Reklaminė kampanija pristatė „Balenciagos“ 2023 m. pavasario ir vasaros kolekciją, kuri debiutavo šį rudenį Paryžiaus mados savaitėje. Reklamoje pateikiamos nuotraukos, kuriose vaikai laiko meškiukus, o jie, atrodo, yra apsirengę „S&M“ [sadomazochistiniais – red. past.] ir vergų vaidmenų drabužiais. Nuotraukos taip pat turi visa apimančią grėsmingą aurą, pastebima dienraštyje „Dailyhive“.
Akyli internetiniai stebėtojai taip pat atkreipė dėmesį, kad vienoje nuotraukoje, regis, buvo matyti ištrauka iš JAV Aukščiausiojo Teismo bylos, kurioje buvo patvirtinta dalis federalinio vaikų pornografijos įstatymo. Nuotraukose rasta ir daugiau nerimą keliančio turinio, užsimenančio apie vaikų seksualizavimą.
Portale „Euronews“ rašoma, kad reklama, kuri buvo paskelbta šios savaitės pradžioje, buvo skirta naujai prekės ženklo šventinių dovanų kampanijai. „National Geographic“ fotografo Gabriele Galimberti darytose nuotraukose pavaizduoti vaikai, pozuojantys su kompanijos pliušiniais meškos krepšiais-rankinėmis. Vienoje nuotraukoje pavaizduotas vaikas, stovintis ant lovos su vienu iš pliušinių meškiukų, apsuptas kitų piniginių ir aksesuarų, tarp kurių, atrodo, ir grandininis pavadėlis, taip pat „Balenciagos“ prekės ženklo šunų antkaklis.
„Maniau, kad žmonės trolina, bet ne. Tai – tikra. Galbūt dėl to „Balenciaga“ paliko socialinį tinklą „Twitter“? Jie nenori būti atsakingi. Taip, tai vaikai, laikantys pliušinius meškiukus, apsirengę vergovės ir sekso drabužiais“, – piktinosi vienas „Twitter“ vartotojas.
Prabilo fotografas
Fotografas, įamžinęs prieštaringai vertinamą reklamą, nutraukė tylą jau trečiadienio rytą. Gabriele Galimberti trečiadienio rytą instagrame paskelbė savo pareiškimą.
„Po šimtų neapykantos laiškų ir žinučių, gautų dėl nuotraukų, kurias dariau „Balenciagos“ kampanijai, jaučiuosi priverstas padaryti šį pareiškimą, – rašė G. Galimberti. – Negaliu komentuoti „Balenciagos“ pasirinkimų, tačiau turiu pabrėžti, kad neturėjau jokios teisės rinktis nei gaminių, nei modelių, nei pačių derinių.“
Fotografas paaiškino, kad jam buvo leista tik apšviesti paruoštą sceną ir įamžinti ją savo „asmeniniu stiliumi“, tačiau pažymėjo, kad kampanijos kryptis ir rodomų objektų pasirinkimas nepriklausė nuo jo.
Kompanija atsiprašė
„New York Post“ informuoja, kad „Balenciaga“ antradienį atsiprašė už savo naują kampaniją. Jie teigia iš savo šaltinių nuotraukas pašalinę ir tokią reklamą nutraukę.
„Nuoširdžiai atsiprašome už bet kokį įžeidimą, kurį galėjo padaryti mūsų šventinė kampanija. Mūsų pliušinių meškiukų krepšiai-rankinės šioje kampanijoje neturėjo būti rodomi su vaikais. Nedelsdami pašalinome kampaniją iš visų platformų“, – rašoma bendrovės pranešime, paskelbtame instagrame.
Kodėl tyla?
Dvi vienos garsiausių pasaulio moterų – realybės šou žvaigždė Kim Kardashian ir manekenė Bella Hadid – sulaukė pasmerkimo dėl tylos. Abi šios moterys praeityje vaidino didelį vaidmenį „Balenciagos“ reklaminėse kompanijose ir, kaip ir su daugeliu garsių mados namų, yra susijusios glaudžiais saitais. Kodėl jos vis dar nieko nepasisakė apie šią neįprastą reklamos kampaniją? Nieko nepasisakė ir „Balenciagos“ šou dalyvavusios Dua Lipa, Naomi Campbell ar Nicole Kidman.
Ypač daug pasmerkimo dėl tylos socialiniuose tinkluose sulaukia pačios vaikų turinčios įžymybės. „Jūs pačios esate mamos – kaip galite tylėti?“ – tokia pagrindinė kritikų mintis. Ar žvaigždės atsižvelgs į raginimus ir išsakys savo poziciją, kol kas neaišku.