• Ar įmanoma sustabdyti čempiono Maxo Verstappeno ir „Oracle Red Bull Racing“ dominavimą?


2023 metų F-1 sezonas buvo istorinis „Oracle Red Bull Racing“ pilotui Maxui Verstappenui ir jo komandai. Iš Nyderlandų kilęs triskart pasaulio čempionas laimėjo net 19 iš 22 lenktynių, pagerindamas prieš tai jam pačiam priklausiusį sezono pergalių rekordą (15 iš 22 laimėtų lenktynių 2022 metais).

Jis taip pat sugebėjo pasiekti 10 pergalių iš eilės, pagerindamas nuo 2013 metų Sebastianui Vetteliui priklausiusį rekordą (9). Laimėjęs 86,36 proc. visų sezono lenktynių, M. Verstappenas užfiksavo procentiškai sėkmingiausią sezoną F-1 istorijoje.

Olando komandos draugui Sergio Perezui sezono pradžioje iškovojus dar 2 pergales Saudo Arabijos bei Azerbaidžano „Grand Prix“, „Red Bull'iai“ 2023 metų sezone iškovojo net 21-ą pergalę iš 22 lenktynių. Pergalės nepavyko pasiekti tik Singapūro GP, kuriame nugalėjo „Ferrari“ pilotas Carlosas Sainzas.

Be to, praėjusiame sezone „Red Bull“ pagerino laimėtų lenktynių iš eilės rekordą, triumfuodami pirmose 14 sezono lenktynių ir pagerindami iki tol gyvavusį „McLaren“ komandos pasiekimą, užfiksuotą 1988 metų sezone (11 pergalių iš eilės). Kaip ir M. Verstappenui, 2023 metų F-1 sezonas „Red Bull” komandai buvo pats sėkmingiausias F-1 istorijoje.


M. Verstappeno ir „Red Bull“ komandos dominavimas praėjusiame sezone neabejotinai leidžia juos įvardinti kaip pagrindinius kandidatus tapti pasaulio čempionais ir 2024 metais. Be to, žiniasklaidoje pasirodė pranešimai, jog „Red Bull“ komanda, anksti baigusi pasiruošimą 2024-iesiems, jau pradėjo pirminius 2025-ųjų bolido kūrimo darbus. Tai dar labiau sustiprina įsitikinimą, jog austrų komandos dominavimas F-1 gali būti ilgalaikis.

  • Ar Lewiso Hamiltono eros pabaiga ,,Mercedes“ bus pažymėta sugrįžimu į Olimpo viršūnę?


2014 metais, pasikeitus F-1 techniniam reglamentui ir į bolidus sumontavus naujus hibridinius 1,6 litro variklius, „Formulėje 1” prasidėjo naujas etapas. Jį žymėjo „Mercedes“ komandos dominavimas, kuris tęsėsi iki pat 2021 metų sezono pabaigos.

Per minėtą laikotarpį iš 160 vykusių F-1 lenktynių Vokietijos komanda triumfavo 111 kartų, laimėjo 8 iš eilės konstruktorių titulus, o „Mercedes“ bolidus pilotavę lenktyninkai septynis kartus tapo F-1 čempionais (vieną kartą – Nico Rosbergas, 6 kartus – Lewisas Hamiltonas).

Visgi, 2022 metais vėl reikšmingai pakeitus techninį reglamentą, „Mercedes“ nebesugebėjo sukurti konkurencingo bolido – 2022 metų sezone laimėtos tik 1-erios lenktynės iš 22, o 2023 metais Vokietijos komanda pirmą kartą per daugiau nei dešimtmetį nesugebėjo iškovoti nė vienos pergalės.

„Mercedes“ iškovotos pergalės 2014-2023 m. sezonuose:

  • 2014 m. – 16
  • 2015 m. – 16
  • 2016 m. – 19
  • 2017 m. – 12
  • 2018 m. – 11
  • 2019 m. – 15
  • 2020 m. – 13
  • 2021 m. – 9
  • 2022 m. – 1
  • 2023 m. – 0

Tiesa, nepaisant pergalių trūkumo, „Mercedes“ komanda 2022 metų sezone užėmė trečią, o 2023 metais – antrą vietą konstruktorių čempionate, nusileisdama tik visiškai dominavusiai „Red Bull“ ekipai. 

Komandos vadovo Toto Wolfo teigimu, komanda yra motyvuota sugrįžti į F-1 viršūnę ir 2024 metų „Mercedes“ bolidas yra visiškai naujas – su mažesne ir lengvesne pavarų dėže, kompaktiškesne galine bolido dalimi, pasikeitusia šoninių pantonų forma ir kitomis naujomis bolido charakteristikomis.


Nepaisant optimistiško nusiteikimo, artėjant naujajam sezonui komandą ištiko šokas: septyniskart F-1 čempionas L.Hamiltonas paskelbė, jog nuo 2025 metų jis atstovaus „Ferrari“ komandai.

Minėtus pokyčius galėjo paskatinti faktas, jog britas, kuris iki 2022 metų laimėdavo bent 1-erias lenktynes per sezoną 15 metų iš eilės, pastaruosius du metus nelipo ant aukščiausio apdovanojimo pakylos laiptelio (2022 metais „Mercedes“ komandai pergalę Brazilijos GP iškovojo George‘as Russellas).

Pats L. Hamiltonas pažadėjo 2024 metų sezone atiduoti visą save ir užtikrinti, jog paskutiniai metai su „sidabrinėmis strėlėmis“ būtų įsimintini. Belieka laukti ir pamatyti, ar „Mercedes“ pavyko sukurti bolidą, kuris leistų septyniskart pasaulio čempionui tai padaryti.

  • Ar „raudonieji“ Charlesas Leclercas bei Carlosas Sainzas grąžins „Ferrari“ šlovingus laikus?


Jeigu 2022 metais „Mercedes“ nesugebėjo sukurti greito bolido, tai įvykiai klostėsi priešingai „Ferrari“ komandai. Nuo 2008 metų titulų badą išgyvenanti legendinė Italijos ekipa sukūrė vieną greičiausių bolidų rikiuotėje ir laimėjo dvejas iš pirmų trijų 2022 metų sezono lenktynių. Vis dėlto, vėliau sekę bolidų gedimai bei komandos strateginės klaidos lėmė, jog per likusius 19 etapų „šokančio žirgo“ komanda sugebėjo laimėti tik du kartus.

Nors 2023 metų sezonas komandai iš pirmo žvilgsnio klostėsi dar prasčiau – nesugebėta pasipriešinti „Red Bull“ komandai, konstruktorių čempionate užimta trečia vieta, nusileidus ir „Mercedes“ komandai – potencialo grįžti į pergalingus laikus legendinė Italijos komanda tikrai turi.

Lyginant su kitomis komandomis, 2023 metų sezone „Ferrari“ sugebėjo dažniausiai mesti iššūkį „Red Bull“ komandai, ypatingai šeštadieniais vykusių kvalifikacijų metu. Po „Red Bull“ komandos, „Ferrari“ buvo antra daugiausiai „pole“ pozicijų iškovojusi ekipa. 5 iš jų iškovojo monegaskas Charlesas Leclercas, 2 – ispanas C. Sainzas.

Iškovotų „pole“ pozicijų skaičius 2023 m. sezone (komandos):

  • „Red Bull“ – 14
  • „Ferrari“ – 7
  • „Mercedes“ – 1

Be to, remiantis atliktais skaičiavimais, antroje sezono pusėje „Ferrari“ komanda, neskaičiuojant lietuje vykusių kvalifikacinių važiavimų, buvo pati greičiausia, lenkdama net ir „Red Bull“ ekipą. Galiausiai, „Ferrari“ su C. Sainzu priešakyje buvo vienintelė ekipa be „Red Bull“, kuri sugebėjo laimėti lenktynes 2023-iaisiais.

„Ferrari“ gebėjimas tobulinti savo bolidą bei stipri antroji sezono dalis komandos gerbėjus turėtų nuteikti optimistiškai. Komandos vadovas Fredas Vasseuras teigė, jog siekiant pasivyti „Red Bull“, „Ferrari“ 2024 metų sezonui atnaujino 95 proc. bolido.

Galiausiai, turint omenyje, jog prie komandos nuo 2025 metų sezono prisijungti nusprendė septyniskart pasaulio čempionas L. Hamiltonas, tikėjimas „Ferrari“ komandos potencialu mesti iššūkį „Red Bull“ turėtų tik didėti.

  • Ar tęsis „McLaren“ renesansas?


Dar viena titulų badą išgyvenanti legendinė ekipa. Paskutinį kartą „McLaren“ lenktynininkas pilotų įskaitoje triumfavo 2008 metais, kai titulą iškovojo dabartinis „Mercedes“ pilotas L. Hamiltonas. Tačiau nuo 2014 metų, kai į bolidus buvo sumontuoti hibridiniai 1,6 litro varikliai, komanda laimėjo vos vienerias lenktynes (2021 metų sezone legendinėje Monzos trasoje pergalę pasiekė Danielis Ricciardo).

2023 metų sezono pradžia „McLaren“ komandai vėl nežadėjo nieko gero – per pirmas aštuonerias lenktynes buvo iškovota vos 17 taškų. Skaičiuojant nuo 2014 metų, tai buvo trečias blogiausias sezono startas komandos istorijoje.

Blogiau per pirmas aštuonerias lenktynes „McLaren“ pasirodė tik 2015 (2 taškai po pirmų aštuonerių sezono lenktynių) ir 2017 metų (1 taškas) sezonuose, kai „Honda“ motorus naudojusi britų ekipa nuolatos kentė nuo variklio gedimų bei arklio galių trūkumo.

Vis dėlto, devintose Austrijos GP sezono lenktynėse britų komanda prisikėlė kaip feniksas iš pelenų – po jų, per likusias keturiolika sezono lenktynių, iškovoti net 285 taškai. Nuolatos diegiami bolido atnaujinimai lėmė, jog komandos pilotai Lando Norrisas ir Oscaras Piastri turėjo galimybę pastoviai kovoti dėl podiumų.

2023 metų sezone „McLaren“ komanda iškovojo 9 podiumus: 7 kartus užimta antra vieta, 2 kartus – trečia. Tai reikšmingas pasiekimas, atsižvelgiant į tai, jog prieš tai nuo 2014 iki 2023 metų „McLaren“ komanda ant podiumo stovėjo tik 9 kartus (vidutiniškai po 1 kartą per sezoną).

„McLaren“ pelnyti taškai 2023 m. sezone:

  • 1-8 etapai – 17
  • 9-15 etapai – 124
  • 16-22 etapai – 161

Galiausiai, „McLaren“ buvo vienintelė komanda sugebėjusi šeštadienio „Sprinto“ formato varžybose nukarūnuoti „Red Bull“ ekipą – Katare „Sprinto“ lenktynėse triumfavo australas O. Piastri.

Prie įspūdingos „McLaren“ antros sezono dalies bei talentingų ir jaunų lenktyninkų svarbu pridėti, jog nuo ateinančių metų sezono komandos inžinerijos ir bolido projektavimo departamente darbuosis iš „Red Bull“ ir „Ferrari“ komandų perėję Robas Marshallas bei Davidas Sanchezas.

Tad britų ekipa yra neabejotinai puikioje padėtyje naujame sezone kovoti dėl pergalių, o galbūt – ir titulų. Taip mano ir dabartinis čempionas M. Verstappenas, viename iš interviu teigęs, jog būtent iš „McLaren“ komandos jis tikisi didžiausio iššūkio kovoje dėl titulo 2024 metų F-1 sezone.

  • Ar išvysime dar vieną F-1 pelenės istoriją?


Nors remiantis tendencijomis ir statistika atrodo, jog aukščiau įvardintos komandos turi daugiausiai šansų kovoti dėl pergalių naujame 2024 metų sezone, tai nėra duotybė.

Tą jau matėme 2023 metų sezono pradžioje, kai tik 7 vietą 2022 metų sezone užėmusi „Aston Martin“ su daugkartiniu čempionu Fernandu Alonsu priešakyje sukūrė labai greitą bolidą, leidusį ispanui net šešis kartus per pirmas aštuonerias lenktynes lipti ant apdovanojimų pakylos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)