„The Guardian“ pasakoja apie kataloną Rechapados Ferrerą, gyvenantį apie 50 km nuo Barselonos. Jo nedidelė medžio apdirbimo kompanija, gaminanti šachmatų lentas, per metus įprastai jų pagamindavo apie 20 tūkstančių.
Senelio įkurtam šeimos verslui vadovaujantis D. Ferreras pastebėjo nedidelį pardavimų augimą griežto karantino metu 2020-ųjų pavasarį ir vasaros pradžioje.
Bet tai buvo smulkmė, palyginus su tuo, kaip situacija keitėsi po „Valdovės gambito“ debiuto.
„Beprotybė, pardavimai žaibiškai šovė į viršų. Per du, tris mėnesius sulaukėme 40 tūkst. lentų užsakymų, dvigubai daugiau, nei mes įprastai pagamindavome per metus“, – pasakojo įmonės vadovas, kurio šachmatų lentos įprastai kainuoja apie 35-40 eurų.
Apie „Netflix“ užkurtą šachmatų bumą pranešė ir „eBay“ kompanija, kuri pastebėjo, jog šachmatų inventoriaus pardavimai šoktelėjo net 215 proc.
„Šachmatai buvo kurį laiką buvo primiršti, tačiau dabar tapo labai madingu žaidimu“, – pastebėjo R. Ferreras.
Katalonui pritaria FIDE meistras, žinomas Lietuvos šachmatininkas Tautvydas Vedrickas.
„Net ir dabar rasti, gauti šachmatų inventorių nėra paprasta. Po serialo buvo viskas buvo iššluota.
Anksčiau tai buvo nišinė, bet lengvai prieinama prekė: jei reikėjo, galėjai per 5 minutes rasti internete, užsisakyti ir nusipirkti. Serialui išpopuliarėjus buvo metas, kai visur visos šachmatų lentos buvo parduotos, nebuvo įmanoma rasti, užsisakęs turėjai laukti“, – pastebi T. Vedrickas.
Anot jo, serialas neabejotinai praplėtė šachmatų auditoriją. „Daug žmonių pradėjo arba jais domėtis, arba yra nemaža dalis tokių, kurie galbūt žaidė vaikystėje, ilgą laiką buvo juos apleidę ir serialas priminė, kad tai visai smagus užsiėmimas. Jie nupūtė dulkes nuo inventoriaus arba jį įsigijo ir net sudalyvauja kokiame nors internetiniame turnyre“, – pasakoja T. Vedrickas.
Žinomas šalies šachmatininkas prisipažino, jog prieš serialo premjerą turėjo pagrįstų dvejonių ir tam tikro nerimo.