„Kopijuojamą „Ms.Mermaid“ paplūdimio madą pastebėjo kolegos ir iš karto su manimi susisiekė. Šis atvejis galėjo būti ir visai nepastebėtas, nes aš tokiose platformose neapsipirkinėju, – pasakoja trejus metus savo prekės ženklą puoselėjanti Agnė. – Iš pradžių labai pykau, buvau šokiruota, gąsdino Kinijos fabrikų mastai, svarstėme, kokie kiekiai padirbinių jau pateko į rinką. O, galbūt, jau rytoj pamatysime panašius gaminius greitosios mados tinkluose?“ – svarsto kūrėja.

Atvėsus emocijoms A.Misevičienė nurimo – jos kuriamo produkto konstrukcijos sudėtingos, ne kartą tobulintos, todėl jas atkartoti pernelyg sunku: „Visi gaminiai sukurti iš aukščiausios kokybės laikros (lycra), turi specifinį vidinį sluoksnį, siuvinėti. Pigiems padirbiniams tokio produkto gamyba – pražūtis, nes kaštai turi būti maži, o mano kuriamų produktų gamybos procesas ilgas ir brangus“.

Šio prekės ženklo kolekcijos veidu ne kartą tapo stilistė Asta Valentaitė, dėvi ir socialiniuose tinkle reklamuoja televizijos laidų vedėja Indrė Kavaliauskaitė-Morkūnienė, radijo laidų vedėja Simona Bandita.

„Aliexpress“ platformoje naudojama neteisėtai gauta intelektinė nuosavybė: dizainas, ne tik studijinės nuotraukos, bet ir įvaizdinė fotosesija iš Balio salos su garsiu pasauliniu modeliu Anyuta Rai.

A.Misevičienė ryžosi atsisiųsti kopijas. Buvo smalsu patikrinti kokybę ir gyvai apžiūrėti padirbinius. „Kostiumėlis kainavo 11 eurų, atkeliavo suglamžytame plastikiniame maišelyje, o išvydę turinį iš karto apsiraminome.

Tai tebuvo niekam tikusi „Ms.Mermaid“ parodija: kreivos siūlės, netinkamos proporcijos, nelygiai sukirpta medžiagą. Apie kažkokias konstrukcijas nėra net kalbos...

Parsisiunčiau beformį medžiagos gabalą. Tačiau daugiausia juoko sukėlė viena detalė: vietoje ilgo ir puošnaus kaspino, tapusio mano kuriamo prekės ženklo skiriamuoju ženklu, padirbinys teturėjo trumpą, vos užsirišantį raištį aplink kelnaites. Nors nuo pirmų akimirkų medžiaga pasirodė neatitinkanti standartų: trapi, besiglamžanti, papildomai padarėme ir kelis kokybės testus, kurie tik patvirtino, kad kontaktuodami su vandeniu tekstilės dažai skleidžiasi, vadinasi, medžiaga greitai praras spalvą ir gali dažyti odą“, – pasakoja Agnė.

Maudymosi kostiumėlių kūrėja kreipėsi ir į teisininkus, kurie šią situaciją įvertino dvejopai: „Jeigu tai bus paklausus produktas, tokie tarptautiniu mastu plagijuojantys gamintojai ras būdą, kaip apeiti taisykles ir tęsti savo darbą toliau. Užtenka vos kelių elementų skirtumo, kad būtų paneigtas plagijavimo atvejis. Taip patenkama į teisinę aklavietę.

Su tokiais „verslininkais“ daugybe metų kovoja didieji prabangos prekės ženklai, turintys milžiniškus biudžetus, geriausias teisininkų komandas, todėl įvertinę savo jėgas kreipsimės į teisininkus tik dėl nelegaliai prekyboje naudojamos prekės ženklo atributikos. Tikrai labai nemaloni patirtis, tačiau nepataisomos žalos nepadarys. Ir toliau sunkiai dirbsime, kad galėtume pasiūlyti visoms rinkoms patį kokybiškiausią produktą. Mūsų kolektyvas juokauja, kad ši situacija – ir savotiškas komplimentas. Jaučiamės sukūrę vertingą produktą, kurį verta kopijuoti masiškai!“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (134)