„Matote, jeigu aš dabar kaltus įvardinčiau, reikštų, kad esu atlikęs tyrimą. Bet kokiu atveju, mums visiems tai yra didžiulė tragedija, tiek žuvusio vaikino artimiesiems, tiek ir sužalotų asmenų. Iš tikrųjų, tai didelė tragedija bendrai automobilių sportui, apskritai automobilių sporto ateičiai“, – apie tragediją Utenoje kalbėjo E. Janavičius.

Po šios tragedijos LASF socialiniuose tinkluose išplatino pranešimą apie galimą latvių ekipažo klaidą: „Penktadienio vakarą nutikusios tragiškos nelaimės aplinkybės yra netipinės dėl galimos ekipažo klaidos, kai sportinis automobilis vietoje to, kad gerokai sulėtėtų ir įveiktų posūkį, nuvažiavo tiesiai ir nuo kelio nulėkė žymiai toliau negu buvo galima numatyti“.

Paklaustas apie šį pranešimą, federacijos prezidentas tikino, jog tik tyrimas gali parodyti, kas šioje situacijoje kalti.

„Mes nesakome, kad kaltas (ekipažas – aut. past.), kaltes įrodys tik tyrimas. Mes pas save darome tyrimą, policija daro tyrimą, bet apie kaltes niekas nekalba“, – socialinių tinklų pranešimą komentavo E. Janavičius.

Įprastai, automobilių sporto entuziastai rikiuojasi posūkio viduje, jog nelaimės atveju, kai ekipažui nepavyktų atlikti posūkio, toje zonoje žiūrovų nebūtų. Penktadienio vakarą, tragedijos metu žiūrovai stovėjo išorinėje posūkio dalyje.

„Matote, buvo numatytas tam tikras atstumas, čia yra saugos plano detalės, aš tikrai nesu specialistas. Ką aš galiu pasakyti, kad saugos plane buvo numatyta tam tikra zona, į kurią draudžiama patekti, kur tikrai draudžiama stovėti, – paklaustas apie stovėjusius žiūrovus posūkio viduje pasakojo LASF prezidentas. – Tai nebuvo žiūrovų zona, reikia tai aiškiai pabrėžti. Ta vieta nebuvo tinkama stebėjimui, tai pelkėta vieta, ji yra gerokai žemiau važiuojamosios dalies, šieno ritiniai užstojo visą vaizdą. Ta zona buvo tokia, kur niekas neturėjo būti, nes tiesiog neįdomu ten sėdėti. Žiūrovai prieš posūkį, dešinėje pusėje, ten jų buvo daugiau, toje vietoje sėdėti bei stebėti yra pakankamai įdomu“.

Avarijos vietoje stovėję šieno kūgiai jau vieną kartą prieš tragediją sugėrė automobilio smūgį bei buvo numušti. Dažniausiai ralio metu šieno kūgiai atstatomi į vietas, tačiau šįkart jų ten nebuvo.

„Matote, pasikeitė sąlygos, čia tam tikros tyrimo detalės. Pasikeitė sąlygos, atsirado kitos priemonės, kuriomis buvo informuoti atvažiuojantys ekipažai“, – neatstatytus kūgius komentavo pašnekovas.

Anot jo, viešojoje erdvėje susidarė klaidinga nuomonė, jog šieno kūgeliai turėjo įspėti vairuotoją apie posūkį. E. Janavičius tikino, kad tam skirti kiti ženklinimai: „Buvo toks kelio ženklinimas, vertikali gairelė, kuri baltai geltonai atspindinti šviesą. Ji buvo indikatorius tam, kad čia yra posūkis, tas buvo ir susipažinimo su trasa metu“.

LASF prezidentas pasakojo, jog ekipažas negalėjo nežinoti, jog ten yra posūkis, kadangi vairuotojai susipažinimo su trasa metu turi laiko apsiprasti prie maršruto. Pagal tvarką, ekipažai du kartus pravažiuoja greičio ruožą, per pirmąjį – įsivertina bei sudiktuoja šturmanui, per antrąjį – pasitikrina tai, ką užsirašė.

E. Janavičius minėjo, kad tai yra didžiulė tragedija visai autosporto bendruomenei. Po tokio įvykio, pašnekovas viliasi, kad žmonės ir toliau mylės šį sportą: „Norėtųsi, kad žmonės nenusisuktų nuo automobilių sporto“.