Mados industrija 2020 metais yra vienas labiausiai nuo pandemijos nukentėjusių sektorių, patyrusių 2,5 trln. JAV dolerių nuostolį ir sunkiai valdomą sąstingį darbo rinkoje. Tuo pačiu – tai istoriniai pokyčiai, kai skaitmeniniai drabužiai įžengus į antruosius karantino metus tapo labiausiai aptarinėjama 2021 metų technologijų tendencija. Mados ir grožio prekių pasaulis suvartoja iki 70% mažiau lyginant su 2019 metais, tačiau netrunka pasaulį apskrieti aukštosios mados naujiena – parduota pirmoji skaitmeninė „The Fabricant“ suknelė „Iridescence“ už 9,5 tūkst. JAV dolerių, kurią kūrėjų komanda pavadina kolekciniu skaitmeniniu meno kūriniu. Garsieji prekių ženklai ir neigia, bet tuo pat metu ir žavisi skaitmenine utopija. Ypatingai daiktiškas, materialios prigimties mados produktas per pusmetį transformuojasi į paprastą ir patogų namų rūbą realybėje ir transcendentinį apdarą ekrane.
„Projekte sutikau dalyvauti, nes pamačiau, jog ši idėja šiuo metu yra labai aktuali. Šis pandeminis laikas, kuomet viskas suvaržyta bei laikinai sustabdyta, kelia daug naujų klausimų: kaip mados kūrėjai gali save išreikšti tokiomis sugriežtintomis sąlygomis, kokios yra dabar, kaip mada gali prieiti arčiau žmogaus, kokia kryptimi gali plėstis veiklos būdai. Todėl projektas yra labai įdomus susiklosčiusios situacijos sprendimo būdas. Džiugu matyti visos projekto komandos užsidegimą bei darnų ir tikslų darbą. Darbo pradžia puiki ir tikiuosi pabaiga bus nuostabi tiek projekto dalyviams, tiek visiems besidomintiems mada“, – teigia dizainerė Ramunė Strazdaitė, projektui „Skaitmeninė mada: lietuviškos mados eksperimentai“ kurianti pavasario gamtos motyvų įkvėptą kolekciją „la nature“.
Kazimiero Simonavičiaus universiteto Mados industrijos studijų programos dėstytojai ir studentai kartu su Vytauto Didžiojo universiteto Multimedijų ir interneto technologijų dėstytojų ir studentų komanda, sekdami naujausias mados tendencijas ir technologinį virsmą, 2021 m. kovo mėn. inicijavo skaitmeninės mados projektą. Dirbti kartu pakviesti lietuviškos mados kūrėjai jau po pirmo pokalbio pasiryžo bandyti naujoves, veikti neapibrėžtyje, išeiti iš įprastų kūrybinio proceso rėmų ir sukurti eksperimentines skaitmenines kolekcijas.
„Laikas reikalauja naujų iššūkių, naujų kolekcijos pristatymo būdų, – sako naujovėms ir eksperimentams atviras mados dizaineris Seržas Gandžumianas. Džiaugiuosi galėdamas pasiūlyti skaitmeninti savo kuriamą tvarumo įkvėptą laisvalaikio kolekciją, skirtą aktyviam ir atsakingam miesto žmogui“. Unikalia forma pristatomoje S. Gandžumiano kolekcijoje „urbanique“ derės veržlumas ir energija, natūralumas ir ekologija, atsakomybė ir vertybės.
Kazimiero Simonavičiaus universiteto ir Vytauto Didžiojo universiteto studentų projektinė komanda dega idėja, kad jau pirmą birželio savaitę priaugintos realybės aplikacija ir 3D kolekcijomis galės nudžiuginti mados mylėtojus ir vartotojus.