebegali būti tęsiamos“.

Sekmadienį susiklostė kiek kitokia padėtis: lenktynės buvo sėkmingai pratęstos, ir nors įveikti visai distancijai neužteko laiko, laikantis taisyklių raidės, taškų sumažinimą reglamentuojantis punktas nebegalėjo būti pritaikytas.

Net ir pačios „Red Bull“ vadovas Christianas Horneris taisyklių painiavą vadino klaida, kurią ateityje reikės ištaisyti.

„Manau, kad tai neapsižiūrėjimas, paliktas pernai keičiant taisykles. Mes buvome tvirtai įsitikinę, kad po šių lenktynių bus išdalinti 75 proc. taškų, ir kova dėl titulo tęsis toliau. Taigi, mums tai siurprizas, nors ir malonus“, – komentavo britas.

„Buvome sutrikę, kadangi situaciją vertinome kitaip. Galų gale, buvo pateikti paaiškinimai, ir belieka juos priimti. Viskas gana aišku: Maxas yra pasaulio čempionas“, – nors ir gūžčiodamas pečiais, baltą vėliavą iškėlė „Ferrari“ komandos bosas Mattia Binotto.

Bendroje įskaitoje M. Verstappenas dabar yra surinkęs 366 taškus – likus keturiems etapams iki sezono pabaigos jo nebegali pavyti nei į antrą vietą pakilęs komandos draugas iš Meksikos Sergio Perezas (253 tšk.), nei „Ferrari“ lyderis Charlesis Leclercas (252 tšk.).

Pastarasis dar būtų galėjęs bent trumpam pratęsti kovą, jei ne dramatiška klaida sekmadienį priešpaskutiniame posūkyje – antras važiavęs monegaskas neatlaikė įkandin sekusio S. Perezo spaudimo ir visais keturiais ratais išvažiavo už trasos ribų, dėl ko susilaukė 5 sek. nuobaudos ir tenkinosi trečia vieta.

Vis dėlto daug aistrų tai nebesukėlė – ir pats Ch. Leclercas pripažino, jog toli į priekį pabėgusio M. Verstappeno triumfas „tebuvo laiko klausimas“.

Kur kas daugiau ant kortos buvo pastatyta 1976-aisiais, kai „Formulės 1“ sezonas finišavo toje pačioje Japonijoje panašiu sąmyšiu dėl galutinių rezultatų.

Tąsyk prieš paskutinį etapą Niki Lauda pirmavo prieš Jamesą Huntą trapia 3 taškų persvara.

Lenktynių dieną „Fuji“ trasą permerkė liūtis ir gaubė tirštas rūkas, dėl kurio lenktynininkai dvejojo, ar apskritai verta rizikuoti ir startuoti.

Galiausiai jie buvo įkalbėti apsukti bent vieną ratą, kad būtų įvykdyti įsipareigojimai transliuotojams.

Antrame rate N. Lauda pasuko į techninio aptarnavimo zoną ir pasitraukė iš lenktynių pareikšdamas, jog „gyvybė yra vertingesnė už titulą“. Tą patį padarė dar keli pilotai, tačiau likę – tarp jų ir J. Huntas – važiavo toliau nepaisydami pavojingų sąlygų.

N. Lauda pabaigos nelaukė – susierzinęs „Ferrari“ komandos austras išvažiavo į oro uostą ir tolesnius įvykius sekė klausydamasis radijo.

Tuo metu J. Huntas pirmavo ir artėjo link titulo, kurį jam būtų atnešęs finišas tarp keturių stipriausių. Tačiau likus važiuoti 10 ratų britas iš „McLaren“ nukrito į trečią vietą, vėliau dėl padangų problemų turėjo užsukti į techninio aptarnavimo zoną ir smuko į penktą poziciją.

Priešpaskutiniame rate J. Huntas aplenkė du konkurentus ir galiausiai pro šachmatinę finišo vėliavą prašvilpė trečias. Bet skelbiant neoficialius rezultatus įsivėlė klaida – iš pradžių J. Huntas klasifikuotas penktas.

Kurį laiką tvyrojo nežinia, vis dėlto netrukus galutinė rikiuotė buvo patvirtinta su J. Huntu trečioje vietoje – ir britas vienintelį sykį gyvenime tapo planetos čempionu, aplenkęs N. Laudą vienu tašku.

Ši drama 2013 metais buvo ekranizuota kino filme „Rush“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją