Šiais metais pasirinkta renginio „Dizaino dienos 2024“ tema – testas. Kaip teigia renginio koordinatorius Karolis Dzinzinas, tema parinkta mėginant įsivaizduoti, ką reiškia būti dizaineriu ruošiantis kolekcijos pristatymui.
„Dizaineris daug dienų praleidžia eskizuodamas pirmines idėjas, pradeda įsivaizduoti spalvas, formas ir visą tą procesą kartoja, kol galiausiai gauna unikalią mados kolekciją. Tada ateina laikas šią kolekciją pristatyti visuomenei – tarsi išlaikyti testą, o pristatymo metu žiūrovai stebi ir vertina kurtą mėnesių ar metų darbą – eksperimentą“, – temos aktualumą pristato K. Dzinzinas.
Nugalėtojams – auksinė adata
Pagrindinis „Dizaino dienų“ tikslas – suteikti jauniesiems mados kūrėjams platformą, kurioje galėtų parodyti savo kūrinius ir sulaukti dėmesio iš garsių Lietuvos mados industrijos atstovų. Aprangos ir įvaizdžio dizainerė, mados paskaitų ir dizaino lektorė, „Dizaino dienos“ renginio komisijos narė Olesė Kekienė atkreipia dėmesį, kad ne vienas jaunas dizaineris savo karjerą pradėjo būtent šiame renginyje.
„Šiandieniniai garsūs dizaineriai renginyje pirmus kartus pristatė savo kūrybą. Kai studijavau, „Dizaino dienose“ dalyvavau ir aš. Pamenu tai kaip smagią patirtį, nes mokymasis pristatyti savo darbą, kūrybą – labai svarbus pirmus žingsnius karjeroje žengiančiam dizaineriui“, – kalba O. Kekienė.
Renginio metu podiumu žengė garsiausių prekių ženklų modeliai, o juos ruošė profesionalūs visažistai „Grimo akademija“. Visas kolekcijas vertino mados industrijos profesionalų komisija – stilistė Viltė Kinderevičiūtė-Vunderkindė, O. Kekienė, dizainerių duetas „JURE“ – Emilė Jurė ir Giedrė Jurė ir įvaizdžio stilistė, mados antropologijos lektorė Miglė Kazėnaitė.
Laimėjusios kolekcijos dizaineriui – Povilui Gegevičiui, įteikti rėmėjų prizai ir jau tradicija tapęs pagrindinis trofėjus – auksinė adata.
„Jo kolekcijoje atsispindi kelionė po tamsiąją „instagraminio laimingumo“ pusę ir korporatyvinio kapitalizmo kritiką. Šiais metais renginio dalyviai taip pat galėjo pamatyti dvi dienas trunkančią meninių instaliacijų parodą. Kolekcijų pristatymo metu žiūrovai išrinko ir geriausią instaliaciją – „Tai – tik striukė“, o jos kūrėjoms – Viltei Remeikaitei, Ivetai Vilkaitei, Gustei Lastauskaitei, įteikti prizai“, – sako K. Dzinzinas.
Dizainas – asmeninė kūrėjo patirtis
Renginys „Dizaino dienos 2024“ išsiskiria savo drąsa ir autentiškumu. Taip pat renginyje atsispindi mados kūrimo procesai, liečiantys ne tik kūrybiškumą, intuiciją, pajautą, jausmų išraišką, bet ir gilų temos nagrinėjimą, gebėjimą eksperimentuoti.
„Visų pirma, dizainas yra mąstymas. Jei visi paminėti elementai darbe atsispindi, o dizainerio darbas yra asmeninių patirčių rezultatas, tai, sakyčiau, dizaineris turi nuostabias kompetencijas. Idėja, eksperimentai, daugiasluoksniškumas, meistrystė – tai ko ieškočiau kūryboje“, – sako O. Kekienė.
Pasitaiko atvejų, kad kritikų išpeiktos kolekcijos visgi randa savo vietą pirkėjų namuose. Būna ir taip, kad nors vienu metu kolekcija būna nesuprasta, po daugybės metų atrandamas jos genialumas. Visgi, O. Kekienė įsitikinusi, kad galima sukurti ir blogą mados kolekciją.
„Bet čia jau kalbame labiau ne apie estetiką, o apie tai, kad naujoje kolekcijoje vyrauja kitų kūrėjų darbuose naudojami motyvai, nukopijuotos mintys, o dar blogiau – jos išreikštos paviršutiniškai ir iliustratyviai. Tada kolekcija galbūt nėra vienareikšmiškai bloga – ji tiesiog neįdomi“, – tikina O. Kekienė.