Ne tik dainų varžytuvės
„Eurovizijos“ dainų konkursas daugelį metų teikia malonumą ne tik žiūrovų ausims, bet ir akims. Kruopščiai apsvarstyti pasirodymai, choreografija ir, žinoma, žvilgsnį traukiantys kostiumai.
Nors tai – dainų konkursas, „Eurovizijos“ scena labiau primena mados šou – kiekvienas atlikėjas stengiasi būti pastebėtas ir renkasi kuo originalesnį stilių.
Neginčijamai svarbiausias drabužis yra tas, kuriuo pasipuošęs atlikėjas žengia į sceną ir kurį pamato milijonai žiūrovų skirtinguose Europos kraštuose.
Europos akys – į panevėžietės kūrybą
Šįvakar „Eurovizijos“ pirmajame pusfinalyje į sceną lipsiantis Lietuvos atstovas Silvestras Beltė, atliksiantis kūrinį „Luktelk“, pasipuoš minimalistiniu, subtiliu raudonu kostiumu. Dar viena išskirtinė detalė – specialiai pasirodymui sukurti batai, kuriuos puošia užrašas „Luktelk“.
Futuristinį įvaizdį sustiprina atlikėjo išskirtiniai papuošalai, įmantrus nosies aksesuaras ir auskarai.
Toks Silvestro įvaizdis – iš Panevėžio kilusio stilisto Vainoto Jakšto vizija, kurią įgyvendinti jam padėjo trys dizainerės: vienetinių batų autorė Kamilė Peleckytė bei aksesuarų kūrėja Gintarė Pečkytė. O pagrindinį sceninį kostiumą kurti buvo patikėta panevėžietei dizainerei Marijai Petraitytei.
Marijos kurtais drabužiais yra puošęsi dainininkė Jessica Shy, projekto „Lietuvos balsas. Kartos“ teisėja Gabrielė Vilkickytė, atlikėjas Donatas Montvydas, dainininkė Evgenya Redko, nuomonės formuotoja Karolina Meschino, fotografas Lukas Gricius ar lenkų reperis ir hiphopo atlikėjas Otsochodzi. Visgi šįkart M. Petraitytei teko išskirtinė užduotis. Pasak dizainerės, didžiulis džiaugsmas ir atsakomybė sukurti kostiumą, kurį vertins visos Europos ir Australijos žiūrovai.
Panevėžietiška interpretacija
M. Petraitytė svarsto atsidūrusi reikiamu laiku ir reikiamoje vietoje. Anksčiau jai teko darbuotis prie kelių projektų su V. Jakštu, kuris šįmet tapo asmeniniu Silvestro stilistu didžiojoje „Eurovizijoje“. Jis ir pasiūlė talentingai dizainerei sukurti Lietuvos atlikėjo sceninį kostiumą. Sceninio kostiumo idėją padiktavo Silvestro ir jo šokėjų kostiumai, kuriuos vilkėdami jie pasirodė nacionalinėje „Eurovizijos“ atrankoje.
Anot Marijos, nuo nacionalinėje atrankoje pademonstruoto įvaizdžio per daug nenutolta – išliko tos pačios spalvos, tas pats audinys, nekito siluetas. Visgi pokyčių yra.
„Kūrybinė komanda norėjo išlaikyti Silvestro kostiumo siluetą ir ryškią spalvą, bet siekė „išgrynintų“ detalių, kad drabužis būtų išskirtinis ir labiau trauktų dėmesį“, – sako Marija. Atlikėjo sceniniame drabužyje ji įkonstravo bangas, vilnijančias nuo apačios į viršų. „Jos simbolizuoja aistrą siekti tikslo, įkūnija ugnį ir užsidegimą. Šis drabužis – tarsi energija ir natūraliai susilieja su Silvestru bei jo atliekamu kūriniu“, – pasakoja kostiumo autorė.
Dėmesys patogumui ir mistikai
Marija pasirūpino ne tik Lietuvos atstovo, bet ir drauge su juo į sceną žengsiančių šokėjų apranga. „Kūrybinės komandos man iškeltas tikslas buvo šokėjams uždengti plaukus ir veidą, jiems suteikti mistinių šešėlių. Galvos apdangalai pasižymi aptakiomis linijomis, o jas išryškinau baltomis juostomis. Jos sukuria papildomo judėjimo emociją. Šokėjai tapo futuristiniais šešėliais, judančiais aplink Silvestrą, kuriančiais savitą atmosferą“, – atskleidė išskirtinės aprangos kūrėja.
Kadangi Silvestro Beltės pasirodyme netrūksta įmantrių choreografinių sprendimų, anot M. Petraitytės, jo sceniniams drabužiams labai svarbus funkcionalumas ir patogumas.
Įgyvendinti visas sceninio kostiumo idėjas M. Petraitytei padėjo talentinga Panevėžio siuvėjų komanda – Silvestrui drabužius siuvusi Erika Krikščiūnienė ir šokėjus rengusios Ilona Lažauninkienė bei Judita Oksienė.
Atlikėją pavyko nustebinti
Dizainerė M. Petraitytė svarsto, kad „Eurovizija“ nėra tik dainų konkursas, tai – idėjos perteikimas įvairiais vizualiniais sprendimais.
Anot jos, scenoje atlikėjui labai svarbu visuma – muzika, apšvietimas ir, žinoma, apranga, į kurią krypsta visų akys.
Marijai labai svarbu suderinti net menkiausias detales su pačiu Silvestru – atlikėjas turi pajausti aprangą, tada ši jam suteiks dar daugiau energijos.
Kai kūrė kostiumą, Marijai reikėjo, kad Silvestras keletą kartų jį pasimatuotų. Ir su atlikėju dizainerė iš karto rado bendrą kalbą.
„Džiaugiuosi, kad puikiai pavyko suprasti dainininko norus, išpildyti tiek jo, tiek komandos reikalavimus. Apranga jį sužavėjo“, – teigia M. Petraitytė. Marija ir Silvestras buvo pažįstami dar prieš „Euroviziją“.
Jų pažintis užsimezgė 2018 metais muzikinio projekto „X faktorius“ užkulisiuose, kai Silvestras ten pasirodė kaip dalyvis, o Marija tuomet dar buvo Vilniaus dailės akademijos studentė ir dirbo šio televizijos projekto kostiumų dizainerio asistente.
Po penkmečio jų keliai ir vėl susikirto.
Debiutavo Malmėje
Lietuvos atstovas Silvestras Beltė į Malmę išvyko kiek daugiau nei prieš savaitę, spėjo dukart parepetuoti „Eurovizijos“ scenoje, išdalijo nemažai interviu užsienio žiniasklaidai ir pasirodė oficialioje atidarymo ceremonijoje, kuri vyksta likus porai dienų iki pirmojo pusfinalio. Ši ceremonija tarsi skelbia tiesioginių pasirodymų savaitės pradžią.
Pasak M. Petraitytės, Silvestras, vilkėdamas kostiumą, sėkmingai dalyvavo repeticijose Malmėje ir nekantriai laukia pirmojo pasirodymo šiandienos pusfinalyje. Konkurso finaliniai akordai nuskambės gegužės 11-ąją, šeštadienį. „Eurovizija“ – milijonus gerbėjų ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje bei Australijoje sutraukiantis konkursas.
Nors šis kasmet pliekiamas už beskonybę, visgi išlieka populiarus ir aptariamas net ir jam pasibaigus.