„Jeigu kas nors prieš 40 metų, kas darė „Euroviziją“, pažiūrėtų, kaip ji dabar atrodo, tai, turbūt, gautų širdies smūgį. Daug kas eina labai keista linkme ir atrodo labai tiesmukai“, – sako dizaineris. A. Pogrebnojus įsitikinęs, kad „Eurovizijos“ konkurse muzika – nėra pirmoje vietoje.
Žemiau skaitykite, ką apie finaliniame „Eurovizijos“ pasirodyme dalyvausiančius atlikėjus ir jų stilių mano A. Pogrebnojus.
Švedija: Marcus & Martinus – Unforgettable
Švedai kažkuo man primena į karjeros pradžios Selo sceninį įvaizdį: „Malme, čia mano kiemas, aha aha“.
Ukraina: alyona alyona & Jerry Heil – Teresa & Maria
Apie Ukrainos pasirodymą sunku ką nors pasakyti. Atlikėja siunčia tam tikrą žinią, nenoriu būti pernelyg griežtas, vis tik žinutę reikėtų išreikšti dar drąsiau.
Vokietija: ISAAK – Always On The Run
Ką galima pasakyti apie vokiečio sceninį kostiumą? Tik tiek, kad čia „madai kaput!“.
Liuksemburgas: TALI – Fighter
Liuksemburgo atlikėjai atrodo tiesiog neskoningai. Jų stilius ir įvaizdis man kelia abejones. Nesuprantu, kaip jie pateko į finalą.
Izraelis: Eden Golan – Hurricane
Izraelio pasirodymas manęs neįtikino. Mergina balta suknele ir aplink ją šokinėjantys vyrai atrodė šiek tiek chaotiškai. Manau, kad šis vaizdas greitai bus pamirštas, kaip ir daina.
Lietuva: Silvester Belt – Luktelk
Silvestras bendrame kontekste – ir daina, ir stiliumi, – man atrodo vienas iš geriausių. Jis įdomus, bet nešokiruojančiai. Stilingas, talentingas ir natūralus. Matosi aukšto lygio pasiruošimas, kuris ir atsispindi pasirodyme.
Ispanija: Nebulossa – ZORRA
Kaip tokia talentinga šalis gali pristatyti kažką tokio neryškaus? Nėra nei stiliaus, nei roko – tiesiog nieko išskirtinio. Mano nuomone, Ispanija šį kartą tikrai nepasiekė savo potencialo.
Estija: 5MIINUST x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi
Estija man pasirodė labai skoningai ir išskirtinai. Jų stilius buvo labai skandinaviškas, o instrumentai – įdomūs.
Airija: Bambie Thug – Doomsday Blue
Airijos pasirodymas man atrodo mėgėjiško teatro lygio, tik išleidus daug daugiau pinigų, o ta ragana nebaisi, ji juokinga. Neišgąsdintų nei Gritutės, nei Jonuko.
Latvija: Dons – Hollow
Latvijos atlikėjas yra šiek tiek toks tarsi ateivis, jo kostiumas labai neįprastas, bet įdomus. Nors daina man neįstrigo, vaizdas buvo išskirtinis ir suteikė tam tikrą privalumą prieš kitus konkurentus.
Graikija: Marina Satti – ZARI
Dainininkė simpatiška, bet jos kostiumas su tuo deformuotu sijonu atrodo keistokai. Visas pasirodymas yra panašus į tipišką graikišką Sirtaki šokį.
Jungtinė Karalystė: Olly Alexander – Dizzy
Šis šou man atrodo kaip neaiški makalynė. Nepriklausomai nuo atlikėjų seksualinės orientacijos, vaizdas ir daina gali būti įdomi, pasirodymas pastatytas talentingai, tačiau šiuo atveju matome tik banalybių kratinį. Freddie Mercury ir George Michael irgi neslėpė savo orientacijos, bet turėjo puikų stilių ir kūrė puikius muzikos spektaklius.
Norvegija: Gåte – Ulveham
Norvegai unikalus savo muzikiniu skambesio, kuris priminė Žalvarinį, tik norvegiško stiliaus. Jų pasirodymas buvo sudėtingesnis nei daugelio. Tai autentikos, modernumo ir vikingų kultūros sintezė. Sceniniai kostiumai puikiai derėjo, o jų pasirodymo skleidžiama žinutė buvo aiški.
Italija: Angelina Mango – La Noia
Nors Milanas yra viena iš mados sostinių, bet pažiūrėjus į atlikėjos ir jos šokėjų įvaizdį, tai labiau panašu į Borato kaimo etnografinį ansamblį.
Serbija: TEYA DORA – RAMONDA
Serbijos atlikėja pasirodymu siekia sužavėti kaip pusiau gotė, pusiau laukinė ragana. Tačiau, nepaisant noro atrodyti įdomiai, nei kostiumai, nei pasirodymas manęs neįkvepia. Trūksta autentiškumo ir stiliaus.
Suomija: Windows95man – No Rules!
Suomijos grupės pasirodymas – didelis nesusipratimas. Tas bandymas šokiruoti nuogumu ir neįprastu elgesiu scenoje atrodo netikras. Tai, kas galėjo atrodyti drąsu, pasirodo tik kaip neapgalvotas triukas. Jeigu tu toks drąsus bėgioti su nuogu dideliu pimpalu, tai ir bėgiok su juo, o jei jau pasirodai su triko, tai ir yra su triko. Ir dar ta ugnis iš triusikų... Banalumo viršūnė.
Portugalija: Iolanda – Grito
Portugalijos pasirodymas man nėra kažkas išskirtinio, tačiau daina skamba pakankamai maloniai. Kostiumai ir sceninis vaizdas nekelia didelio įspūdžio, bet ir neerzina.
Armėnija: LADANIVA – Jako
Armėnijos pasirodymas man buvo vienas iš patraukliausių. Atlikėja atrodė šviežiai ir jaunatviškai, o jos pasirodymas buvo skoningas ir turėjo tam tikro folko elementų. Tai buvo įdomi vizualinė ir muzikinė kombinacija, kuri man patiko.
Kipras: Silia Kapsis – Liar
Mano akimis Kipro pasirodymas primena senus gerus laikus su Britney Spears ir Shakira, tačiau šiandien tai atrodo pasenę ir netinkama. Nors pasirodymas pateko į finalą, jis nebus ilgai prisimenamas. Tai, kas buvo madinga prieš 20 metų, dabar atrodo tik apgailėtinai.
Šveicarija: Nemo – The Code
Man sukėlė įvairių minčių apie vyrų kostiumus. Nors vyras su sijonu gali atrodyti puikiai (puikus pavyzdys škotiški kiltai), šiuo atveju atrodo, kad kostiumas, o ypač sijonas, buvo pasirinktas siekiant sukelti gailesčio jausmą. Tad gal ir pavyko, bet man atrodo, kad tai pigus triukas, o ne tikra meninė išraiška.
Slovėnija: Raiven – Veronika
Šio pasirodymo net neprisimenu, kas parodo, kad jis manęs neįtikino. Slovėnija man nepaliko jokio įspūdžio.
Kroatija: Baby Lasagna – Rim Tim Tagi Dim
Kroatijos pasirodymas man primena studentišką karaoke, bandant imituoti Rammstein, bet be jokio jėgos ir autentiškumo jausmo. Man atrodo, kad geriau daryti kažką savo autentiško ir unikalaus. Nors būtų netobulai, bet vis tiek įdomiau.
Gruzija (Sakartvelas): Nutsa Buzaladze – Firefighter
Gruzijos pasirodymas atspindėjo tipišką Kaukazo regiono energiją ir atvirumą. Seksualumas buvo ryškiai išreikštas, o bendras pasirodymas turėjo daug gyvybės ir dinamikos.
Prancūzija: Slimane – Mon Amour
Prancūzijos atstovas tikrai labai išskirtinis. Jis subtilus, o daina ir balsas – stiprūs. Net jo kostiumas tapo antraeiliu dalyku, visa dėmesio koncentracija buvo ties muzika. Šis pasirodymas man atrodė labai harmoningas ir gerai subalansuotas.
Austrija: Kaleen – We Will Rave
Austrijos pasirodymą, man regis, labiausiai įvertino ir už ją balsavo tolimųjų reisų vairuotojai, nes atlikėjos įvaizdis primena tipišką vairuotojų kabinoje kabančio plakato modelį, tik gal žymiai mažiau apsirengusį.