Italijos Porto Červo mieste vyksiančiose prestižinėse varžybose „RS-280“ asociacijos įgulai vadovaus kapitonas Saulius Pajarskas, o „Gero vėjo klubo“ įgulai – kapitonas Karolis Janulionis, kuris šiuo metu intensyviai ruošiasi ir atrankoms į 2020 metų Tokijo olimpines žaidynes.

„Pasaulio kreiseriniame buriavime šiuo metu vyksta dideli pokyčiai. Čempionų lyga – viena tų naujovių, kuri be galo greitai išplito tokiose jūrinėse valstybėse kaip Vokietija, Danija, Švedija, Norvegija ir turi didelį potencialą visame pasaulyje. Tai formatas, kurio metu įgulos varžosi ant visiškai vienodų laivų, taigi pergalę lemia ne techninis pranašumas, o aukščiausio lygio meistriškumas. Labai linkiu, kad šiemet Lietuvos atstovams vėjas būtų palankus“, - džiaugėsi Lietuvos buriuotojų sąjungos prezidentas Naglis Nasvytis.

Pasak jo, dalyvavimas tokio masto tarptautiniuose renginiuose yra didelis žingsnis, leidžiantis atrasti naujas akvatorijas, užmegzti ryšius su ilgamečių jūrinių valstybių buriuotojais ir aktyviai įsilieti į pasaulinio buriavimo ateitį formuojančius procesus.
Manevringose ir trumpose distancijose čempionų lygos formatas iš dalyvaujančių įgulų pareikalaus didelio susikaupimo ir specifinių savybių.

„Šiame buriavimo formate reikalinga žaibiška reakcija. Kadangi distancija trumpa, daugiausiai reikš pirmieji milimetrai po starto – arba sugebėsime atsilaikyti, arba ne. Susigrąžinti prarastą atstumą nuo konkurentų paprasčiausiai gali nebūti laiko“, - apie formato ypatumus pasakoja S. Pajarskas.

Panašių savybių reikalaus ir specifinės Porto Červo akvatorijos sąlygos.

„Porto Červo yra daugiau jūrinio tipo akvatorija su stipresniais, pastovesnės krypties vėjais ir banga. Tačiau kadangi vietovė yra kalvota, sąlygoms įtaką daro nuo kalnų atslenkantys brizai. Bus labai svarbu tiek vairininkui išgaudyti visus vėjo pasisukimus, tiek įgulos darbas atliekant manevrus prie pakankamai stipraus vėjo“,- pasakojo praėjusių metu čempionų lygos finale Porto Červo mieste dalyvavusios „Gero vėjo klubo“ įgulos narys Mindaugas Saulėnas.

Vis dėlto abu kapitonai didžiausiu iššūkiu įvardija adaptaciją prie naujo „J/70“ klasės laivo. Pasak S. Pajarsko, nors jo įgula jau daugelį metų buriuoja varžydamiesi su tarpusavyje identiškomis „RS-280“ klasės jachtomis, jos yra visiškai kitokios nei „J/70“.

„Mūsų laivai žymiai sudėtingesni ir sunkesni. Anie – lengvučiai, jų buringumas kitoks. Jie kurti specialiai tokio tipo sportinėms varžyboms. Didelį pranašumą čia turės tie, kurie jau nors kartą šiais laivais buriavo – jiems nereikės pratintis. Taip pat sportininkai, nes jie įgudę buriuoti lengvais, jautriais laivais ir turi itin greitą reakciją“, - sakė S. Pajarskas.

K. Janulionio teigimu, trumpos distancijos ir joms būdinga buriavimo specifika jam iš tiesų pažįstama, tačiau tokios klasės laivas buvo visiškai nauja patirtis.

Tarptautinės buriavimo čempionų lygos pusfinalis startuos gegužės 31, finišuos birželio 3 dieną. Jame varžysis 24 buriuotojų klubai iš tokių valstybių kaip Austrija, Danija, Suomija, Prancūzija, Vokietija, Italija, Monakas, Olandija, Norvegija, Slovėnija, Švedija bei Šveicarija. Šio pusfinalio metu į finalą pateks tik pusė visų dalyvaujančių buriuotojų klubų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją