„Blogas spendimas priimtas. Nes reikia matyti viską komplekse. Sakykite, ką veiks regioniniai aeroklubai nieko neturėdami? Nieko. O savivaldybė turi atitinkamų specialistų ar ko, kad administruotų aerodromus, kad užtikrintų skrydžių saugą ir visą kitą? Neturi“, - žurnalistams po Vyriausybės strateginio komiteto posėdžio žurnalistams sakė Lietuvos aeroklubo direktorius Jonas Mažintas.

Anot vidaus reikalų ministro Sauliaus Skvernelio priimtas sprendimas – kompromisinis. Anot jo, aerodromų savininkais nori tapti bent 6-7 savivaldybės. Dėl tų aerodromų, kurių savivaldybės valdyti nenorės, Vyriausybė spręs sulaukusi atsakymų iš savivaldybių. Tačiau žadama, kad jie nebus panaikinti.

„Paprasčiausia yra užarti arba užstatyti namais, tikrai to leisti negalime“, - žurnalistams pirmadienį sakė ministras.

S. Skvernelis mano, jog aerodromus valdyti perėmusios savivaldybės paisys sportininkų interesų. Tuo metu Lietuvos aeroklubas įsitikinęs, kad geriau aerodromams valdyti steigti naują įstaigą, kuri taip pat rūpintųsi skrydžių saugumu, aviacijos turizmu.

„Sportininkai turi kitokį matymą. Jie norėtų, kad būtų viešoji įstaiga sukurta kažkokia, bet vėl tai yra administraciniai kaštai, išlaikymas. Dėl vystymo, dėl investuotojo paieškos - aš manau, kad mes tikrai šiandien suradome tokį kompromisą, kad būtų galima sudėjus saugiklius išsaugoti jų paskirtį, kad nenukentėtų sporto interesai, ir būtų atsižvelgta į savivaldybių interesus, ir į valstybės, aišku“, - dėstė S. Skvernelis.

Anot VRM, šalyje veikia 15 sporto ir bendrosios aviacijos reikmėms skirtų aerodromų.

Pasikeitus įstatymams aerodromai regioniniams aeroklubams negali būti perduoti valdyti panaudos teise. Kūno kultūros ir sporto departamentas, kuris aeroklubams iki šiol tokią teisę suteikdavo, pats nebevaldo aerodromų patikėjimo teise.

Pagal įsigaliojusias Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo pataisas, patikėjimo teise ar panaudos sutartimi aerodromus gali valdyti tik įstatyme nurodytos 20 įmonių.

Dabar aerodromus Lietuvoje gali valdyti „Lietuvos paštas“, „Ignalinos atominė elektrinė“, „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija“, „Lietuvos naftos produktų agentūra“, „Oro navigacija“, „Automagistralė“, „Vidaus vandens kelių direkcija“, „Lietuvos oro uostai“, „Šiaulių oro uostai“ ir kitos už regionų kelius atsakingos valstybės įmonės.