– „Financial Times“ prieš keletą dienų išpublikavo šio sezono rankinių rekomendacijas. Sąraše – garsiausių mados namų, tokių kaip „Dior“ ar „Hermes“ modeliai, tačiau viršūnėje puikuojasi jūsų įkurto prekės ženklo „Faldan“ rankinė. Ką jums reiškia toks įvertinimas?
– Pirmiausia, didžiulę nuostabą, o kartu ir džiaugsmą, kad ne viskas pasaulyje nupirkta. Tai, kad žurnalo redaktorė mus pastebėjo socialiniuose tinkluose ir įvertino, nors, lyginant su didžiųjų mados grandų marketingo biudžetais negalime stovėti nė vienoje eilėje (mūsiškis, beje, yra nulinis šiai dienai), įrodo, kad geras dizainas, įdomios istorijos atranda savo gerbėjus.
– Kuo rinkoje išsiskiria jūsų kuriamos rankinės?
– Pirmiausiai – savo funkcionalumu. Rinkoje tiesiog nėra nė vienos prabangios odinės rankinės, kuri visiškai susilankstytų į telefono dydžio delninę, todėl registravome patentą: rankinę – kaip išradimą.
Kaip sakė, viena iš „DailyMail“ redaktorių, madoje yra labai mažai tikrai inovatyvių įdėju. Su „Faldan“ mes verčiame pergalvot,i kas yra tikroji prabanga ir jos vartotojas. Koronaviruso akivaizdoje tapo akivaizdu, į ką reikia investuoti. Ir, matyt, ne į daiktus specialioms progoms, o tuos, kuriuos naudojame kas dieną.
Be to, praėjo laikai, kai vertinome išlaikomą damą, todėl dizainas privalo atspindėti veiklios moters reikmes. Mūsų rankinė yra sukurta daugialypei moteriai, kuri reikalauja daug iš savęs ir iš kitų. Ji ir žmona, mama, meilužė, viršininkė, keliautoja, o gal kartais ir svajotoja. Jai rūpi pasaulis ir aplinka. Prabangią rankinę ji perka sau pati, nes savo pinigais ji balsuoja už tam tikras vertybes. Ir tai labai svarbus, bet naujas požiūris į prabangos vartotoją.
Juditos Kunis nuotr.
– Ne paslaptis, kad anksčiau aktyviai vykdėte visuomeninę veiklą, politinis kontekstas jums labai artimas. Kaip nusprendėte kardinaliai pakeisti kryptį ir pasukti dizaino link?
– Šis projektas yra tam tikra visų mano darbų tąsa, juo komunikuoju atsakingą požiūrį į vartotojiškumą. Ne paslaptis, kad baigusi universitetą visuomet dirbau aplinkosaugos srityje. Atsakingas dizainas reikalauja visų tų pačių įgūdžių, kaip ir tarptautinės derybos – nuo efektyvaus komunikavimo iki sugebėjimo analizuoti rinkas, vadovauti tarptautiniams gamybos procesams. Dizainas tėra idėja, bet jo sėkmė yra nuoseklaus darbo padarinys.
Na, o visuomeninė veikla ir dabar tebevyksta – nuo pagalbos pagyvenusiems kaimynams viruso metu iki lietuvių vaikų klubo. Matyt, gimęs visuomenininku, atsiskyrėliu kažin, ar numirsi.
– Užsienyje jūsų prekės ženklas jau yra užsitarnavęs savo vietą po saulę, tačiau Lietuvoje apie jį pakankamai mažai girdima. Kaip manote, kodėl?
– Kad ir kaip būtų keista, didžiausia „Faldan“ rinka yra Amerika, o ne Europa, tačiau rankinę perka ir Lietuvoje. Malonu, kad savo šalyje esu pastebėta, tačiau, tiesą sakant, nenoriu niekam brukti savo idėjų. Norėčiau tik rasti daugiau būdų bendradarbiauti su Lietuva ir jos gamintojais. Pavyzdžiui, rankinės įpakavimo dėžutės iš perdirbtų vienkartinių kavos puodelių yra pagamintos Lietuvoje, bet per mūsų partnerį Jungtinėje karalystėje.
– Kaip manote, jei verslą būtumėte įkūrusi Lietuvoje, ar jis būtų sulaukęs tokio paties pasisekimo?
– Lietuvoje yra labai daug talentingų ir nuostabių kūrėjų, kurie lieka neišgirsti. Be abejo, yra lengviau, kai tave pastebi Britų mados asociacijos direktorė, kurios balsas turi svorį, o valstybinė mados sektoriaus paramos infrastruktūra suteikia finansavimą.
– Su kokiais didžiausiais iššūkiais tenka susidurti darbe?
– Didžiausias asmeninis iššūkis yra pilietybė. Aš gaunu nemažai britų paramos ir palaikymo, priklausau Britų mados asociacija, tačiau bijau, kad po „Brexit“ turėsiu rinktis, ar išlaikyti Lietuvos pilietybę, ar prisiekti šaliai, kuri šiandien yra mano namai. Dvigubos pilietybės klausimas yra labai skausmingas daugeliui kūrėjų, kuris, nepaisant ir mano pačios pastangų, lieka neišspręstas.
– Trumpai aptarkime ir šių dienų aktualijas – kaip karantinas atsiliepė jūsų verslui?
– Mums sąlyginai pasisekė, nes prekės ženklas yra „kelio pradžioje“. Neturime didelių parduotuvių, inventoriaus ir begalinio skaičiaus darbuotojų. Mus gelbėja ir unikalus verslo modelis. Nuo pat pradžių atsisakėme „sezoniškumo“ ir naujų modelių vaikymosi, tad niekur neskubame.
– Kokios yra „Faldan“ ir jūsų asmeninės ateities ambicijos?
– Tikslas yra daugiau nei parduoti rankinę, o komunikuoti tam tikrą pasaulėžiūrą, sukurti terpę dalintis mintimis apie atsakingą dizainą, skatinti kūrybą, diskutuoti, ką reiškia būti daugialype moterimi ir kaip viską suspėti, kai norisi tiek daug.
Juditos Kunis nuotr.