Jaunųjų dizainerių „Mados injekcijai“ pasiūlytus darbus vertino mados profesionalės: Paryžiuje dirbanti mados namų „Lanvin“ vyriausioji dizainerė Eglė Čekanavičiūtė, „Aprangos“ grupės pirkimų direktorė Ilona Šimkūnienė, mados agentė Edita Vigelytė, mados prekės ženklų vystymo specialistė Victoria Dias ir „Mados infekcijos“ idėjos autorė, dizainerė Sandra Straukaitė, rašoma pranešime spaudai.
„Buvo tikrai stiprių dizainerių ir su dideliu potencialu. Kartais, man šiek tiek strigo bendro, visko į kontekstą sudėjimo, bet aš manau, kad tai, ką mes išrinkome, yra jauni dizaineriai su itin dideliu potencialu. Tuo pačiu labai skirtingi. Toks ir buvo mūsų tikslas – išrinkti skirtingus ir įdomius menininkus“, - po nugalėtojų paskelbimo sakė komisijos narė Eglė Čekanavičiūtė.
Latvė Laima Jurča, sulaukusi gausių publikos ovacijų, pristatė kolekciją „piecgades ģenerālmēģinājums“. Kolekcijos audinio raštą inspiravo Sovietmečiu naudojamos plastikinių staltiesių piešiniai. Jie vaizduoja platų objektų ir dalykų, kurie, sugeba išprovokuoti nostalgiją ir priminti apie jaunystės dienų drąsą. „Atlikau tyrimą, apklausiau tos kartos žmones ir išgirdau įvairių istorijų apie tai, kaip tuo metu jie stengėsi neatsilikti nuo mados, su kokiais iššūkiais susidūrė ir kokius metodus naudojo, tai stengiausi perteikti ir savo kūryboje“, – sako L.Jurča.
Antroji nugalėtoja, Inga Skripka, pristatė baltą ir šviesią kolekciją pavadinimu Klupinėjantiems ir griuvinėjantiems. “Tai ciklas perteikiantis kūrėjo pasimetimą ir jaudulį dėl esamos būsenos – apimtas vidinis sąstingis, negeneruojantis naujų idėjų. Kūrėjas palieka buitį ir persikelia į kopas. O ten žemė sustoja suktis, laikas neteko prasmės, tad dienos ir nakties – laiko tarpų – kūrėjas ieško judėdamas kasdien erdvės”, – pasakoja kūrėja apie kolekcijos įkvėpimą.
Tarp konkurso „Injekcija“ laimėtojų patekusios Urtė Vosyliūtė ir Kotryna Lipkevičiūtė kolekcijoje SSTKMS vizualizavo būseną, kurioje pasakojama kaip žmogus reaguoja į neigiamus aplinkos veiksnius, bei rutiną: buitį, sumišimą, perėjimą, pabėgimą ir susitaikymą. Anot dizainerių, tai yra penki kolekcijos etapai kuriuose perteikiama žmogaus būsenos kaita. Statiškų siluetų, sodrių spalvų, bei buities elementų turinčių aksesuarų pagalba pirmajame etape kuriamas aplinkos paveikto ir pasimetusio žmogaus vaizdinys. Keičiantis būsenai siluetai tampa abstraktesni, šviesėja spalvos, kuriamas lengvumo įvaizdis, siekiant atspindėti žmogaus norą ištrūkti.
Justas Taroza ir Augustė Zukaitė pristatė multisezoninę kolekciją „Erozija“. „Tai kolekcija apie sąveiką tarp miesto ir gamtos, jų panašumą ir skirtumus, priklausomybę vienas nuo kito. Plečiantis miestams, augant jų populiacijai, miestų žmonės gamtą suprantą iš urbanistinės perspektyvos ir artimesnį kontaktą su gamta pasiekia tik per žmonių kurtas ir kultyvuotas gamtines miesto erdves ar objektus, kurie dažnai turi mažai ryšio su tikraisiais gamtos „dizaino“ motyvais“, – savo kolekcijos idėją pristato jaunieji kūrėjai.
Penktoji nugalėtoja, Londone gyvenanti ir kurianti Urtė Katiliūtė pristatė kolekciją, pagamintą išskirtinai tik iš dėvėtų rūbų. „Mano noras – mažinti seno žmogaus atskirtį ir priminti visuomenei apie senolių ir Lietuvą garsinusių menininkų svarbą. Kolekcija „Gram-a-capuche” – tai koloboracija su legendiniu fotomenininku Rimantu Dichavičiumi. Kolekcija tampa vaikščiojančia, gyva šio fotomenininko nuotraukų galerija, kuomet nuotruakos buvo atspausdintos ant audinio ir integruotos į rūbą. Pagrindinis kolekcijos įkvėpimas – Vilniaus močiutės ir senelio uniforma”, – teigia Urtė Katiliūtė .
Viso finale savo kūrybą pristatė 16 jaunųjų dizainerių iš Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Italijos ir Baltarusijos: Agnė Laurinavičiūtė, Andrea Grossi (Italija), Baiba Tamane (Latvija), Danuta Šimelytė, Gerda Kasilevičiūtė, Greta Astašauskaitė, Inga Skripkaitė, duetas Justas Taroza ir Augustė Zukaitė, Laima Jurča (Latvija), Sandra Dobrovska (Lenkija), Serena Schettino (Italija), Simona Davli, Urtė Katiliūtė, duetas Urtė Vosyliūtė ir Kotryna Lipkevičiūtė, Vytautė Lastauskaitė, Darya Nikolajevna (Baltarusija).