Pasiieškoję testų internete, nustatykite savo figūros tipą ir spalvinį tipą. Jei sunku tai padaryti, užsisakykite stilisto konsultaciją. Dėmesio – spalvinis tipas nustatomas per asmeninę konsultaciją. Nemažai stilistų teikia tokias konsultacijas internetu, tačiau pasvarstykite – net kai užsisakote drabužius internetu, nesimato absoliučiai tikslaus atspalvio suknelės ar palaidinės, kurią gausite. Filtrai, makiažas, retušavimas, nuotraukų apdorojimas – visa tai iškreipia rezultatą.
Teoriškai tendencijos skirstomos į ilgalaikes, vidutines ir trumpas. Pradėkite domėtis ilgalaikėmis tendencijomis. Jų gyvavimo ciklas – keli dešimtmečiai ar netgi ilgiau. Būtent jos diktuoja pagrindinį modelių ir medžiagų vektorių. Pavyzdžiui, jau daugiau nei penkerius metus kalbame apie drabužių patogumą – tai žemakulnė avalynė, gana laisvi drabužių siluetai. Šiuo metu ekologiškos, natūralios medžiagos – gero tono ženklas, o natūralus kailis – prasto tono požymis praktiškai visose išsivysčiusiose šalyse. Tad pagalvokite, ar iš tiesų jums reikia naujų kailinių, ar ne geriau skirti šią sumą garderobo kapsulei?
Atidumas
Išnagrinėjus ilgalaikes tendencijas, galima pereiti prie trumpalaikių. Tarkime, kuo skiriasi šio sezono daiktai nuo praėjusiojo? Į kokias detales, spalvas ir niuansus pirmiausia patartina atkreipti dėmesį? Galima stebėti autoritetingą mados portalą, skaityti stilistų įrašus tinklaraščiuose, socialiniuose portaluose. Arba – pasidairyti po pirminius šaltinius.
Šiuo metu visas aukštosios mados ir pret-a-porter kolekcijas galima rasti internete. Per 5 minutes kelis kartus peržiūrėsite naujausią vieno ar kito prekės ženklo, dizainerio kolekciją. Vėliau analizuokite. Kas kartojasi? Kas pasikeitė? Kur dedami akcentai? Kas yra naujo, o kas pasiskolinta iš kitų epochų, tarkime, iš septinto ar dešimto dešimtmečio? Kokie daiktai dera tarpusavyje?
Palyginimas ir pasirinkimas
Taigi peržiūrėjote kelias prabangias kolekcijas, nustatėte plėtros vektorių ir įsiminėte madingiausias detales. O dabar pasidairykite po mėgstamo prekės ženklo internetinę parduotuvę. Ar dizaineriai ką nors perėmė iš naujausių kolekcijų pristatymų? Visada atkreipkite dėmesį į modelius, detales, medžiagas ir t. t. Ir tik paskui – į spalvą. Pavyzdžiui, jei „Max Mara“ palaidinė – su perregimomis rankovėmis, o kelnės – su įsiuvais ant juosmens, veikiausiai rasite šifoninių rankovių ir analogiškų kelnių kitų prekės ženklų kolekcijose. Be abejo, raštai, medžiagų sudėtis skirsis. Bet jums svarbu išmokti atpažinti modelius, detales, perimtus iš mados diktuotojų.
Kelis kartus skyrus po 5 minutes, galima susipažinti su įvairiomis kolekcijomis ir suprasti, kiek prekės ženklas atitinka jūsų norą aktualiai atrodyti ir finansines galimybes. Paskui galima plėsti horizontus – nagrinėti madingus vietos prekės ženklus, skaityti atsiliepimus apie kokybę ir vėl lyginti.
Savo stiliaus formavimas
„Kad ir kiek kartotum „medus“, burnoje saldumo nepajusi“, – sako Rytų išmintis. Galima ilgai skaityti garsių šefų valgio gaminimo knygas, bet kol nenusipirksite produktų ir nepradėsite gaminti, tol tiesiog rysite seiles. Savo garderobo formavimas – lyg kulinarija. Žinoti tendencijas ir teorijos kryptis – jau gana daug. Tačiau be naujų apgalvotų pirkinių jūsų garderobas bus skurdus ir senamadiškas. Taikykite savo žinias parduotuvėse, planuokite pirkinius. Nebūtina keisti visko iš karto. Veikite palaipsniui, apsispręskite dėl stilistikos, spalvų paletės, ieškokite daiktų su optimalius kainos ir kokybės santykiu.
Nei jei vieno daikto paieškoms skirsite po 5 minutes per dieną, mėnesio pabaigoje sudarysite kelias kapsules ateinančiam sezonui.