Vertybėmis grįsta prabanga
Pasak ketvirtus metus iš eilės organizuojamo „Vyrų mados savaitės“ renginio vadovės, mados tendencijų prognozuotojos Marijos Palaikytės, derybos su mados namais vyko dvejus metus.
„Luigi Bevilacqua“ audinių gaminimo tradicijas tęsia nuo XV amžiaus, o parodoje eksponuojami pavyzdžiai yra vienetiniai ir laikomi šeimos vertybe, nes kai kurie iš jų yra išlaikę praėjusių amžių autentiką. Todėl prisikviesti juos į Lietuvą lengva nebuvo.
„Unikalios parodos lankytojai gali išvysti į dvi dalis suskirstytą ekspoziciją: XVIII amžiaus audinius ir naujus, prabangius šiuolaikinės gamybos. Rankiniu būdu austi audiniai, dar vis audžiami su tomis pačiomis, autentiškomis XVIII amžiaus staklėmis. Dėl to jų metro kaina prasideda nuo 5 tūkstančių eurų.
Bet ekspozicijoje norėjosi akcentuoti ne audinių kainą ar prabangą, bet patį požiūrį į madą. Suteikti galimybę lankytojams prisiliesti prie rankų darbo gamybos principais puoselėjamo šeimos verslo, grįsto vertybėmis ir noru išlaikyti šimtametes tradicijas, gaminti audinius XVIII amžiaus staklėmis“, – parodos vertę akcentuoja pašnekovė.
Šimtmečiais išsaugota audimo technika
„Luigi Bevilacqua“ mados namai unikalūs tuo, kad tai yra šeimos manufaktūra, kuri egzistuoja dar nuo 1449 metų. Išlaikydami audimo ir šeimos verslo tradicijas, jie yra pripažinti Venecijos gildijos nariai.
Pasak pašnekovės, tai, kad šiuolaikinės aukštosios mados prekinių ženklų gamyba koncentruojasi Italijoje – nėra atsitiktinumas. Dėl savo tradicijomis puoselėjamos audinių ar odos gamybos ir kitų manufaktūrų – Italija mados sostine laikytina plačiąja prasme.
„Eksponuojamų audinių gamybos procesams vis dar naudojama aštuoniolika staklių, kurių pajungimas ir visi procesai atliekami rankomis. Kadangi šį darbą išmano labai mažai žmonių, o naujai įdarbinami specialistai prie šios technikos dirba visą gyvenimą – audinių vertę pripažįsta visas pasaulis bei tarptautinės diplomatinės, politinės, aukštosios mados namų institucijos“, – pasakoja „Vyrų mados savaitės“ organizatorė M. Palaikytė.
Galimybė prisiliesti gyvai
Dėl savo prestižiškumo audinius įsigyti siekia ne tik prezidentūros, muziejais, bet jie papuošė ir paskutinės „Dior“ mados namų kolekciją. Galimybė pramogų ir laisvalaikio prekybos centro „Panorama“ lankytojams ne tik apžiūrėti, bet ir paliesti šiuos audinius, pasak renginio organizatorių, pagrįsta noru visuomenei parodyti tai, iš ko vėliau gimsta pasaulinė, aukštoji mada „Dolce & Gabbana“, „Dior“ kolekcijose.
„Tai išskirtinė paroda ir džiugu, kad žmonės ją suprato teisingai. Mato jos vertę ir džiaugiasi faktu, kad ne tik leidžiama liesti audinius, bet ir skatinama tai daryti. Tam, kad parodytume skirtingas mados vertes, kad lankytojai madą, jos vertę suvoktų, per audinių reljefiškumą, medžiagiškumą“, – įspūdžiais dalinasi M. Palaikytė.
Aukštosios mados suvokimas plačiąja prasme
Ekspozicijų ar mados industrijos eksperto Stefano Mangini vizitas iš Florencijos, atstovaujančio pasaulio penketuke esančią aukštosios mados mokyklą „Polimoda“ – tai priemonės šviesti ir edukuoti visuomenę bei suteikti jiems galimybę apie madą kalbėti plačiau.
„Nuoširdžiai tikiu šios parodos verte bei edukacine prasme. Norisi plėsti mados suvokimo ribas ir padėti matyti ją – socialinių, ekonominių, politinių santykių kontekste. Ne tik mados pasaulyje esantiems žmonėms, bet ir prekybos centro „Panorama“ lankytojams, kurioje parduodama šiuolaikinė mada.
Mano nuomone, be žinių apie praeities darbus, sunku suvokti šiuolaikinės mados tendencijas bei numatyti ateities. Tad man, kaip mados tendencijų prognozuotojai, norisi skatinti domėjimąsi, žingeidumą ir ugdyti šiandienos mados mylėtojus iš esmės“, – ekspozicijos ir „Vyrų mados savaitės“ tikslus pabrėžia M. Palaikytė.
Straipsnyje panaudotos Vido Černiausko nuotr.