19 skirtingų kūrėjų ir daugiau nei 1000 daiktų – drabužių ir aksesuarų – štai, kuo šįkart organizatoriai viliojo vertinančius lietuvišką madą.
Į nedidelę, tačiau gausiai drabužiais nukabintą patalpą sostinės centro pašonėje atvykome dar prieš oficialią išpardavimo pradžią, todėl turėjome progą neskubant apžiūrėti lietuvių kūrybą.
Ant pakabų drabužiai sukabinti pagal prekių ženklus: „Undress“, „Flow“, „A.P.“, „AiMi“, „Rudnė“, „Coocoomos“, „Diana Paukštytė“, „Dear Freedom“, „Distyled“, „Kristina Kruopienytė Fashion“, „Loulou Et Tu“, „Mari“, „Miela.co“, „Naked Bruce“, „OHMY“, „Savitas Stilius“, „Sauths“, „The Knotty Ones“.
„Dėliodami pasiūlą, dėmesį kreipėme į tai, kad dizaineriai būtų skirtingi, kad jų kūryba būtų tokia, į kurią ne tik norėtųsi žiūrėti, bet ir ją nešioti kiekvieną dieną. Tačiau tokie išpardavimai – laimės ir atkaklumo dalykas“, – kalbėjo renginio organizatorė Aušra Prasauskaitė.
Ką išvydome ir kiek reikėtų atseikėti už pirkinius, išvysite fotogalerijoje:
Gyvenimo būdo ir mados komunikacijos agentūros „A|PR“ įkūrėja A. Prasauskaitė sako tokį išpardavimų modelį pasirinkusi įkvėpta užsienio šalių pavyzdžių.
„Aš kelerius metus gyvenau užsienyje, Paryžiuje ir Londone, kur atradau gerą būdą apsipirkti – dizainerių „sample sales“ (uždarus išpardavimus). Dažnai jie būna slapti, kartais reikia ir palaukti eilėje, kad apie tokį sužinotum, susirasti gerų pažįstamų, kad patektum į kviečiamųjų sąrašą. Bet patekus, ten atrasdavau savo mylimų mados dizainerių kūrybą su milžiniškomis nuolaidomis – net iki 90%.
Žinoma, tai nereiškia, kad viskas tokiomis kainomis, bet išpardavimas visada yra loterija ir žaidimas, kuriame smagu kažką atrasti. O sugrįžusi į Lietuvą pradėjau dirbti su vietos dizaineriais ir pamačiau dvi problemas: pirma, visi kūrėjai, gamintojai, pardavėjai turi likučių, ankstesnių kolekcijų pavyzdžių, kurių neturi kaip realizuoti.
Dažnai tai nutinka dėl labai paprastos priežasties – sezono pradžioje užsakomi pernelyg optimistiški kiekiai audinių, tačiau, deja, nuo to niekas negali apsisaugoti. Dizainerių archyvuose tos prekės kaupėsi, o čia pat mano draugės blaškydavosi po greitosios mados parduotuves neturėdamos ką apsirengti. Ir aš tarp jų! Problemos sprendimas buvo aiškus, todėl dabar jau ketvirtą kartą sezono pradžioje organizuojame tokį išpardavimą ir kviečiame moteris sezoninį atsinaujinimą pradėti nuo… nuolaidų“, – sakė A. Prasauskaitė.
Organizatorė sako, kad po vienu stogu sukviesti tiek daug dizainerių nėra sudėtinga, nes toks išpardavimas naudingas nebūtinai finansine prasme – vos per kelias dienas kūrėjai atlaisvina daugybę lentynų.
„Su visais esame sutarę – šis išpardavimas yra skirtas ne tam, kad jie daugiau uždirbtų, bet tam, kad savo studijose atlaisvintų vietos naujoms kolekcijoms“, – teigė organizatorė.
Pasiteiravus, kokie drabužiai per išpardavimą iššluojami greičiausiai, A. Prasauskaitė tikino, jog tai –prekės, turinčios geriausią kainos ir kokybės santykį.
„Pavyzdžiui, vakar atsidarėme kelioms valandoms išankstiniam apsipirkimui, per jį moterys išgraibstė šilko sukneles po 32 eurus, minkštos vilnos megztinius, kurie kainavo 40 eurų. Suknelės yra neabejotinas favoritas, jų visad turime labai daug. Turime odinių rankinių, jos taip pat labai paklausios“, – kalbėjo mados komunikacijos agentūros vadovė.
Paminėtina, kad išpardavimas skirtas moteriškai auditorijai, nes būtent joms kuria dauguma Lietuvos dizainerių. Vyrų kabyklos dalis keliolika kartų siauresnė – jiems siūlomi tik unisex „OHMY x Bomberis“ kolaboracijos drabužiai, „Kai Lis“ lietpalčiai.