– Esate lietuviškų prekinių ženklų išparduotuvė. Papasakokite plačiau, kokie drabužiai
čia patenka?

– Pasaulyje daug išparduotuvių. Sakyčiau, tas žodis su savimi neša ne patį stilingiausią šleifą, bet žmonėms jis gana tiksliai nusako, ko parduotuvėje galima tikėtis, tad mes jo nevengiame.

Išparduotuvė – tai vieta, kur vyksta nesibaigiantis išpardavimas. Stengiamės, kad būtų ką pasiūlyti kiekvienai amžiaus grupei, figūrai ir skoniui. O ženklios nuolaidos žmonėms yra kaip paskatinimas įsigyti.

Outshop išparduotuvė

Prekybai ieškome visko, ką galime pasiūlyti su nuolaida – turime ne tik drabužių ir aksesuarų, bet ir grožio prekių pažeistomis etiketėmis. Pavyzdžiui, vien dėl to, kad prabangaus kremo veidui kartoninė dėžutė, kurią tik parsinešę namo išmesite, yra įlinkusi – mes galime ją pasiūlyti už maždaug pusę kainos. Moterims šis atradimas – kaip mažas stebuklas.

Rūbų turime labai įvairių: ir ankstesnių kolekcijų drabužių, ir bandomųjų modelių, kurie yra vienetiniai, ir sezono naujienų, tačiau jas galbūt turėsime labai trumpą laiką, kaip specialų pasiūlymą žmonėms.

Aš visad sakau, kad pagrindinė išpardavimo taisyklė yra „kas pirmesnis, tas gudresnis” ir ši taisyklė tikrai atsiradusi iš asmeninės mano bei klientų patirties. Kaina, kurią reikia mokėti už apsipirkimą išparduotuvėje yra ta, kad apsipirkimas čia yra sėkmės reikalas ir tam tikra „lobių medžioklė”. Daugybės daiktų turime tik po vieną vienetą, tad nėra laiko daug galvoti, o prie kabinų būna ir peštynių – vos viena pasirodo su suknele, greta esanti moteris jau nori tokios pat ir akies krašteliu stebi, gal vis tik pirmoji suknelės nepirks?

Outshop išparduotuvė

– Kodėl nusprendėte užsiimti tokia veikla? Kokia jūsų verslo filosofija?

– Išparduotuvių konceptas tikrai ne visiems – tam reikia skirti laiko, čia yra didelė drabužių kaita, dalis klienčių pas mus ateina kas kelias dienas patikrinti naujienų ir vis kažką naujo atranda. Tuo tarpu kitos moterys tokios „lobių medžioklės” visai nemėgsta.

Už „OutShop” stovi moteriška komanda – mes pačios ieškome to, kas patiktų mums. Ši veikla labai asmeniška ir prasidėjo nuo mano pačios prabangaus skonio ir jo neatitinkančių finansinių galimybių. Prieš dešimt metų išvykau studijuoti į Londoną, ten baigiau su mada susijusias studijas ir žinoma, būnant apsuptai geriausių pasaulyje mados kūrinių, norėjau puoštis prabangių mados dizainerių kūryba, tačiau mano studentiškas biudžetas to neleido. Dirbdama su įvairiais mados prekių ženklais tuomet atradau, kad visi jie organizuoja savo likučių išpardavimus, kur gali atrasti nuostabių perliukų su didžiulėmis nuolaidomis. Tiesa, tie išpardavimai – slapti, jie niekada nevyksta dizainerio butike, o kartais net ir žinodamas, kada ir kur jie vyksta, vidun nepateksi – tam reikia specialaus kvietimo.

Outshop išparduotuvė

Grįžusi į Lietuvą ėmiau tokius išpardavimus organizuoti bendradarbiaudama su vietos kūrėjais. Penkerius metus organizavau sezoninius išpardavimus, kurie vadinosi „Didysis LT dizainerių išpardavimas”. Apie juos pasklido gandas per visą Lietuvą ir žmonės į išpardavimus atvažiuodavo specialiai, iš kitų miestų. Būtent tai ir leido mums taip užaugti – nuo mažyčių išpardavimų penkias dienas per metus nuošalioje gatvelėje prie Lukiškių aikštės iki erdvios parduotuvės vienoje pagrindinių sostinės arterijų – Vokiečių gatvėje. Tokia jau tiesa: žmonės visada norės gražiai apsirengti ir nejausti moralinių nuoskaudų, kad tam labai daug išleido.

Mūsų veiklos misijos yra dvi – viena jų, kaip parduotuvės, natūrali – džiuginti klientus gerai pasiūlymais. Tačiau kita, kuri yra labai svarbi – tai mūsų moraliniai įsipareigojimai partneriams – Lietuvos dizaineriams, kuriems padedame realizuoti likučius, užsidirbti apyvartinių pinigų naujoms kolekcijoms. Kai norisi puoštis, aš taip pat matau didelę prasmę nepulti pirkti naujų greitosios mados kolekcijų, bet patikrinti tai, kas jau yra sukurta, ką gali įsigyti su nuolaida. Geros kokybės, tendencijoms nepavaldaus dizaino drabužiai bei aksesuarai, jei tik yra prižiūrimi, tarnaus ilgai, ir dėvimi suteikia visai kitą jausmą nei Kinijoje per tris minutes pagaminti marškinėliai.

Outshop išparduotuvė

– Ar prekiaujate tik fizinėje parduotuvėje, ar ir internetu?

– Išparduotuvė veikia ir internetu, ir gyvai Vilniaus centre, taip pat periodiškai atidarysime sezonines trumpalaikes parduotuves kituose miestuose – Kaune, Palangoje. Pajūryje veiksime visą vasarą jau antrą kartą.

Žmonėms, žinoma, labai įdomu pasižiūrėti internete, kokių perliukų ten galime rasti, bet internetinė parduotuvė, deja, negali atstoti to, ką parduotuvėje galima rasti gyvai, nes kaip jau minėjau, turime labai mažus likučius, kartais, prekės vos tik atvykę yra išperkamos per valandą. Sakyčiau, kad išpardavimų lankytojos kovoja kiekviena už save ir kol kas tos, kurios pačios atvyksta į Vokiečių gatvę, naujų laimikių paieškas laimi.

– Kokių lietuvių kūrėjų darbus pas jus galima įsigyti? Ar yra tokių Lietuvos dizainerių, kur dar nepavyko prisikviesti pas save, tačiau labai norėtumėte?

– Šiuo metu parduotuvėje turime daugiau kaip 70 skirtingų prekių ženklų, iš kurių dauguma yra Lietuvos dizaineriai. Tokių, kuriuos labai labai norėtumėme prisikviesti, bet vis nepavyksta, nėra. Per tuos penkerius metus, kai organizuojame išpardavimus, dirbome su beveik visais Lietuvos dizaineriais, pasiūla parduotuvėje nuolatos keičiasi, priklausomai nuo to, ką tuo metu gali pasiūlyti su nuolaidomis. Šiuo metu dairomės ir į visame pasaulyje žinomus prekės ženklus – nuolatos ieškome, ką dar įdomaus žmonėms pasiūlyti.

– Ar prekiaujate tik moterims skirtais drabužiais, ar užsukę vyrai taip pat rastų ką išsirinkti?

– Pas mus galima rasti drabužių bei aksesuarų moterims, vyrams, vaikams, taip pat grožio prekių iš populiariausių pasaulio kosmetikos gamintojų. Tačiau daugiausia turime drabužių moterims.

Outshop išparduotuvė

– Koks yra kainų diapazonas? Koks šiuo metu pas jus pigiausias, o koks brangiausias drabužis?

– Kainų gama, kaip ir nuolaidos procento gama yra labai įvairi, nes tokia yra ir pasiūla. Šiandien parduotuvėje turime drabužių, kurių kainos svyruoja nuo 9 (marškinėliai) iki 595 (ilgas vilnonis paltas) eurų. Vidutinė nuolaidos suma, kurios galima tikėtis – apie 50 proc., nors esame turėję ir puikių klasikinių vyriškų drabužių su nuolaida iki 90 proc. Tik žinoma, tokius perliukus žmonės greitai atranda ir išperka.

Outshop išparduotuvė

Drabužių kainos išparduotuvėje priklauso nuo daugybės faktorių: nuo dizainerio patirtų gamybos išlaidų, nuo kolekcijos naujumo, nuo prekės ženklo strategijos, nuo likučių dydžių… Žinoma, kad naujausios kolekcijos visada bus su mažesnėmis nuolaidomis, bet galbūt esame vienintelė vieta, kur apskritai tą sezono naujieną galėsite įsigyti su nuolaida. Tai dar viena priežastis, kodėl internetinėje parduotuvėje matomos ne visos turimos prekės – pagal susitarimus su partneriais dalies nuolaidų negalime reklamuoti ir viešinti, jos prieinamos tik į parduotuvę atvykusiems klientams.

– Ar daug konkurencijos turite savo rinkoje, kurioje prekiaujama Lietuvos kūrėjų drabužiais?

– Visai negalvojame apie konkurentus ir tikrai nelaikome kitų parduotuvių, kurios taip pat prekiauja Lietuvos dizainerių drabužiais, savo konkurentais. Jeigu jau skaičiuotumėme konkurentus, tai jų Lietuvoje priskaičiuotumėme tūkstančius, o pasaulyje milijonus – mūsų konkurentu būtų absoliučiai visos drabužių parduotuvės. Šiais laikais kurjeriai klientų užsakymus gali pristatyti visame pasaulyje. Mūsų klientai lojalūs, bet dar labiau nei Lietuvos dizaineriai juos vilioja galimybė nuostabiai pasipuošti už jiems priimtinas kainas – o tai gali pasiūlyti daugybė parduotuvių.
Mūsų strategija tikrai ne konkuruoti – priešingai, kviečiame kitas drabužių parduotuves bendradarbiauti, nes vieni kitiems galime padėti.

Outshop išparduotuvė

Daugybė parduotuvių kiekvieną sezoną, o po priverstinio šių metų uždarymo, ypač, turi susikaupusių likučių, kurie jiems yra įšaldyti pinigai ir užimamas parduotuvės plotas – mes jiems galime padėti šias kolekcijas išparduoti, pristatyti jas naujai klientų auditorijai. Tuo tarpu mes nuolatos ieškome naujienų – mums tai irgi naudinga.

Vietoje to, kad konkuruotumėm su kolegomis, kurie dirba tame pačiame prekybos sektoriuje, galvojame, kaip vieni kitus galime palaikyti. O gerųjų veiklos pavyzdžių dairomės ne pas konkurentus, o garsiausiose pasaulio parduotuvėse, nes ir mes turime ambiciją tapti geriausia parduotuve Lietuvoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (109)