„Šis etapas akivaizdžiai parodė, kad kova dar nesibaigė. Nors lenktynės vyko prie idealiai varžyboms tinkamo vėjo, plaukimų rezultatus koregavo baudos už taisyklių pažeidimus ir seklumos. Kadangi šiuo metu Kauno mariose itin žemas vanduo, seniui nugarą pakasė (taip buriuotojai įvardina įvykį, kai jachta užplaukia ant seklumos) daugelis dalyvavusių jachtų, tarp jų ir lyderiai“,- teigė vyriausiasis varžybų teisėjas Rolandas Žentelis.
Pirmajame plaukime užtikrintai pirmavo „Arabela-AG Baltic“, finiše daugiau nei minute aplenkusi jachtą „Raganosis-Eltel“. Pastaroji ties pirmuoju ženklu už taisyklių pažeidimus turėjo atlikti 360 laipsnių apsisukimą, po kurio buvo atsidūrusi laivyno gale. Vis dėlto, ji finišą sugebėjo pasiekti antra ir vienuolika sekundžių aplenkė trečioje vietoje likusią jachtą „Barta“ (kpt. Simonas Steponavičius).
Antrąjį plaukimą užtikrinai laimėjo „Arabela-AG Baltic“, o įtempta kova vyko tik dėl antros trečios vietų. Dėl taisyklių pažeidimo ties starto linija jachta „Raganosis-Eltel“ privalėjo atlikti 360 laipsnių baudos apsisukimą, tad plaukimą šios jachtos įgula pradėjo jau gerokai atsilikusi nuo pagrindinių konkurentų. Vis dėlto, finišo liniją jie kirto treti, nuo antrą vietą iškovojusios „Hornas“ įgulos (kpt. Šarūnas Abraitis) atsilikdami vos keturiomis sekundėmis. Jachta „Hornas“ į antrąją poziciją pakilo plaukimo pabaigoje aplenkę didžiąją distancijos dalį šioje pozicijoje besilaikiusią jachtą „Bora Bora“ (kpt. Gediminas Sirvydas).
Pirmoje trečiojo plaukimo pusėje į priekį buvo išsiveržusi jachtą „Barta“, tačiau antroje distancijos pusėje ji pirmąją vietą užleido jachtai „Raganosis-Eltel“, pati likdama antra. Trečioji finišavo „Arabela-AG Baltic“, nuo antrosios vietos atsilikdama 26 sekundėmis.
Ketvirtajame plaukime „Arabela-AG Baltic“ ryžtingai susigrąžino lyderio poziciją, finišuodama beveik dviem minutėmis anksčiau nei artimiausi konkurentai „Raganosis-Eltel“. Trečioji finišavo jachta „Barta“.
Penktasis plaukimas nestokojo netikėtumų. Pirmoje plaukimo pusėje į priekį išsiveržė jachta „Barta“. Jachtai „Arabela-AG Baltic“ aplenkti konkurentus pavyko tik antroje distancijos pusėje. Vis dėlto, artėdama link finišo kapitono R. Šiugždinio vedama įgula neišvengė seklumos, kuri jų atotrūkį nuo ką tik aplenktos jachtos „Barta“ sumažino iki minimumo. Po įtemptos kovos finišo liniją „Arabela-AG Baltic“ įgula kirto vos dviem sekundėm anksčiau nei jachta „Barta“. Ant seklumos šio plaukimo metu užplaukė ir jachta „Raganosis-Eltel“. Ši nesėkmė S. Pajarsko įgulą ištiko pirmoje distancijos pusėje plaukiant laviruotėje. Tai lėmė, jog pajudėti iš vietos jiems užtruko gerokai ilgiau ir atgauti pozicijų nebepavyko — įgula finišavo septinta. Trečiąją vietą penktajame plaukime iškovojo jachta „Hornas“.
Visų penktojo etapo plaukimo metu „Arabela-AG Baltic“ įgula surinko 7 baudos taškus ir užsitikrino šio etapo nugalėtojos vardą. Antroje ir trečioje vietoje atitinkamai liko jachtų „Raganosis-Eltel“ ir „Barta“ įgulos. Nors jos abi surinko po 15 baudos taškų, „Raganosis-Eltel“ įgula šiame etape iškovojo daugiau aukštesnių vietų už „Bartos“ įgulą.
Finalinės ASUS RS-280 jachtų klasės taurės varžybos, vadinamosios „Medal Race“ rungtynės, vyks spalio 24 dieną. Šios varžybos bus ypatingos tuo, kad jose visi surinkti taškai bus dvigubinami, o prasčiausi plaukimai neatmetami.
Kitą savaitgalį, rugsėjo 19-20 dienomis, RS-280 klasės jachtų laukia „Match Race“ varžybų finalas. Šios varžybos nuo įprastų buriavimo varžybų ar regatų skiriasi tuo, kad visos RS-280 klasės jachtos susikauna viena su kita individualiose dvikovose.
ASUS RS-280 jachtos bendroje įskaitoje išsidėsto tokia tvarka:
1. „Raganosis-Eltel“ (kpt. S. Pajarskas) – 23 baudos taškai;
2. „Arabela-AG Baltic” (kpt. R. Šiugždinis) – 31 baudos taškas;
3. „Barta“ (kpt. S .Steponavičius) – 40 baudos taškų;
4. „Hornas“ (kpt. Š. Abraitis) – 59 baudos taškai;
5. „Bora Bora“ (kpt. G. Sirvidas) – 61 baudos taškas;
6. „Presto” (kpt. D. Antanavičius) – 73 baudos taškai;
7. „Alfeta“ (kpt. R. Sakalauskas) – 94 baudos taškai;
8. „Verdenė+“ (kpt. G. Lukoševičius.) – 131 baudos taškas;
9. „Levante“ (kpt. M. Kavaliauskas) — 138 baudos taškai.