Dar 2016-ųjų rugpjūtį vykusiame FISA kongrese šis variantas konkuravo su pasiūlymu braukti iš olimpinės programos moterų ir vyrų porinių dviviečių rungtį, kurioje Rio de Žaneire Mindaugas Griškonis ir Saulius Ritteris iškovojo olimpinį sidabrą, o Donata Vištartaitė ir Milda Valčiukaitė – bronzą.
Tuomet buvo nuspręsta porines dvivietes palikti olimpinėje programoje, o iš jos braukti lengvojo svorio vyrų keturvietes be vairininko. Tačiau prieš pusmetį priimtą sprendimą dar turėjo patvirtinti neeilinio kongreso Tokijuje dalyviai.
Laimei, šį kartą porinės dvivietės buvo paliktos ramybėje, o lengvojo svorio keturviečių išsaugojimo olimpinėje programoje šalininkai pasirinko kitą taikinį. Australijos, Danijos, Kinijos ir Šveicarijos irklavimo federacijos pasiūlė greta vyrų lengvojo svorio keturviečių be vairininko į olimpinę programą įtraukti analogišką moterų rungtį ir išbraukti vyrų paprastąją keturvietę be vairininko. Iš pradžių šią idėją rėmė ir Kanados irklavimo federacija, tačiau kongreso išvakarėse nusprendė pasitraukti iš oficialaus pasiūlymo teikėjų sąrašo.
Balsavimo metu FISA pasiūlymą atsisakyti lengvojo svorio vyrų keturviečių be vairininkų palaikė 94 delegatai, o alternatyvųjį – 67. Kongrese 3 balsus turėjusi Lietuvos irklavimo federacija (LIF) balsavo už FISA teiktą pasiūlymą.
FISA pasiūlymo įgyvendinimas leistų suvienodinti moterų ir vyrų rungčių skaičių olimpinėse žaidynėse, taip pat beveik visiškai būtų atsisakyta lengvojo svorio rungčių. Vienintelė rungtis, kurioje dar išliko lengvojo svorio įgulos, yra jau minėtos porinės dvivietės. Tendencijos leidžia manyti, kad tik laiko klausimas, kada bus atsisakyta ir šios lengvojo svorio irkluotojų rungties.
„TOK yra aiškiai pasakęs, kad skirstymas pagal svorį turi likti tik sunkiojoje atletikoje ir kovos menuose. Tokijuje priimtas sprendimas bus teikiamas TOK, o šis liepą jį arba palaimins, arba pateiks dar kokias nors rekomendacija, – sakė LIF generalinė sekretorė Inga Daukantienė. – Sutarėme, kad irklavimo šeima TOK sprendimą aptars Trakuose per rugpjūčio pradžioje vyksiantį Pasaulio jaunių (iki 19 metų) čempionatą. Tuomet mūsų šalyje bus surengtas specialus FISA federacijų atstovų susitikimas. Trakuose bus pradėta rengti ir atrankos į Tokijo olimpines žaidynes sistema, bus nustatytos pagrindinės gairės, kvotos.“
Savaitgalį Japonijoje priimtas sprendimas dėl rungčių keitimo mūsų sportininkams didesnės įtakos neturės, nes pajėgių įgulų nei vienoje iš svarstytų rungčių kol kas neturime.
„Kaip tik turime įgulas tose rungtyse, kurios liko olimpinėje programoje. Yra vaikinų lengvojo svorio porinės dvivietės įgula, turime ir merginų keturvietę be vairininkės, tačiau jų rezultatai dar nėra tokie, kad galėtume ką nors žadėti“, – teigė I. Daukantienė.
Neeiliniame kongrese Tokijuje priimta dar keletas sprendimų. Vienas jų – žmonių su negalia varžybų distanciją pailginti nuo 1 km iki irkluotojams standartinių 2 km. Tai gerokai palengvins neįgalių irkluotojų integraciją į regatas, nes organizatoriams nereikės antro starto tiltelio.
Taip pat buvo nuspręsta įgulų su vairininkais varžybose nekreipti dėmesio į vairininkų lytį. Nuo šiol merginų valtyse vairininkais galės būti vaikinai ir atvirkščiai. Svarbiausia, kad vairininkas svertų bent 55 kg.
Tokijuje viešėjusi LIF delegacija – federacijos prezidentas Dainius Pavilionis, viceprezidentas Edmundas Daukantas ir generalinė sekretorė I. Daukantienė – taip pat apsilankė būsimojo olimpinio irklavimo kanalo vietoje, kurioje jau verda statybų darbai, bei susitiko su įvairių Japonijos irklavimo bazių atstovais.
„Sulaukėme daug pasiūlymų rengti treniruočių stovyklas, parsivežiau pusę lagamino įvairios medžiagos. Mokėjimo prisistatyti iš Japonų reikėtų pasimokyti daugelio mūsų sporto bazių atstovams“, – apibendrino susitikimo rezultatus LIF generalinė sekretorė.