Originalios kolekcijos salėje sėdinčių žmonių abejingų nepaliko. Ovacijomis ir šūksniais buvo sutiktas ne vienas mados kūrėjas.

Susipažinkite su antrosios „Mados infekcija“ dienos dizaineriais:

Lina Gudanavičiūtė

Dizainerė Lina Gudanavičiūtė „Mados infekcijoje“ savo kūrybą yra pristačiusi 8 kartus, tačiau ne vien dėl to ji gali būti drąsiai vadinama viena iš labiausiai patyrusių Lietuvos mados kūrėjų. Vilniaus dailės akademijoje 2002 metais įgijusi kostiumo dizaino magistrą, L. Gudanavičiūtė sėkmingai dalyvauja tarptautiniuose konkursuose ir parodose Londone, Rygoje, Milane, Tartu ir kt. Dizainerė yra pelniusi „Jaunojo dizainerio“ apdovanojimą, kuria drabužius spektakliams.

Lina Gudanavičiūtė jubiliejinėje „Mados infekcijoje“ pristatė moteriškų drabužių kolekciją „No Make Up“. Verta paminėti, kad modeliai ant podiumo pasirodė visiškai be makiažo. Pasak kūrėjos, tai yra labai gražu.

Iraklis Rusadzė – „Aznauri“

Iraklis Rusadzė gimė 1991 m. Tbilisije. Niekur mados meno nesimokęs, jis nuo 13 metų pradėjo kurti pirmuosius eskizus ir siūti pirmuosius drabužius. Dizaineris užaugo paprastoje, nepasiturinčioje šeimoje, kurioje neretai trūko net maisto. Vargingos gyvenimo sąlygos, pilietinis karas ir politinės situacijos pokyčių sandūra jaunam dizaineriui padėjo sukaupti įdomios patirties, kurią jis perteikia savo kūryboje. Nuo 14 metų jaunasis dizaineris pradėjo dirbti siuvyklose, asistuoti labiau patyrusiems kūrėjams ir nuo tada niekada nenustoja mokytis. Šiuo metu I. Rusadzė yra vienas daugiausia tarptautinio pripažinimo pelnęs Gruzijos dizaineris.

„Aznauri“ į „Mados infekciją“ atvežė pripažinimo jau spėjusią sulaukti rudens-­ žiemos kolekciją, kurioje ryškiai dominuoja funkcionalumas ir paprastumas. Nors dauguma jo kūrinių yra skirti vyrams, pats dizaineris pabrėžia, kad riba tarp to, kas vyriška, o kas – moteriška, yra labai plona, beveik neįregima. Gatvės mados išmintis ir viduramžių Gruzijos formos, sujungtos su sportiška ar net šelmiška estetika – taip būtų galima apibūdinti „Aznauri“ kolekcijos stilių. Kolekcijoje dominuoja aukščiausios klasės paltai, prabangūs ilgaauliai batai, kuriems charakterio suteikia dinamiškos formos, netikėti spalvų deriniai ir ornamentai.

Diana Paukštytė

Dianos Paukštytės kūryba – intuityvi ir drąsi, nepaisanti visuomenės konstruojamų normų ar stereotipų. Jos kuriamuose siluetuose ir konstrukcijose vyrauja geometrija, sluoksniavimas ir besiplaikstantys kirpimai. Svarbus dizainerės kūrybos aspektas lytiškumas, kurio dizainerė vengia.

Kolekcijos „Black Forest“ kūrybos procesas nebuvo veikiamas konkrečių inspiracijų ar simbolių. Kolekcija gimė iš jausmo ir nuojautos – šešto pojūčio. Kolekcijos kuriama istorija įsimintina savo tamsia, melancholiška ir šiek tiek mistifikuota bei trapia moteriška estetika,
kurios pagrindinis ir svarbiausias herojus – juoda spalva. Drabužiai atspindi modernaus avangardo žanrą, kuris atsiskleidžia minimalistinėmis androgeniškomis formomis moderniame miesto kontekste.

Ieva Daugirdaitė

Baigusi aprangos dizaino bakalauro studijas Vilniaus dizaino kolegijoje 2010 m., Ieva Daugirdaitė pradėjo kurti kolekcijas moterims. 2013 m. pavasario-­vasaros kolekcija buvo pastebėta „Vogue“ mados redaktorės Saros Maino ir iš 600 dalyvavusių dizainerių atrinkta į „Vogue talents“ dizainerių dešimtuką. 2017 metais Ieva Daugirdaitė pristatė kolekciją Mercedes-Benz-Fashion Days Kijeve. „Mados infekcijoje“ nuo 2011 metais dizainerė iš eilės pristatė 4 kolekcijas. 2013 metais jos kurta kolekcija pristatyta Rygos mados savaitėje. Kūrėjos darbus pastebi ir įvertina tarptautiniai mados leidiniai.

Savo kūryboje dizainerė įkvėpimo ieško derindama ir kombinuodama skirtingas asmenybes, patirtis, istorijas ir tradicijas. Taip kaskart gimsta kažkas naujo. Šiemet ant didžiojo „Mados infekcijos“ podiumo Ieva Daugirdaitė pristatė kolekciją miesto moteriai. Įkvėpta laukinių vakarų, dizainerė skelbia laisvės sezoną. Kalbant tiek apie audinius, tiek apie siluetus, tiek apie moters charakterį.

Viktorija Rosenberg ir Paulius Leonas – „Leonsenberg“

Jaunieji kūrėjai įvairiuose mados renginiuose dėmesį į save atkreipia nuo pat pirmųjų kostiumo dizaino studijų metų. Kaip patys sako, savo kūryba jie visuomet stengiasi kalbėti apie artimoje aplinkoje rūpimus dalykus, tad įkvėpimo toli neieško. Kūrybinis duetas jaučia pareigą padėti žmonėms tapti išskirtiniais, todėl unikalumas jiems yra labai svarbi vertybė. Savo gaminių dizaineriai netiražuoja – kiekvienas yra tam tikromis detalėmis kitoks. Be to, kurdami jie nesivaiko vyraujančių tendencijų, viską kuria patys.

Kiekvienas žmogus turi svajonių ir tikslų, kuriems pasiekti reikia įveikti nemažai įvairiausių iššūkių. Atsiradę kliuviniai gąsdina, o kartais priverčia suabejoti savo jėgomis. Žinoma, beveik visada yra galimybė rinktis – kovoti ar pasiduoti. Kolekcija gimė iš noro pasidalinti savo pačių sėkmės pavyzdžiu, įkvėpti nepasiduoti ir siekti savo svajonių. Kolekcijoje „I Won“ vyrauja neįprastos formos, siluetai, medžiagų faktūros, ryškios spalvos, kurios atskleidžia mūsų drąsų, rizikingą, provokuojantį, kūrybinių tikslų siekimą, nepasidavimą nesėkmėms.

Laura Dailidėnienė

Profesionali dizainerė Laura Dailidėnienė – lietuviško prekės ženklo „Laura Daili“ įkūrėja, pristatanti drabužių, aksesuarų ir papuošalų kolekcijas. Dizainerę įkvepia kasdienis aplinkos suvokimas, forma, grafika, gamta ir net tokie paprasti dalykai kaip popieriaus lapas bei iš jo gimstantis origamis. Origamio lankstinys–pelėdžiukas jau tapo atpažįstamu „Laura Daili“ prekės ženklo simboliu. Aštrios formos atsikartoja drabužių kirpimuose jau
daugelį metų. Dizainerė savo kolekcijas pristato įvairiuose pasaulio mados renginiuose ir parodose Niujorke, Honkonge, Amsterdame, Lvove, Berlyne, Rygoje, Tokijuje. Kasmet – Vilniuje.

Festivalyje „Mados infekcija“ Laura Dailidėnienė pristatė naujausią savo drabužių kolekciją „Pret-­a-­porter“ 2018-­2019. Kaip visada įdomūs kirpimai, išgrynintos linijos, švarus siluetas, dėmesys detalėms ir laikui nepavaldūs drabužiai.

Agnesė Narņicka – „One Wolf“

Gatvės mados ženklą „One Wolf“ 2012 m. sukūrė latvių mados dizainerė Agnesė Narņicka. A. Narņicka kūryba pasižymi drąsiais konstrukcijų ir siluetų eksperimentais, kuriuose išnyksta lytiškumo stereotipai, bendrą kalbą atranda nesuderinamos detalės ir stiliai. Unisex kolekcijose funkcionalumas dera su asketiškumu ir inteligencija, kuriami drabužiai atskleidžia savitą dizainerės požiūrį į laukinę šiandienos urbanistikos estetiką. Kūrėja savo darbais siekia žmonėms įkvėpti drąsos atrasti save ir būti savimi. Laisvė, kūrybiškumas ir originalumas – tai yra pagrindinės „One Wolf“ puoselėjamos vertybės.

Šių metų pavasario / vasaros sezonui „One Wolf“ paruošė drabužių kolekciją „Repair 2“ apie sunkiai dirbančius meistrus. Dizainerė įkvėpimo sėmėsi stebėdama remonto darbus, kuriuose gausu skirtingų profesijų meistrų, spalvų ir medžiagų. Kiekvienas meistras – vis naujas personažas su savo charakteriu, unikalia darbo specifika. Savo kolekciją dizainerė dedikuoja visų sričių amatininkams, auksinių rankų savininkams.

Upcycled by LT ir Thom Bara

Thom Bara – mados industrijos senbuvis, tačiau savo novatorišku požiūriu piešia naują srovę lietuviškos mados srityje. Dizaineris yra pristatęs septynias autorines kolekcijas, surengęs daugiau nei aštuonias autorines parodas, dalyvavęs tarptautiniuose konkursuose. Šiuo metu Thom Bara su kolegomis Upcycled by LT brėžia naują, tvaraus dizaino kryptį. Upcycled by LT – tai lėtosios mados iniciatyva Lietuvoje, skatinanti tvarią ir atsakingą gamybą, vartojimą ir sąžiningą prekybą. Iniciatyvos dalyviai kuria drabužius ir aksesuarus naudodami įvairių medžiagų atraižas ir likučius. Iniciatyvos misija: skatinti dizainerius, gamintojus ir vartotojus kasdieniniais pasirinkimais prisidėti prie teigiamų pokyčių visame pasaulyje.

„Violetinė. Mėlyna. Gelsva. Juoda. Dėlionė. Sujungimai. Skaidymai. Kampai. Kailis. Oda. Gabaliukai. Paviršiai. Forma. Stačiakampis. Kvadratas. Penkiakampis. Linija. Funkcija. Judesys. Gatvė. Asfaltas. Lietus. Gamta. Kalba. Klasika. Muzika. Lietuviškumas. Dėmesys. Palikimas. Nostalgija. Sakralumas. Požiūris. Maištas. Darna. Rankų darbas. Sąmoningumas. Aktualumas. Tvarumas. Alternatyva“, – taip savo kolekciją apibūdino kūrėjai.

Niels Gundtoft – „Haervaerk“

Danas Niels Gundtoft magistro laipsnį įgijo prestižiniame Karališkajame menų koledže Londone. Jo 2016 m. kolekcija „Only the Brave“ buvo įvertinta tarptautiniu talentų apdovanojimu (ITS). „Haervaerk“ išvertus iš danų kalbos reiškia „vandalizmą“, todėl gatvės mados vandalai per drabužius drąsiai deklaruoja jauno žmogaus pasaulio ir aplinkos suvokimą. Vis dėlto, dizaineris kalba ne tik apie destrukciją, bet ir ieško sąlyčio taškų tarp to, kas nauja, nepatirta ir to, kas kuria asmenybės ir visuomenės brandą plačiąja prasme.

Kolekcija Volume 4“ pagrindinį dėmesį skiria jaunystės naivumui. Gatvės kultūra jaunimui leidžia drąsiai eksperimentuoti požiūriais, ieškoti savojo identiteto. Tapatumo paieškos ir principinė kova prieš autoritetus sukuria keistą realybės parodiją, žmonės kuria savo pačių karikatūras. Neils Gundtoft užaugo Danijoje, todėl turi labai ryškų šiaurietišką identitetą. Jo kuriami audiniai primena drėgnas ir vėjuotas Kopenhagos gatves, o drabužiai spinduliuoja atkaklumu, stipria jėga, ištverme. Tai jėgos ir destrukcijos balansas, kurį atkakliai demonstruoja jaunoji karta.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (59)