DELFI Stilius aplankė penktadienį ir šeštadienį išpardavimų dienas „Jamam“ skelbusį prekybos centrą „Akropolis“. Pirmąjį „reidą“ atlikome trečiadienio rytą, antrąjį patikrinimą vykdėme penktadienio rytą, vos prasidėjus juodojo penktadienio išpardavimui ir plūstelėjus miniai žmonių.

Aplankėme šias parduotuves: „Danija“, „Mango“, „Tommy Hilfiger“, „City“, „Tops!“, „Aprangos Galerija“, „Scalini“, „Zara“. Paminėtina, kad parduotuves, kuriose vykdėme eksperimentą, pasirinkome atsitiktinai, taip pat – ir parduotuvėse parduodamas prekes.

Siekdami įvertinti, ar prekybininkai nesiima gudrybių perklijuodami etiketes su pradine kaina, pasirinktų prekių kainas fotografavome tiek trečiadienio, tiek penktadienio rytą. Taip pat stebėjome, ar nepasikeitė prekių vieta ekspozicijoje.

Rezultatai nepaliko vietos intrigai: nepastebėjome jokių etikečių perklijavimų ar bent menkiausio kainų pokyčio, prekes radome tose pačiose vietose, jų vieta ekspozicijoje nepakito.

Kviečiame žvilgtelėti į nuotraukų galeriją ir įsitikinti patiems. Nuotrauka kairėje – prekės kaina trečiadienio rytą, dešinėje – penktadienį, per išpardavimą:

Įdomu ir tai, kad kai kuriose avalynės ir galanterijos parduotuvėse pirkėjai su nuolaidomis galėjo apsipirkti jau savaitės viduryje, nelaukdami juodojo penktadienio išpardavimo.

Štai, parduotuvėje „Danija“ dirbusi pardavėja teigė, kad avalynės tinklas nuolaidas taikė nuo antradienio, jos ir per savaitgalio išpardavimą liko tokios pačios – 20 proc visai kolekcijai. Tad gudriausi pirkėjai šioje parduotuvėje darbo dienomis galėjo apsipirkti tokiomis pat sąlygomis, kaip ir savaitgalį, taip išvengdami žmonių minios.

Panašią situaciją pastebėjome ir parduotuvėje „Žygio batai“. Prieš savaitgalio išpardavimą pirkėjai galėjo įsigyti prekių su 20 proc. nuolaida, per „Jamam“ – su 25 proc. nuolaida. Ar verta dėl papildomos 5 proc. nuolaidos stovėti eilėse per išpardavimą, yra kiekvieno žmogaus subjektyvi nuomonė, tad paliksime tą spręsti jums.

Po išpardavimų maratono nuolaidos nesibaigė – kai kurios parduotuvės pirmadienį skelbė taikančios nuolaidas visoms parduotuvėse ir el. parduotuvėse esančioms kolekcijoms.

Nuolaidos skelbiamos kibernetinio pirmadienio (angl. Cyber Monday) proga. Pirmadienį, kai amerikiečiai grįžta į darbą po Padėkos dienos savaitgalio – interneto parduotuvės skelbia išpardavimus. Lietuvoje šis išpardavimas dar nėra itin populiarus.

Asociatyvi nuotr.

Gudruoliai, gyvenantys sostinėje, taip pat galėjo išvengti galvos skausmo prie persirengimo kabinų ir norimas prekes pamatuoti, atsidėti iš vakaro. Pavyzdžiui, iš penktadienio į šeštadienį prekes buvo galima atsidėti „Massimo Dutti“, „Zara“ parduotuvėse. Paminėtina, kad šios parduotuvės nuolaidas taikė ne dvi, o tik vieną dieną – šeštadienį.

Prie kasų „Zara“ parduotuvėje šeštadienį driekėsi eilės lyg sovietmečiu prie duonos. Laimė tiems, kurie buvo atsidėję prekes iš anksto, tereikėjo lūkuriuoti eilėje. O štai atvykusių prekes rinktis ir matuotis, laukė dvigubas iššūkis, mat didžiulė, lyg vikšras susisukusi, eilė buvo ir prie matavimosi kabinų.

Prekybos tinklų konsultantas: Lietuvoje išpardavimais norima išjudinti prekybą

„Prekybininkų darbas derinti kainą, kad pardavimas įvyktų. Kai baigiasi resursai apginti prekybinius antkainius kitaip, prasideda žaidimas kainom, kuris audrina vaizduotę“, – į klausimą, kaip vertina pirkėjų nepasitikėjimą prekybininkais, atsakė prekybos tinklų plėtros konsultantas Laurynas Mituzas.

Pasiteiravus, ar gali būti pagrįsti pirkėjų kaltinimai dėl išpardavimų metu į sandėlius perkeliamas graibstomiausias prekes, ekspertas kėlė paprastą klausimą – „prekybininkui iš prekybinio antkainio reikia susimokėti ne tik nuomą, tad kodėl jis per išpardavimą turėtų siūlyti paklausiausias prekes, kai tikros kainos niekas nemokės?“

Laurynas Mituzas

Pirkėjai taip pat pastebi, kad per išpardavimus parduotuvių lentynose atsiranda nematytų, galimai senų kolekcijų prekės. Prekybos tinklų konsultanto matymu, jei nepavyksta pirkėjų įtikinti pirkti už pilną kainą naują kolekciją, tenką kažką aukoti, pavyzdžiui, naujumą, kokybę.

Ar žodis „išpardavimas“ lietuvius vis dar masina? „Kai prekybininkai nebegali apginti kainų, prasideda masinės derybos laike tarp būrio prekybininkų ir minios pirkėjų. Dar nesibaigė“, – teigė L. Mituzas.

Juokiamasi, kad tikrieji išpardavimai vyksta užsienyje, o pas mus – tik komiška jų versija. Prekybos tinklų eksperto manymu, taip yra todėl, kad Lietuvoje išpardavimais norima išjudinti prekybą, o labiau pažengusiuose kraštuose tokiu būdu atlaisvinamos vietos naujoms kolekcijoms. L. Mituzas taip pat pridūrė, kad vertėtų atkreipti dėmesį ir įvertinti tai, kad jau dešimtį metų Vilniuje neatsirado nė vieno naujo mados prekybos centro.

„Akropolio“ komunikacijos vadovas: reputaciniai nuostoliai bet kuriai įmonei būtų kur kas didesni nei sutaupyta euras

Siekiant išgirsti prekybininkų įžvalgas dėl visuomenėje paplitusių mitų, DELFI kreipėsi į bendrovės „Akropolis group“ Komunikacijos departamento vadovą Dominyką Mertiną.

– Kaip vertinate kalbas, jog prekybininkai prieš didžiuosius išpardavimus perklijuoja etiketes – esą pirkėjui imponuoja nuolaidos dydis, tad pradinė kaina padidinama tam, kad galima būtų suteikti didesnę nuolaidą pirkėjui.

– Didžioji dauguma parduotuvių „Akropoliuose“ atstovauja populiariems Europoje prekių ženklams, brangina pirkėjų požiūrį ir labai saugo savo įvaizdį, tad „žaidimai“ su etiketėmis jiems yra nepriimtini. Mes taip pat griežtai reikalaujame iš visų parduotuvių, kad nuolaidos akcijų metu būtų sąžiningos ir prieš išpardavimą pasirinktinai tikriname parduotuves.

Šiais socialinių tinklų laikais informacija apie etikečių perklijavimą, manau, pasklistų dar ir klijuoti jų nebaigus, o reputaciniai nuostoliai bet kuriai įmonei būtų kur kas didesni nei sutaupyta euras ar šimtas. Be to, daugelis parduotuvių turi savo elektronines parduotuves, tad pirkėjai bet kada gali palyginti įprastas kainas ir kainas per išpardavimus. Nemažai pirkėjų Lietuvoje į išpardavimus ateina pasiruošę – jie iš anksto apžiūri tai, ką norėtų įsigyti, žino kainas, kelios dienos prieš išpardavimą mūsų interneto svetainėje mato būsimas nuolaidas ir visą tai vertina.

Aišku, žmogiškosios klaidos galimybė visada įmanoma – išpardavimų dienose dalyvauja daugiau nei 800 parduotuvių, nuolaidos taikomos dešimtims tūkstančių skirtingų prekių, tad klaida, natūralu, gali įvykti, bet tai pavieniai atvejai, kuriuos parduotuvės įprastai pirkėjams paaiškina ir kompensuoja.

„Akropolis Group“ rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas

– Kalbama, kad geriausi ir graibstomiausi gaminiai per išpardavimus išnešami į sandėlį, o jų vietą užima senesnių kolekcijų modeliai. Kaip vertinate šias kalbas ir kodėl, jūsų nuomone, vartotojams gali būti sudarytas toks įspūdis?

– Parduotuvės pačios parenka prekių grupes, kurioms taiko nuolaidas bei nuolaidų dydžius. Tad joms tikrai nėra jokios prasmės prieš akciją keisti asortimentą. Manau, tokių kalbų pagrindas gali būti jūsų minimų „graibstomų prekių“ paklausa. Parduotuvės atsiveža tam tikrą vieno konkretaus gaminio – modelio, spalvos, dydžio – kiekį ir jis nebūna labai didelis. Tad, jei prekė iš tiesų populiari, ją išperka per pirmąsias akcijos valandas, o vėliau atėjusiems atrodo, kad jos ir nebuvo. Po išpardavimų praėjus kelioms dienoms parduotuvių asortimentas vėl būna papildomas.

– Ar rezervuoti, atidėti pirkėjui prekes išpardavimo išvakarėse – normali parduotuvių praktika?

– Kaip elgtis tokiu atveju sprendžia pačios parduotuvės. Žinome, kad prašymų atidėti prekes sulaukiama kasmet. Vienos parduotuvės to niekada nedaro, kitos, ypač lojaliems klientams, gali kuriam laikui atidėti – pavyzdžiui, valandai ar dviem, atskirais atvejais net kitai dienai.

– Ar po išpardavimo nuolaidos yra nedelsiant nutraukiamos, ar tam tikrose parduotuvėse lieka galioti?

– Daugumoje parduotuvių pasibaigus išpardavimui, baigiasi ir nuolaidų taikymas, kai kurios parduotuvės nuolaidas palieka ir sekmadieniui. Nuolaidos, nepriklausomai nuo išpardavimo datų, gali būti taikomos atskiroms prekėms ar jų grupėms, kurių rinkodaros akcijos sutampa su „Jamam“.

Jei esate susidūrę su prekybininkų nesąžiningumu ar pastebėję per išpardavimus šoktelėjusias prekių kainas, jūsų istorijų lauksime šiuo el. paštu: stilius@delfi.lt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (305)