„Toksikologiniai tyrimai parodė didelę HbCO (hemoglobino ir anglies monoksido junginio) koncentraciją keleivio kraujyje“, – sakoma Didžiosios Britanijos aviacijos avarijų tyrimų padalinio (AAIB) specialiajame leidinyje.
„Manoma, kad pilotas taip pat prisikvėpavo anglies monoksido“, – priduriama jame.
28-erių puolėjas žuvo sausio 21-osios naktį, skrisdamas iš Prancūzijos į Velsą, jo lengvajam lėktuvui, kuriame taip pat buvo pilotas Davidas Ibbotsonas, nukritus į Lamanšo sąsiaurį. Nelaimė įvyko praėjus kelioms dienoms po E. Salos perėjimo iš „Nantes“ klubo į Anglijos „Premier“ lygos komandą „Cardiff City“.
Futbolininko palaikai buvo rasti, tačiau pilotas iki šiol nerastas.
E. Salos toksikologiniai tyrimai parodė, kad karboksihemoglobino koncentracija kraujyje siekė 58 procentus, pranešė AAIP.
„50 proc. ir didesnė HbCO koncentracija gali būti mirtinai pavojinga sveikam asmeniui“, – nurodė Aviacijos avarijų tyrimo padalinys.
Ataskaitoje taip pat sakoma, kad apsinuodijimo anglies monoksidu rizika yra ypač didelė tokio tipo lėktuvuose, kuriuo skrido žuvusieji.
„Lėktuvuose su stūmokliniais varikliais susidaro didelė CO koncentracija, kuri išeina per išmetimo sistemą“, – sakė tyrėjai.
„Blogas kabinos sandarumas arba [CO] nuotėkis iš išmetimo sistemos į šildymo ir ventiliacijos sistemą gali leisti CO patekti į saloną“, – sakoma biuletenyje.
„Tokio tipo lėktuvų piloto kabina nėra atskirta nuo salono, todėl manoma, kad pilotą taip pat galėjo paveikti tam tikras kiekis CO dujų“, – nurodoma jame.
Apsinuodijus anglies monoksidu audiniai negauna pakankamai deguonies, pažeidžiamos smegenys, nervų sistema. HbCO koncentracijai kraujyje pasiekus 50 proc. galimas sąmonės praradimas, širdies smūgis.
„Aišku, kad apsinuodijimo CO simptomai gali turėti neigiamos įtakos piloto gebėjimui valdyti lėktuvą, priklausomai nuo apsinuodijimo lygio“, – priduriama jame.
Anksčiau daug dėmesio buvo skiriama faktui, kad D. Ibbotsonas neturėjo leidimo skraidyti naktį.
Kaip pranešė BBC, pilotas buvo daltonikas, todėl naktiniai skrydžiai jam buvo draudžiami.
AAIB taip pat informavo, kad lėktuvas, kuriuo skrido E. Sala, neturėjo leidimo komerciniams skrydžiams.
Tačiau tyrėjai taip pat nurodė, kad B. Ibbotsonas praeityje skraidindavo keleivius pasidalindamas su jais išlaidas, o tokie skrydžiai lengviesiems lėktuvams yra leidžiami.