Trečiąją Pasaulio jūrinio ORC buriavimo čempionato dieną dalyviai turėjo netgi tris skirtingas lenktynes – ryte visi startavo navigacinėse pakrantės lenktynėse, o popiet, net nespėję grįžti į krantą – dar dvejose trumpose, dinamiškose priešvėjinėse-pavėjinėse lenktynėse ir į krantą grįžo jau visai įvakarojus. Vėjui vis dar pučiant iki 30 mazgų, komandos artimoje kovoje turėjo nemažai taktinių ir techninių iššūkių.
„Mes pirmose lenktynėse susiplėšėm genakerį (pavėjinę burę), paskui turėjome tris bročingus (kai vėjas paguldo jachtą ant šono), sulūžo giko atotampą... Tokia diena, kur nuotykių – daugiau nei reikia. Tikrai džiugu girdėti, kad rezultatai neblogi, tačiau kol kas užsiimam remontais ir, panašu, veiklos turėsim iki pat vakaro“, – po finišo teigė K. Janulionis.
Jų komanda sportinėse lenktynėse užėmė 1 ir 3 pozicijas bei bendroje įskaitoje pakilo į penktąją vietą.
Kapitono Raimondo Šiugždinio vedama „Arabela-Auga“ navigacinėse pakrantės lenktynėse vėl iki pat finišo bortas į bortą sėkmingai kovojo su vienais pagrindinių konkurentų „Sugar 3“ komanda bei užėmė trečiąją vietą. Tiesa, šiai komandai priešvėjinės-pavėjinės distancijos lenktynės sekėsi kiek sudėtingiau – nepavyko išvengti klaidų, stiprus vėjas buvo bent porą kartų paguldęs laivą, kas atėmė itin brangias sekundes ir sutrukdė užimti aukštesnes pozicijas. Bendroje įskaitoje jie šiuo metu užima 7 vietą.
Įvairiausių techninių nesklandumų neišvengė beveik visos Lietuvos komandos – kapitono Sauliaus Pajarsko vedama „Rhino“ komanda taip pat susiplėšė bures, „Tango II“ įgulai lūžo groto valdymo mechanizmas, bent kelios komandos patyrė ir nedidelių, tačiau sportiniam pasirodymui įtakos galinčių turėti traumų.
„Kai vėjas antroje dienos pusėje vėl ėmė stiprėti iki 15-18 m/s, tos sportinės lenktynės tikrai pasidarė nemalonios – tai jau buvo ne taktinė kova, o išgyvenimo, išlaikymo, ištvermės varžybos“, – po finišo teigė „Tango II“ kapitonas Aidas Narbutas.
Vis dėlto, ko gero, vienas didžiausių iššūkių buvo tolygiai paskirstyti fizines ir psichologines jėgas, kad intensyvią kovą ant vandens būtų galima atlaikyti visą dieną.
„Tokia sudėtinė diena – trys skirtingi startai, pučiant mūsų nelepinančiams vėjams – tikrai sudėtinga. Atliekant manevrus prarandi daug jėgų. Ir, tarkim, pavėjiniuose kursuose kartais net imi abejoti savimi – ar atlaikysi tuos vėjo gūsius. Šiandien matėm ne vieną konkurentą ir kolegas iš Lietuvos, kurie pasikėlę didžiąsias bures nebūtinai suvaldė situaciją, buvo paguldyti ant šono. Mes šiandien rinkomės konservaryvesnę buriavimo taktiką ir, manau, tai pasiteisino“, – po finišo teigė jachtos „Dia“ komandos vadovas Ramūnas Bložė.
Grįžę į krantą buriuotojai teigė tikrai nebeturintys jėgų beveik niekam, tačiau jų dar laukė intensyvus laivų tvarkymo bei paruošimo šiandienai etapas, mat šiandien, rugojūčio 10 dieną, komandų laukia dar viena itin intensyvi diena.
Iš ryto visos įgulos startuoja dar dvejose priešvėjinėse-pavėjinėse lenktynėse, o vakare, 19:00 jų laukia startas ilgajam naktiniam navigaciniam etapui.
Šiuo metu Lietuvos komandos C grupėje, kurioje varžosi beveik 70 konkurentų, išsidėsto taip: „Keturi vėjai“ (kpt. Karolis Janulionis) – 5 vt., „Arabela-Auga“ (kpt. Raimondas Šiugždinis) – 7 vt., „Dia“ (kpt. Tauras Rymonis) – 25 vt., „TeKyla“ (kpt. Algirdas Žižys) – 26 vt., „Tegu“ (kpt. Jurgis Janulionis) – 31 vt., „Tango II“ (kpt. Aidas Narbutas) – 36 vt., „Rhino (kpt. Saulius Pajarskas) – 41 vt., „Idefix“ (kpt. Tomas Barakauskas) – 44 vt.
Pasaulio jūrinio buriavimo ORC čempionatas vyksta Kylyje, Vokietijoje, rugpjūčio 7-12 dienomis. Pilnus čempionato rezultatus galima sekti čia.