Kokie šiuo metu kosmetikoje itin populiarūs komponentai iš tiesų gali reikšti pagrįstą didesnę produkto kainą dėl jo sudėties, o ne dėl jos pateikimo?

Vitaminas C. Visiems puikiai pažįstamas vitaminas, kuris tikrai nepasižymi itin aukštomis pardavimo kainomis tiesiog geriamų vitaminų lentynose, tačiau jo naudojimas kosmetikos formulėje tikrai gali tapti itin brangiu malonumu kosmetikos kūrėjams. Kodėl? Viena esminių priežasčių yra ta, jog vitaminas C (askorbo rūgštis), nors ir labai efektyvus, tačiau tuo pat metu itin reaktyvus ingredientas.

Tai reiškia, jog pastarasis ore bei šviesoje yra linkęs oksiduotis ir prarasti ne tik efektyvumą, tačiau kai kuriais atvejais ir dirginti mūsų odą. Taigi tam, kad kosmetikos kūrėjas sukurtų ne tik efektyvią, bet ir saugią kosmetikos priemonės formulę, gali užtrukti tikrai daug laiko, pareikalauti daug papildomų tyrimų – o visa tai tiesiogiai susiję su kūrėjo patiriamais kaštais, kurie vėliau atsispindi ir produkto kainoje.

Užsienio rinkoje yra garsiai apkalbėtas vitamino C serumas, kurį išbandė ne viena pasaulinė įžymybė. Serumo 30 ml kiekio kaina siekia nuo 166 JAV dolerių. Esminė tokios aukštos kainos priežastis ta, jog šiame serume kūrėjai sugebėjo atrasti būdą stabilizuoti itin didelį kiekį vitamino C – serume yra 15 % L-askorbo rūgšties (L-ascorbic acid).

Dažniausiai rinkoje rasite priemones su 3 proc. – 5 proc. šio aktyvaus komponento. Mokslininkai, kurie tyrė vitaminą C ir kitus antioksidantus, užtruko apie 40 metų, buvo parašyta 20 tarptautinių recenzuotų straipsnių, aprašančių būtent šį serumą ir jame esančio vitamino C efektyvumą bei saugumą. Akivaizdu, kad formulė yra apsaugota patento, taigi kol kas stiprių konkurentų vis dar neturi.

Serumas, grožis, moteris

Jeigu gamintojas nenurodo, nepatingėk paieškoti informacijos, kiek produktas, kuriuo domiesi, savo sudėtyje turi vitamino C. Neretai gamintojai šio aktyvaus komponento įdeda itin simboliškai, nors ir pristato vitaminą C kaip esminį priemonės aktyvųjį komponentą. Taip išvengiama sudėtingo priemonės kūrimo etapo ir maksimaliai sumažinama tikimybė, jog priemonės gali alergizuoti, tačiau tuo pačiu būtų naivu tikėtis, jog jūs patirsite tikrą vitamino C efektą jūsų odos priežiūroje.

Taip pat atkreipkite dėmesį į naudojamą produkto pakuotę – produktams su vitaminu C, kuris itin reaguoja į šviesą, rekomenduojama naudoti pakuotes, kurios nėra skaidrios arba papildytos UV filtrais (jei pakuotė skaidri), nes tokio tipo pakuotė leidžia apsaugoti produktą nuo šviesos poveikio. Taip pat, jei naudojate produktą su vitaminu C, kuris nėra iki galo sandarioje pakuotėje (šio tipo kremams rekomenduojama naudoti pakuotę su dispanseriu, tačiau veido serumai dėl savo konsistencijos dažnai yra buteliukuose su pipete) pvz. su pipete, prieš grąžindami pipetę į pakuotę būtinai iš jos išspauskite orą ir apskritai kiek įmanoma trumpiau laikykite buteliuką neužsuktą – taigi dozuodamos priemones su vitaminu C, būkite bent kiek greitesnės, nei naudodamos kitą, labiau standartinį kosmetikos produktą.

Esminis vitamino C poveikis odai: itin efektyvus odos skaistumas, šviesinimas, įvairių pigmentinių dėmelių matomumo mažinimas, odos senėjimo požymių atitolinimas.

Retinolis. Šiuo metu itin populiarus komponentas, kurio kosmetikos sudėtyje ieško tiek kosmetologai, atliekantys profesionalias procedūras, tiek vartotojos (-ai), kurie nori kiek įmanoma ilgiau išsaugoti odos jaunystę. Retinolis (angl. retinol) ir kiti jo junginiai, daugiausiai retinilo palmitatas (angl. retinyl palmitate) ir retinilo acetatas (angl. retinyl acetate) – vieni dažniausiai sutinkamų vitamino A junginių kosmetikoje. Šie ingredientai veikia prieš odos senėjimą, padidina kolageno sintezę odoje, gali padėti sumažinti raukšlių gylį ir pigmentaciją odoje, paveiktoje genetiškai nulemto senėjimo ir / ar saulės ir UV spinduliuotės.

Veido kremas, moteris

Kodėl produktai su šiuo komponentu gali kainuoti brangiau? Kaip ir su vitaminu C, tam, kad priemonės su retinoliu iš tiesų būtų efektyvios, šis komponentas reikalauja išskirtinių gamintojo investicijų į patį gamybos procesą. Pvz., gamintojas, atidaręs talpą, kurioje yra retinolis, privalo ją uždarinėti panaudodamas inertines dujas, komponentas turi būti sunaudojamas itin greitai. Tam, kad retinolis iš tiesų būtų efektyviai integruotas į kosmetikos formulę, gamybos ir pakavimo sąlygos turi būti inertiškos, svarbus net apšvietimas – rekomenduojama, kad jis būtų geltonos spalvos.

Galutinis pagamintas produktas pakuojamas taip pat su papildomais reikalavimais. Taigi gamintojas, nusprendęs įtraukti į savo produkto krepšelį priemones su retinoliu, privalės atlikti papildomas investicijas į gamybinį procesą, jei iš tiesų norės šį komponentą panaudoti efektyviai. Gamybos procesas su retinoliu yra sudėtingas dėl šios žaliavos išskirtinai jautraus reagavimo į bet kokius aplinkos veiksnius – orą, šviesą, temperatūrą ir t. t. Taigi tam, kad komponentas būtų tikrai efektyvus, būtų panaudotos reikiamas retinolio kiekis ir jis nekeltų alerginių reakcijų, gamintojas tikrai turės pasistengti, o tos pastangos bus susijusios su papildomomis išlaidomis, kurios atsispindės ir galutinėje produkto kainoje.

Mėgstantiems ar norintiems išbandyti priemones su garsiuoju retinoliu, verta atkreipti dėmesį.

Europos Sąjungoje nustatytos saugios retinolio ribos yra 0,05 proc. kūno losjonuose ir 0,3 proc. rankų ir veido kremuose bei kituose nuplaunamuose ir nenuplaunamuose produktuose. Žinoma, rinkoje galima rasti ir didesnes koncentracijas turinčių produktų, tačiau tokiu atveju rekomenduojame pasitarti su dermatologu, kadangi net ir mažos koncentracijos pradžioje gali sukelti dirginimą. Tad šiuo atveju mažiau yra daugiau.

Produktams su vitamino A junginiais reikalinga ir speciali pakuotė, ji turi būti nepralaidi orui, šviesai, rekomenduojamos aliuminiu dengtos tūbelės ar „airless“ tipo indeliai. Žinoma, produktų su retinoliu galima rasti ir atviruose indeliuose („jar“). Tačiau nuomonės šia tema yra nevienareikšmės. Kadangi šis aktyvus ingredientas ir daugelis kitų ingredientų yra stipriai veikiami išorės veiksnių, geriausia ieškoti pakuotės, kuri būtų nepralaidi orui ir šviesai bei kurios nereiktų liesti pačiam savo pirštais ar mentele.

Justė Pinkevičienė

Pastaba: nors ir turime logiškus paaiškinimus, kodėl kosmetikos priemonės su šiuo metu itin populiariais komponentais gali kainuoti daugiau, kaina vis vien negali tapti esminiu priemonės pasirinkimo kriterijumi. Taigi jeigu rinksitės kremus su vitaminu C ar retinoliu, tai nereiškia, kad turite pasirinkti brangiausią siūlomą variantą, nes tai tikrai nereikš, kad perkate geriausią.

Kiekvienas gamintojas turi skirtingus gamybinius pajėgumus bei finansines galimybes, o galutinę produkto kainą sudaro tikrai ne tik viena žaliava, taigi geriau atkreipkite dėmesį į prekės ženklų patikimumą, atliktus tyrimus, pasidomėkite minėtų komponentų naudojamais kiekiais (procentiniais dydžiais), pakuotės tipais ir pan.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)