„Niekada nemaniau, kad sėkmingam mados verslui reikia matematikos, bet po 27 metų mados versle galiu pasakyti, kad skaičių čia žymiai daugiau, nei mes įsivaizduojame“, – sako I. Bartkus, lapkričio 22 dieną surengsianti praktinį seminarą Lietuvos dizaineriams.
Pasak Inos, neretai klaidingai įsivaizduojama, kad mados prekės ženklus pražudo prasta rinkodara, tačiau dažniausiai jiems koją pakiša gamybos procesai, paties gaminio kokybė ar logistika.
Kaip rašoma pranešime spaudai, pastaruosius trejus metus mados startuolius JAV konsultuojanti ekspertė padeda jiems organizuoti gamybą ir tinkamai pasiruošti plėtrai, kuri dažnai tampa rimčiausiu iššūkiu ir neretai baigiasi nenumatytomis verslo krizėmis. Nors ir dirbusi su pramonės milžinais, šiuo metu I. Bartkus specializacija – mažesnės įmonės, kurioms operatyviai sudėlioti gamybos strategiją be kvalifikuotos išorinės pagalbos būna ne taip paprasta.
Ina Bartkus pastebi, kad didžiuliame informaciniame sraute mados ženklų komunikacija ir reklaminės žinutės tiesiog pasimeta. Paradoksalu, kad didžiausios pastangos mados ženklų vystyme, tiek idėjinės, tiek finansinės, metamos į komunikaciją ar reklamą, o tuo metu produkto vystymas dažnai nustumiamas į antrą planą.
„Mados versle komunikacija negali nustelbti paties produkto, ji neatstos jo kokybės, neužglaistys gamybos spragų. Deja neretai siekdami būti pastebėti jauni dizaineriai tai pamiršta“, – pastebi mados profesionalė.
Vilniuje viešėsianti Ina Bartkus, į Niujorką išvyko 1991 metais drauge su sutuoktiniu menininku Ray Bartkus. Sostinėje su vietos kūrėjais I. Bartkus aptars visus mados produkto gamybos etapus – nuo rinkai aktualios produkto idėjos įvardijimo ir prototipų kūrimo iki žaliavų tiekimo, gamybos kokybės užtikrinimo, darbų priežiūros ir galiausiai – išvežimo pas klientą.