Megztiniai vienodi, bet kainos skiriasi

Vilnietis Paulius prieš kelias savaites užsuko į viename sostinės prekybos centrų įsikūrusią „Peek & Cloppenburg“ drabužių parduotuvę. Šiuo metu parduotuvėse – paskutinės išpardavimų dienos, tad pirkėjai gali rasti praėjusių metų kolekcijos drabužių su didžiausia nuolaida.

Žvalgantis pirkinių Pauliaus akį patraukė klasikinis per galvą maunamas „Marc O'Polo“ megztinis. Pirkėjo nuostabai, paėmus kelis to paties modelio skirtingų dydžių megztinius pastebimas akivaizdus kainų neatitikimas. L dydžio megztinis kainavo 57,95 Eur, o štai populiaresnio M dydžio – jau 79,99 Eur.

„Nejaugi populiarių dydžių modeliai (S/M) per išpardavimus parduodami brangiau nei didesnių dydžių (L/XL/XXL)?“ – laiške DELFI Stiliui klausė Paulius.

Paulius sako ne pirmą kartą pastebintis ir kitą drabužių parduotuvių problemą – rodos, dar rudenį įsigyji naujos kolekcijos prekę, o pavasarį, kai prekybos tinklai papildo asortimentą naujais drabužiais, ji ir vėl pateikiama kaip sezono naujiena.

„Vitrinose rašoma, kad parduotuvėje – nauja kolekcija, o užsukus pamatai prekes iš seno sezono. Tai kokia gi čia nauja kolekcija, jei parduoda senienas?“ – stebėjosi skaitytojas. Šį klausimą į viešumą publikacijoje kelia ir DELFI Stilius.

Ta pati prekė – naujiena ir rudenį, ir pavasarį

Siekiant išsiaiškinti, kodėl skyrėsi to paties modelio, tik skirtingų dydžių megztinių kainos, DELFI Stilius kreipėsi į drabužių parduotuvės „Peek & Cloppenburg“ vadovybę. Raštiškame įmonės atsakyme minima ir tai, kad ta pati prekė gali atsidurti skirtingų sezonų kolekcijose.

„Akivaizdus skirtumas tarp kainų atsiranda tada, kai vykstant nukainojimams (jie visada vyksta tik rankiniu būdu) kažkas matuojasi prekę ir ji nėra savo vietoje.

Dar vienas galimas atvejis – skiriasi tos pačios prekės sezonai, t.y., tokią pačią prekę gauname ir rudenį, ir pavasarį. Reiškia, rudens sezono prekė jau bus su nuolaida, o naujos kolekcijos modelio kaina bus pateikta be nuolaidos.

Matant tokią situaciją reikėtų kreiptis į salės darbuotoją arba kasininką su abejomis prekėmis, kad pažiūrėtų, kodėl yra kainų neatitikimas. Visada tokias situacijas sprendžiame vietoje, čia ir dabar“, – raštiškame atsakyme teigė įmonės „Peek & Cloppenburg“ atstovė Judita Jokimčiūtė.

„Peek&Cloppenburg“ parduotuvės atidarymas

Paklausta, kodėl tarp to paties modelio megztinių yra, iš pažiūros, nežymus 4 euro centų pradinių kainų skirtumas, įmonės atstovė teigė, kad „skirtumas atsiranda tada, kai prekės yra skirtingų vežimų“.

„Viena prekė yra atvežta dar prieš naujus metus (tuo metu kainos pasibaigdavo 95 euro centais), o po naujų metų prekes jau gauname su 99 euro centais pabaigoje“, – tikino J. Jokimčiūtė.

DELFI Stilius pastebi, kad skirtingai įkainotų megztinių dydžiai skiriasi. Ar gali būti, kad didesnio dydžio drabužių modeliams dažnai pritaikoma didesnė nuolaida nei populiariems dydžiams (M)?

„Nuolaidos pas mus visada būna vienodos, neskirstome prekių į populiarius ir nepopuliarius dydžius. Nuolaidų skirtumas yra matomas nebent tokiu atveju, koks yra aprašytas pirmame atsakyme“, – teigiama raštiškame atsakyme.

Jei klientas įsigytų L dydžio megztinį už 57,95 Eur, tačiau kitą dieną nuspręstų jį pakeisti į to paties modelio M dydį (etiketėje nurodoma kaina 79,99 Eur), ar klientui reikėtų sumokėti kainų skirtumą?

„Jei abi prekės yra nukainotos (pažymėtos kaip išpardavimo prekės – DELFI), padarytume papildomą nukainojimą, primokėti nereikėtų. Jeigu prekės yra skirtingų sezonų, nors ir to pačio modelio, kainos gali skirtis ir klientui reikėtų primokėti“, – tvirtino įmonės atstovė.

Jei situacija būtų atvirkštinė ir klientas įsigytų M dydžio megztinį, tačiau kitą dieną pageidautų jį pakeisti į L dydį, parduotuvė, J. Jokimčiūtės teigimu, grąžintų kainos skirtumą (22,04 Eur).

Sena virto nauja? VVTAT sako, kad tai gali klaidinti vartotojus

Siekiant išsiaiškinti, ar to paties modelio prekių pristatymas kaip dviejų sezonų naujiena, gali klaidinti vartotoją, DELFI Stilius kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT).

„Įprastai verslo subjektai naujo sezono kolekcijas iškelia į pirmines pozicijas, siekiant supažindinti klientą su naujovėmis.

Teigtina, kad dėl šios priežasties, naujos kolekcijos prekės, nepriklausomai nuo jos sezoniškumo, visada yra žymimos specialiais žymėjimais arba yra eksponuojamos pirminėse pozicijose, turint tikslą jas išskirti iš kitų prekių, esančių asortimente, todėl naujo sezono prekės, neturėtų būti dedamos prie ankstesnio sezono prekių“, – DELFI teigė VVTAT Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė.

Ekspertės teigimu, bendrovės galimai vykdoma praktika, kai senos kolekcijos prekės yra prilyginamos naujos kolekcijos prekėms, yra vertinama kaip ydinga ir galinti klaidinti vartotojus dėl prekės sezoniškumo.

Vartotojas gali suprasti, kad parduodama prekė yra iš naujos kolekcijos, ir todėl gali būti paskatintas pirkti, manydamas, kad ši kolekcija skirta būtent ateinančiam sezonui, o žinodamas, jog tai senos kolekcijos prekė, prekės nesirinktų.

Anot G. Nenertavičiūtės, straipsnyje aprašytas pavyzdys gali turėti Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimo požymių, tačiau Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba kiekvieną konkretų atvejį vertina atskirai, atsižvelgdama į visas aplinkybes. Todėl šiuo atveju pateikiamas tik preliminarus situacijos vertinimas.

Stilistė: neretai manipuliuojama užrašu „nauja kolekcija“

Stilistė Asta Nevedomskytė sako pastebinti, kad Lietuvoje kartais vis dar manipuliuojama užrašu „nauja kolekcija“.

Asta Nevedomskytė

„Ne kartą esu pastebėjusi, kad Lietuvos prekybininkai nauja kolekcija vadina net praėjusiais metais kabėjusias prekes. Pasikeitus sezonui, pirkėjai ieško naujienų, todėl manipuliuoti užrašu „nauja kolekcija“ yra labai paprasta.

„Turime ilgiausią rudens sezoną, pas mus vėsu būna ir vasarą, todėl, pavyzdžiui, į kokią Ispaniją to paties megztuko siųsti nebegali, o parduoti juk reikia“, – aiškino stilistė.

Vis dėlto, nereikėtų skubėti linčiuoti prekybininkų. Anot A. Nevedomskytės, dažnas atvejis, kai su tiekėjais pasirašoma sutartis, pagal kurias įsipareigojama pirkti visą kolekciją, nėra galimybės atsijoti norimų prekių iš viso asortimento. Tiekėjai naudojasi sutarčių spragomis, o prekybininkai negali pasirinkti jiems siunčiamų prekių.

Stilistė priduria, kad užsienyje tokios praktikos, kai to paties modelio prekė pristatoma kaip naujovė ir rudens, ir pavasario sezoną, nėra pastebėjusi.

Galbūt esate pakliuvę į panašią situaciją? DELFI Stilius kviečia pasidalinti savo istorija ir mes padėsime jums ją išnarplioti. Jūsų laiškų laukiame el. paštu: stilius@delfi.lt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (342)