Jų pirmas nusileidimas įvyko istorinėje olimpinių žaidynių trasoje Iglso miestelyje, netoli Insbruko, Austrijoje. „X-Trail Bobsleigh“ pilotavo olimpinio medalio laimėtojas britas Seanas Olssonas.
Bendradarbiaudami su bobslėjaus rogių specialistais, „Nissan“ transformavo tradicines keturvietes roges į „X-Trail“ modelio įkvėptą septynvietę versiją. Šios unikalios rogės gali išvystyti 100 km/val. greitį, o jų G pagreitis siekia 4,5 G.
Bobslėjaus rogės primena išraiškingą „Nissan X-Trail“ dizainą su išskirtine priekine dalimi, priekiniais žibintais ir siūlomomis septyniomis vietomis. Pro keleivių akis niekas neprasprūs – jie gali matyti panoraminį vaizdą 360 laipsnių kampu, kokį fiksuoja ir „Nissan X-Trail“ montuojamas aplinkinio vaizdo monitorius.
Kaip ir bobslėjaus rogės, rafinuota visų varomųjų ratų „X-Trail“ sistema „ALL MODE 4x4-i“ padeda vairuotojui patikimai kontroliuoti padėtį net ir važiuojant apledėjusia ir snieguota danga.
„Nissan Design Europe“ (NDE) dizaino vadovas Darilas Skrivenas suvienijo jėgas su prityrusiu bobslėjaus rogių gamintoju Diegu Menardžiu ir sporto specialistu Yanu Richardsonu, mėgindami pritaikyti rogėms automobilio dizainą ir sportinę aerodinamiką.
J. Ričardsonas ir Diegas D. Menardis turi didesnę nei 50 metų patirtį rūpindamiesi olimpinių žaidynių trasa ir tiekdami roges nugalėtojų komandoms visame pasaulyje.
„Mes norėjome suteikti galimybę patirti mūsų krosoverių skleidžiamą nuotykių dvasią, įkūnytą daug emocijų suteikiančiame ledo rogių sporte, kuris yra įtrauktas į olimpines žaidynes. „X-Trail Bobsleigh“ roges „Nissan Design Europe“ kūrė pasitelkdama „Nissan X-Trail“ formas ir charakteringas ypatybes. Jos pagamintos D. Menardi rankomis jo dirbtuvėse Kortinoje. Šios rogės – „Nissan“ novatoriškuose krosoveriuose įdiegtų pažangių idėjų ir technologijų atspindys“, - šį įvykį komentavo D. Skrivenas.
Septynvietė ledrogių versija sukurta naudojant eskizus ir kompiuterinio modeliavimo programas (CAD). Bobslėjaus rogių priekinės dalies detalės perteikia „X-Trail“ V formos grotelių dizainą ir charakteringas variklio dangčio linijas.
D. Menardi pailgino rogių kabinos konstrukciją, kad joje tilptų septyni keleiviai.
Bobslėjaus istorija
XIX a. pradžia
Bobslėjaus sporto šaka atsirado XIX a. pabaigoje, kai šveicarai, lenta sujungę dvi skeletono roges ir pritvirtinę vairo mechanizmą, sukūrė toboganą. 1897 m. įrengta važiuoklė pasiturinčių turistų apsaugai užtikrinti ir Sankt Morice įkurtas pirmasis pasaulyje ledrogių sporto klubas.
Sunkiasvoriai bobslėjininkai
XX a. penkto dešimtmečio pabaigoje pripažinta startinio įsibėgėjimo svarba. Dėmesys atkreiptas į stiprius ir greitus kitų sporto šakų atstovus. 1952 m. atlikti esminiai taisyklių pakeitimai, kuriais apribotas bendro ekipažo ir rogių svoris. Taip baigėsi sunkiasvorių bobslėjininkų epocha ir buvo atverstas naujas bobslėjaus kaip sporto varžybų puslapis.
Atgal ir pirmyn
Pirmos lenktyninės rogės buvo pagamintos iš medžio. Tačiau jos greitai užleido vietą plieninėms rogėms, kurios tapo žinomos kaip bobslėjaus rogės. Jos taip pavadintos todėl, kad ekipažas sūpuodavosi atgal ir pirmyn startinėje įsibėgėjimo atkarpoje greičiui padidinti. Šiandien geriausių pasaulio komandų treniruotės ištisus metus ir varžybos daugiausia vyksta dirbtinio ledo trasose, naudojant aptakias aukštųjų technologijų roges, pagamintas iš stiklo pluošto ir plieno.
Olimpinių žaidynių istorija
1924 m. pirmose olimpinėse žiemos žaidynėse Šamoni kurorte įvyko varžybos ant keturviečių rogių. 1932 m. Leik Pleside vykusiose žaidynėse pasirodė dvivietės rogės. Varžybos ant dviviečių rogių išliko iki dabar. 2002 m. pirmąkart dalyvauja moterys – su dvivietėmis rogėmis.
Kas yra G pagreitis (G-force)?
Tai jėga, veikianti nejudantį kūną ant Žemės paviršiaus (į viršų) ir atitinkanti 1 g. Dėl Žemės paviršiaus pasipriešinimo ji didėja tiesiogiai proporcingai 1 g pagreičiui ir atvirkščiai proporcingai gravitacijai.