Saulės išglostytuose paplūdimiuose būdavo kuriami šedevrai ir griaunami manifestai. Čia gimė ir laikui nepavaldus įvaizdis: Žydrosios pakrantės stilius. Niekas kitas negebėjo jo išreikšti geriau nei Renée Perle. Ji, istorinėse knygose vadinama tyliąja fotografo Jacques-Henri Lartigue mūza ir mylimąja, pozuoja garsiausiuose šio menininko darbuose.

Ji, neabejotinai, nusipelno didesnio įvertinimo. Išraiškingai apvestos akys, tobulai nutapytas Kupidono lankas, atsainios plaukų bangos – visa tai būdinga tik jai. O taip pat – ir architektūriniams mados namų „Max Marakolekcijos deriniams, rašoma pranešime spaudai.

Marškinėliai atvira nugara, plačios drobinės jūreiviškos kelnės, plačiabrylės skrybėlės ir ilgi sijonai, apjuosiantys klubus ir lengvai besileidžiantys žemyn. R. Perle nutapė šimtus naivių autoportretų. Meno istorikai juos atmetė kaip nieko vertus, nors iš tiesų už jų slėpėsi nepaprastas kūrybinis talentas. Šios moters atvaizdas buvo jos įvaizdis.

Kaip R. Perle įkūnija madą, taip Eileen Gray suasmenina architektūrą. Sau ir savo mylimajam ji suprojektavo pajūrio vilą E1027. Šis statinys atskleidžia unikalų moterišką požiūrį į modernizmą.
E. Gray teigė, kad šiuolaikinės architektūros skurdas kyla dėl jausmingumo atrofijos. Mesdama iššūkį griežtam vyrų meistrų tiesmukumui, architektė savo viloje suprojektavo vingiuotas grindis.

„Max Mara“ kolekcija seka šia kreive, o drąsus naujas moteriškumas taip pat pasireiškia ekstravagantiškais gėlėmis Perlesque ir art vernaculaire stiliumi dekoruotais organzos kaspinais.

Žvelgiant į vilą E1027, galima atrasti aliuzijų į rankų darbą – lyg priminimas, kad tai – moters ir vyro namai, ne mašina. Ir „Max Mara“ kolekcijoje kiekvienas drabužis kuriamas tam, kad būtų dėvimas, o taip pat – kad jame būtų gyvenama. Be kita ko, pristatoma ir lino greggio arba neapdirbto, nedažyto lino, primenančio maišinį audinį atspurusiais kraštais, įvaizdžių serija.

O štai klasikiniams architektūriniams „Max Mara“ paltams suteikiama šiek tiek minkštumo – lyg žvelgtum į saulės nugelsvintus paplūdimio drabužius. E. Gray vidinio gyvenimo architektūra išsiskiria širdį tirpdančiu Viduržemio jūros mėliu. Mados namai „Max Mara“ pateikia savąją versiją – blue de travail.

Nepailstantys metraštininkai, tie Žydrosios pakrantės gyventojai. Tačiau jei ne nuotraukos, R. Perle būtų likusi bebalsė ir pamiršta. Ar jai ir E. Gray kada teko susitikti? „Max Mara“ įsivaizduoja, kad taip. Dvi moterys, siejamos tos pačios modernumo vizijos, rytmečio šviesoje žengiančios į vilos E1027 terasą. Matyti, kaip besišypsantys jų veidai susilieja su tolyje tviskančiu horizontu.

Kolekcijos nuotraukas galite peržiūrėti paspaudę čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją