Daktaro laipsnį turinti dizainerė dalį kolekcijos vasarą ir rudenį pristatė viename svarbiausių pasaulio mados industrijos renginių – pagrindinėje Londono mados savaitės programoje, tačiau gerbėjai Lietuvoje išvydo kur kas daugiau – pusšimtį moterims bei vyrams skirtų drabužių modelių ir integruotus įspūdingiausius, stilistiškai derančius drabužius iš ankstesnių kolekcijų, rašoma pranešime spaudai. Apskritai, šioje kolekcijoje plėtojamos trys, pasitelkiant scenografiją, stilizavimą ir garso takelį, į vieną kompozicją konceptualiai sujungtos kryptys. Kolekcijos pristatymo koncepcijos bendraautore šįkart tapo jaunas talentas Karina Panina.
„Kolekcijoje šiuolaikiniai drabužiai derinami su istoriniu stilizavimu, taip sukuriama istorinio laikmečio ir šių dienų koncepto sinergija. Šių metų kolekcija nuo akstesnių skiriasi minimalistiškesne savo spalvine gama – drabužiuose dominuoja juoda, balta ir raudona spalvos. Matyt, norėjosi atsipūsti po spalvingo vaivorykštinio periodo ir atsiremti į klasikinių vertybių bei meno kūrinių inspiracijas.
Dabar toks laikas, kai viskas keičiasi ir sunku nuspėti kas mūsų laukia netolimoje ateityje, tad, kilus abejonei, visada galime atsiremti į istorinę patirtį ir iš jos pasisemti įkvėpimo. Būtent klasikinės vertybės padiktavo idėją kolekcijos scenografijai: podiumas kaip žolė, naivi dvaro nuotaika, scenografinis dvaro elementas – iš to išsirutuliojo ir stilistinis istorinių perukų motyvas.
Iš tiesų, man labai patinka kontrastas tarp šiuolaikiško drabužio ir istorinio stilizavimo, kurį pasitelkiau norėdama atskeisti kolekcijos idėją – pradedame nuo veiksmo naiviame ir pozityviame dvare, tuomet plyksteli sprogimas, karo nuotaika, raudonos spalvos šuorai bei informacinis tekstas, kuriuos vainikuoja naujai sukurto printo nešama jūros ramybė ir viltis. Kurdama negaliu būti abejinga pasaulio aktualijoms, tačiau tikiu, jog, nepaisant tragiškų ir niūrių įvykių, laiminga pabaiga ne už kalnų. Savo poziciją bei palaikymą Ukrainai taip pat išreiškiu integruodama šalies vėliavos spalvomis puoštus drugelius“, – koncepcija dalijasi A. Kuzmickaitė.
Pirmojoje kolekcijos dalyje dominavo akį traukiantys dizainerės sukurti dalmantino ir leopardo raštai bei linijas pabrėžiantys siluetai: glaustinukės, aptemptas kombinezonas, suknelės, ilgaauliai ir kiti drabužiai, kurie puikiai atspindi tarp seksualumo ir konceptualumo laviruojančią kūrybos liniją, taip pamėgtą drąsių ir stilingų Agnės klienčių. Dizainerė pasakoja, kad efektyvių drabužių modelių raštai gimė eksperimentuojant su egzistuojančiais objektais: „Mane dažnai inspiruoja gamtoje jau egzistuojantys objektai. Manau, kad kartais egzistuojančio informacinio triukšmo fone tiesiog netikslinga kurti visiškai naujos formos ar naujo rašto, kai galima kitu kampu pažvelgti į tai, kas jau egzistuoja gamtoje.“
Antrojoje pristatymo dalyje išvydome savotišką dizainerės komentarą apie mados pasaulio elgesį pasaulinių kataklizmų fone – ekologinių, pandemijos, karo akivaizdoje, kuomet susidūrus su problemomis, pirmomis tragedijos akimirkomis pasaulis demonstruoja susivienijimą ir solidarumą garsiuose lozunguose, bet žodžiai lieka tik žodžiais.
„Patebėjau, jog tiek prasidėjus karui Ukrainoje, tiek ir anksčiau, pandemijos metu – daugelis garsiausių mados namų deklaravo paramą ir susirūpinimą situacija, atrodė, kad įvyks svarbūs pokyčiai – bus sprendžiamos ekologinės problemos bei mažinama gamyba. Vis tik praėjus daugiau laiko garsūs pareiškimai užsimiršta ir visi grįžta prie įprastų darbų. Šia kolekcijos dalimi norėjau atkreipti dėmesį į vis dar tebeegzistuojančias problemas ir vis dar tebevykstantį karą“, – teigia menininkė. Būtent šią žinutę dizainerė neša raudono rašto glaustinukių, kombinezono, seksualių bei išdidintos formos suknelių pavidalu.
Drabužių dizainerei Agnei Kuzmickaitei taip pat svarbi šiuo metu ypač aktyviai plėtojama ir aktuali ekologijos tema bei tvarumas, taigi jau ne pirmus metus kolekcijoje galima išvysti ir drabužius iš perdirbtų audinių, kurie gimė bendradarbaujant ir antram gyvenimui prikeliant tarptautinių siuntų, kurjerių paslaugų ir transportavimo įmonės „DHL“ kurjerių aprangas. Dizainerės talento ir fantazijos dėka darbo drabužiai buvo tranformuoti į figūrą papbrėžiantį korsetą ir lietpaltį.
Kolekcijoje, žinoma, išliko ir dėmesys drugeliui. Dizainerė šiemet žaidžia su skiriamojo kūrybos ženko dydžiu, proporcijomis ir faktūra. Nors daugelis dizainerės kuriamų drabužių yra pabrėžiantys moteriškas linijas, kolekcijoje taip pat skiriamas dėmesys ir kelis pastaruosius metus ypač pamėgtai oversize tendencijai. Tiesa, dizainerė tai daro aklai nesivaikydama populiarių modelių – Agnė ekperimentuoja išdidindama savo unikalias kūrybines detales – drugelį ir apykaklę. Šiais metais klienčių pamilta apykaklė grįžta visiškai nauja forma – dizainerė pristatė kimštą išdidintą apykaklę, kuri transformuojasi į sijoną.
Siekdama paryškinti dvaro nuotaiką, kurdama kolekciją Agnė Kuzmickaitė panaudojo prabangos įspūdį kuriančius aksomo ir atlaso audinius. Taip pat gausu perregimo, subtiliai kūną atidengiančio tinklelio, tačiau ir jis, ir seksualūs drugelio topai ar apatiniai kolekcijoje pateikiami elegantiškai, dvaro gyvenimo atmosferoje.
Trečiojoje kolekcijos dalyje galima buvo išvysti iki šiol dar niekur neregėtą, naują Agnės Kuzmickaitės sukurtą raštą jūros motyvais.
„Kurdama esu linkusi vadovautis savo intuicija ir būtent pajūris yra ta vieta, kur periodiškai mėgstu nuvykti ir išsigryninti savo kūrybines idėjas, tad šiemet nutariau atiduoti duoklę savo ilgametei įkvėpėjai ir sukurti audinį, kuris galbūt ne visai racionaliu būdu, tačiau labai tinka šioje kolekcijoje ir ją viltingai vainikuoja. Iš šio audinio sukūriau klienčių pamėgtas ir mano kūrybos skiriamaisiais bruožais tapusias sukneles, kombinezoną bei glaustinukes“, – kūrybinio proceso detalėmis dalijasi dizainerė.
Finaliniu kolekcijos modeliu tradiciškai tapo įspūdingas vestuvinis drabužis – šįkart tai balta aksominė drugelio palaidinė, kimšta drugelio apykaklė, kuri transformuojasi į puošnų sijoną ir lengvumo suteikiantis nuometas. Šis įvaizdis tarsi apibendrina visus kolekcijoje panaudotus elementus – prabangą suponuojantys audiniai, atpažįstami ir nuolat interpretuojami simboliai bei šių metų akcentu tapęs perregimas tinklelis. Jau dešimtus metus Agnė Kuzmickaitė mados mylėtojus kasmet stebina konceptualiomis ir aktualiomis idėjomis, naujomis interpretacijomis bei užburiančiu šou: šiemet dizainerei subtiliai, tačiau ypač ryškiai pavyko reflektuoti laiką, kuriame dabar gyvename.