Mitas: kosmetikos aprašymai gali klaidinti vartotoją
Statusas: patvirtinta
Toliau tekste pasidalinsime patarimais, į ką reiktų atkreipti dėmesį skaitant produktų aprašymus.
Kuo grindžiamas produkto efektyvumas? Nedarykite klaidingų išvadų
Labai dažnai produktų aprašymuose itin patraukliai aprašomos kelios priemonės sudedamųjų dalių (dažniausiai tų, kurių aprašymai pateikiami ant pakuotės priekinės dalies) funkcijos. Pavyzdžiui, „kremo su alyvuogių aliejumi“ pristatyme rašoma, kokius stebuklus jūsų odai ar plaukams daro alyvuogių aliejus. Nors aprašyme kalbama tik apie alyvuogių aliejų, vartotojas itin dažnai savo mintyse šio komponento teigiamas savybes iškart asocijuoja su pačio kremo efektyvumu. Tačiau juk niekas nežadėjo, kad jei aliejus gali tobulai maitinti odą, kad lygiai tą patį darys ir pats kremas, kuriame alyvuogių aliejus yra tik vienas iš sudedamųjų dalių.
Puiku, jeigu produkto aprašymuose yra tokių teiginių, kaip, pvz., „priemonės efektyvumas patvirtintas tyrimais“. Tai reiškia, jog buvo atlikti tyrimai, kurie patvirtino visų produkto sudėtinių dalių kompozicijos (bendros kosmetikos formulės) efektyvumą, o ne tik vieno komponento teigiamas savybes. Jeigu tokio teiginio neradote ant kosmetikos produkto pakuotės, tai nebūtinai reiškia, kad gamintojas neturi reikiamų dokumentų, galinčių pagrįsti aprašyme esančius teiginius.
Taip pat nieko nuostabaus, jog kosmetikos produkto kūrėjai ne visada gali pristatyti visas priemonės sudėtines dalis ir pasirenka tas, kurios tiki (arba nebūtinai), jog atlieka itin svarbų vaidmenį bendroje priemonės formulėje. Vartotojams pravartu suprasti, kad tai, ar jo lūkesčiai bus patenkinti, priklauso nuo bendros kosmetikos formulės – visų priemonėje naudojamų medžiagų sąveikavimo tarpusavyje. Taigi, nevertinkite kosmetikos tik pagal keletą sudedamųjų dalių.
Justė Pinkevičienė, asmeninio archyvo nuotr.
Tai, kas yra privaloma, priimate kaip papildomą produkto vertę
Vieni populiariausių teiginių, kuriuos vartotojai priima kaip pridėtinę vertę – „netestuota su gyvūnais“ ar „patikrinta dermatologų“. Suprantama, kad ši informacija gali būti svarbi, tačiau neretai vartotojas perskaitęs šiuos teiginius pamano, jog tai pridėtinės produkto vertės – suprask, kad jei ant kito kosmetikos produkto neparašyta „netestuota su gyvūnais“, tad galime daryti prielaidą, kad jis turbūt vis tik gali būti testuotas su gyvūnais. Arba jeigu ant kremo pakuotės neparašyta, jog jis patikrintas dermatologų, tai gal jis nėra patikrintas. Toks požiūris yra klaidingas.
Minėti teiginiai neturėtų tapti esminiu kosmetikos produkto pasirinkimo kriterijumi, nes visi kosmetikos produktai, kurie pardavinėjami Europoje (priešingai nei, pvz., Azijos šalyse ar JAV), turi būti patikrinti dermatologų ir negali būti testuojami su gyvūnais – to reikalauja įstatymai. Taigi, jei vienas kosmetikos gamintojas parašė, jog jo produktai netestuoti su gyvūnais, tai jam turbūt tiesiog liko papildomos vietos ant produkto pakuotės pranešti dar ir šią informaciją, tačiau, iš esmės, čia tas pats, kas parašyti „aš legaliai gyvenu valstybėje ir aš turiu pasą’’.
Natūralu, jog gamintojas informuoja, jog veikia pagal įstatymus, nes nuoširdžiai nori, kad jūs išbandytumėte jo kuriamą produkciją, tačiau priimkite tai tiesiog kaip informaciją, o ne kaip priežastį vieną produktą matyti pranašesniu už kitą.
Ar populiariausi yra geriausi?
Ar pamačius ženkliuką populiariausias ir tau savaime tiesiasi rankos prie šio produkto? Savaime suprantama, nes žodis populiariausias vartotojui dažnai mintyse asocijuojasi su geriausiu, tačiau šie žodžiai nėra sinonimai.
Įsiklausyk į tikruosius savo odos, plaukų poreikius ir rinkis kosmetiką pagal jos siūlomas funkcijas. Be to, tu juk nežinai, kokio mąsto tas populiarumas, gal, pvz., populiariausias iš prasčiausių. Objektyviai įvertink ir apdovanojimų reikšmę – kiekvienas iš jų tikrai yra didesnis ar mažesnis produkto įvertinimas ir siunčia tau žinutę, jog produktas galimai yra pastebėtas rinkos ekspertų ar įsitraukusių vartotojų, tačiau apdovanojimas nelygūs apdovanojimui.
Be to, jeigu vienas produktas apdovanotas, o šalia esamas galimas tavo pasirinkimas – NE, tai nereiškia, kad jis iškart tampa prastesniu. Juk gal jis tuose apdovanojimuose tiesiog nedalyvavo, bet jei būtų, tai gal būtent jis ir būtų laimėjęs tą apdovanojimą. Taigi, atkreipti dėmesį į kosmetikos priemonės pripažintus nuopelnus tikrai verta, tačiau prioritetą skirk kitiems pasirinkimo kriterijams.