Lietuvių ir vokiečių akinių pasirinkimo ypatumai
Visos pasaulio tautos – savitos ir išskirtinės. Kiekviena jų pasižymi tam tikrais skiriamaisiais bruožais, tradicijomis ir gyvenimo būdu, o kartu – ir skirtingais poreikiais bei apsipirkimo įpročiais, kurie neretai gerokai skiriasi nuo kitų tautų.
Pavyzdžiui, Vokietijos vartotojai – labai lojalūs ir linkę rinktis tuos prekės ženklus, kurie kelia pasitikėjimą. Tyrimų duomenimis, vokiečiai labiau nei kitų šalių pirkėjai pasitiki šeimos narių ir draugų, jau įsigijusių ieškomą prekę, nuomonėmis ir vertinimais. Antai italams svarbiausi stilingi, aukštos kokybės gaminiai, išskirtiniai pasiūlymai ir malonus, sklandus aptarnavimas. Tiesą sakant, aptarnavimas jiems neretai turi didesnę reikšmę nei prekės ar paslaugos kaina.
Tuo tarpu Lietuvos pirkėjai – gerų sandorių medžiotojai. Jie yra taupūs ir ieško kokybiškų prekių už mažesnę kainą, taip pat nėra tokie lojalūs parduotuvių tinklams ar prekių ženklams kaip vokiečiai. Kitas vertus, gerėjant gyvenimo kokybei ir palaipsniui kylant atlyginimams, nuolat auga ir lietuvių, besidominčių prabangiomis bei madingomis prekėmis, skaičius.
Šie skirtumai išryškėja ir renkantis akinius. „Fielmann“ optikų tinklą Baltijos šalyse valdančios įmonės įkūrėjas ir vadovas Gintautas Kersnauskas tikina, kad nors kiekvieno kliento akinių pasirinkimo motyvai yra individualūs – vieni koncentruojasi į kokybę, kiti – į madą ar prekinį ženklą, konkreti tauta ieško specifinių dalykų. Pavyzdžiui, Vokietijoje žmonės nesivaiko madų, nes didžiausia jų vertybė ir siekiamybė – kokybė.
„Vokiečiai – pragmatikai, tad jiems nerūpi rėmelių dizainas ir jų prekinis ženklas. 9 iš 10 vokiečių nori gerai matyti, tad jie investuoja į kokybiškus korekcinių akinių lęšius, kurie užtikrina aukščiausią matymo kokybę, tausoja, saugo akis ir yra lengvai prižiūrimi.
Kadangi vokiečiams itin svarbi ne tik kokybė, bet ir patikimumas, saugumas, jie akinių neperka bet kur. Vokietijoje žmonės renkasi rekomenduotus, patikrintus ir aukštus kokybės reikalavimus atitinkančius optikos salonus“, – pasakoja G. Kersnauskas.
Tuo metu Lietuvoje kas antras klientas ieško gražių ir madingų rėmelių – nori pasipuošti, išryškinti savo stilių, o brangiais vardiniais rėmeliais parodyti savo statusą.
„Žinoma, kai kuriems lietuviams svarbi ir matymo kokybė, tačiau yra dalis klientų, kurie renkasi pigesnius akinių lęšius ir investuoja į žymių prekės ženklų rėmelius. Esame pastebėję, kad lietuvių poreikiai panašesni į italų nei į vokiečių – klientams svarbi prabanga, mada, stilius, tad jie ieško šiuos reikalavimus atitinkančių prekių. Dėl šios priežasties Lietuvos salonuose siūlome tokį akinių rėmelių asortimentą, kokį veikiau rasite Italijoje nei Vokietijoje“, – atskleidžia akinių mados tendencijų žinovė Jūratė Kersnauskė.
Rūpi kiekvienas: iš meilės klientams – nemokama rėmelių kolekcija
Nepaisant to, kad vokiečių, italų ir lietuvių poreikiai skiriasi, visi jie yra reiklūs. Laimei, optikos salonų tinklas atitinka jų keliamus standartus, juos apjungia ir suteikia galimybę rasti tai, ko kiekvienas labiausiai ieško.
„Nors matome tam tikras Vokietijos ir Lietuvos klientų akinių pasirinkimo tendencijas, negalime atmesti galimybės, kad vokiečiai ieškos madingų rėmelių, o lietuviai – itin kokybiškų akinių lęšių. Kadangi mums rūpi kiekvienas, tad stengiamės, kad kiekvienas žmogus rastų tai, ko ieško ir išeitų patenkintas“, – tikina Jūratė Kersnauskė.
Vokietijos ir Lietuvos klientams, kuriems rūpi ekologija ir vartotojiškumo mažinimas, kompanija siūlo ypatingus rėmelius, pagamintus iš perdirbto plastiko. Naująją pavasario/vasaros kolekciją papildžiusi akinių rėmelių linija „Elementra“ išskirtinė tuo, kad žaliava šiems modeliams išgaunama perdirbant gamybos standartų neatitinkančius ar jau atitarnavusius senų akinių rėmelius, įvairias gamybines atliekas.
Iš didelio rūpesčio savo klientais gimė ir nuosava rėmelių kolekcija. Tai – išskirtiniai modeliai, kurių kituose optikos tinkluose nerasite ir nenusipirksite. Vis tik svarbiausia tai, kad dalis šios kolekcijos rėmelių – nemokami.
Klaidinga yra galvoti, kad nemokamai siūlomi modeliai – nekokybiški, brokuoti, seni ir nelikvidūs, dėl mažos paklausos galiausiai dalinami dykai. Tai – visiška netiesa: jiems taikomi tie patys kokybės reikalavimai, kaip ir bet kuriems kitiems mokamiems rėmeliams. Kiekviena naujai pagaminta akinių rėmelių partija testuojama nuosavoje kokybės laboratorijoje Ratenow mieste Vokietijoje, įsitikinama, kad rėmeliai atitinka reikiamus standartus ir ilgai tarnaus.
Jei vienoje akinių rėmelių partijoje pastebima prastos kokybės apraiškų, ji yra sunaikinama ir nebepatenka į optikos salonus.
Gali kilti klausimas, kodėl optikos salonuose siūloma nemokama akinių rėmelių kolekcija? Pasirodo, jos atsiradimo istoriją lėmė ne savanaudiškas, o labai kilnus tikslas.
„Vokietijoje 20-ojo amžiaus 8-jame dešimtmetyje socialiai remtiniems žmonėms valstybė kompensuodavo akinius. Deja, jų pasirinkimas buvo labai mažas – vos keturios rėmelių poros. Tokius akinius nešioję žmonės būdavo atpažįstami kaip socialiai remtini asmenys.
Norėdamas tai pakeisti, kompanijos įkūrėjas Gunteris Fielmannas pasisiūlė sukurti nemokamų rėmelių kolekciją ir suteikti žmonėms daugiau pasirinkimo. Taip atsirado šešiasdešimt nemokamų akinių modelių, kurie skyrėsi savo dizainu ir faktūra. Socialiai remtini asmenys galėjo jaustis laisviau ir ramiau“, – sako J. Kersnauskė.
Šiuo metu nemokamą rėmelių kolekciją galima rasti kiekviename „Fielmann“ tinko optikos salone, tačiau ji nebėra skirta tik socialiniai remtiniems žmonėms. Nuo 60 modelių ji išsiplėtė iki 200, tarp kurių – ir išskirtiniai akinių rėmeliai moterims, vyrams ir vaikams. Rinkdamiesi nemokamus rėmelius, žmonės akiniams skirtą sumą gali investuoti į kokybiškus akinių lęšius. Tai – puiki galimybė norintiems sutaupyti, tad ja naudojasi vis daugiau klientų.
„Tai – duoklė klientui, kuris tuo metu neturi pakankamai lėšų brangiems rėmeliams. Mes nesiekiame priversti kliento sumokėti daugiau pinigų už akinius nei jis yra suplanavęs išleisti ir norime, kad visi kuriems yra reikalingi korekciniai akiniai, juos įsigytų kokybiškus, pagamintus pagal jų regos poreikius, o nepirktų nekokybiškų „gatavų“, kurie netgi gali sugadinti akis“, – tikina Jūratė Kersnauskė.