Lietuvoje moterų pamėgto papuošalų gamybos ženklo „Abrand“ savininkė Asta Burneckienė ir rūbų ženklo „Pepper Me“ savininkė Kristina Cvetkovė įkūrė tvarios mados namus „Meta“.

– Tvarios mados namai „Meta“ – kas tai? Ką jums reiškia tvarumas ir kodėl tai svarbu?

– META pirmųjų raidžių reikšmė – Mada Etiška Tvari Atsakinga. Per metus sąvartynuose „nugula“ tūkstančiai tonų dėvėtų rūbų ir avalynės. Tekstilės gaminiai yra antroje vietoje pagal užterštumą po naftos. Tad tai verčia susimąstyti. Mūsų vertybė ir tikslas siekti neįvežti tonomis dėvėtų rūbų iš kitų šalių, o sukti mados ratą šalies viduje, taip siekiant, kad rūbas turėtų galimybę atrasti naujus šeimininkus ir juos džiuginti.

Tvarios mados namai

– Kiek laiko esate įsikūrę Klaipėdoje?

– Verslą pradėjome prieš pat antrąjį karantiną, 2020 lapkričio mėnesį. Tuo metu teko prekiauti tik internetu, tačiau jautėme didžiulį pirkėjų susidomėjimą. Nuo balandžio 8 dienos nusprendėme surizikuoti ir atidarėme parduotuvė Klaipėdos senamiestyje.

– Kaip kilo idėja sukurti tokio tipo drabužių komisą? Ir kodėl pasirinkote tokį verslo modelį?

– Jau senai norėjosi kažkaip prisidėti prie tvarumo. Spintose nugulę mūsų pačių rūbai nuolat badydavo akis. Tekdavo galvoti kur dėti nebenešiojamus rūbus. Dalį rūbų atiduodavome į įvairias organizacijas, dalį tekdavo išmesti į tam skirtus konteinerius. Atiduodant rūbus organizacijom pastebėjome, kad jie jau nelabai nori priimti, nes yra didžiulis perteklius atiduodamų rūbų. Tad vieną dieną nusprendėme pabandyti atidaryti komiso pagrindu dirbančią parduotuvę, tačiau mieliau vadiname mylėtų rūbų namais.

Tvarios mados namai

– Kuo rinkoje skiriatės nuo kitų?

– Mūsų tikslas skleisti tvarumo idėją. Skatinti moteris tapti tvariomis. Užkrėsti šia idėja kuo daugiau moterų. Galime jau dabar pasidžiaugti kad jau nuo atidarymo dienos išgelbėjome nuo sąvartynų daugiau kaip 4 tonas rūbų ir suradome jiems naujus šeimininkus. Mes ne tik rūbų parduotuvė, tačiau siekiame, kad mūsų klientės jaustųsi lyg namuose savo spintoje, kur galima gauti patarimų bandant suderinti skirtingus rūbus, moteriškai pasimaivyti. Taip pat vieni iš nedaugelio Lietuvoje turime elektroninę lojalumo kortelę, kuri ne plastikinė, o įdiegta telefone. Mūsų planuose, kai tik atlaisvės karantinas daryti įvairius renginius, edukuoti, kviečiant į pagalbą stilistus.

– Ar visi norintys jums gali atnešti savo drabužius? Ar darote drabužių atranką? Kokio tipo ir būklės rūbai yra priimami?

– Taip, atnešti gali visi norintys, tačiau rūbus mes kruopščiai atrenkame, kad jie būtų švarūs, nesuplyšę ir turintys prekinę išvaizdą.

– Ar prekiaujate tik moteriškais, ar ir vyriškais drabužiais?

– Prekiaujame moteriškais rūbais, tačiau kartais paimame vyriškų švarkų, marškinių, kuriuos sau pritaiko moterys.

– Ar kreipiate dėmesį į prekinius ženklus? Kokių garsių prekinių ženklų galima pas jus rasti?

– Mūsų tikslas, kad rūbų pasirinkimas atitiktų visus pirkėjų segmentus, tad priimame pačius įvairiausius rūbus, nuo žinomų prekinių ženklų iki mažiau žinomų. Turime labai įvairių prekinių ženklų – Zara, Reserved, HM, Max Mara. Šiuo metu parduotuvėje yra ir mados namų Emporio Armani bei Love Moschino. Sunku būtų net išvardinti visus.

Tvarios mados namai

– Kokios drabužių kainos – nuo iki? Kaip nusprendžiama drabužių kaina?

– Mūsų tikslas, kad kiekviena moteris rastų sau tinkamus rūbus už gerą kainą. Todėl kainos įvairios. Galima nusipirkti suknelę ir už 10 eurų, ir už 120 eurų. Drabužių kainas nustatome kartu su klientu. Labai dažnai tenka patarti moterims, kiek jos galėtų gauti už atneštą rūbą. Mūsų tikslas, kad būtų patenkintos visos pusės – atnešantysis, perkantis ir, aišku, mes.

Tvarios mados namai

– Kur keliauja tie drabužiai, kurių niekas nenuperka? Ar atgal grąžinate žmonėms, ar mados ratas sukasi kažkur toliau?

– Keičiantis sezonams neparduotus rūbus tenka grąžinti atnešusioms. Pasitaiko moterų, kurios atsisako paimti atgal, todėl tokiais atvejais mes išskirstome rūbus ir vežame į įvairias organizacijas.

– Kokios jūsų klientės? Kas atneša drabužius ir kas juos perka? Ar jūsų klientai ir jaunesnės, ir vyresnės kartos?

– Mūsų klientes labai skirtingo amžiaus. Labai džiaugiamės, kad rūbų ir aksesuarų galime pasiūlyti ne tik jaunoms, bet ir vyresnio amžiaus moterims. Taip pat ir atnešančios yra įvairaus amžiaus. Drabužius mums priduoda ne tik klaipėdietės, bet atvažiuoja moterų ir iš Vilniaus bei kitų miestų.

Tad labai laukiame visų norinčių įsigyti gerų, madingų, brangesnių prekinių ženklų rūbų už ženkliai mažesnę kainą. Ir kaip būna smagu, kai moterys išeina iš mūsų namų laimingos bei suradusios sau tinkamų perliukų.

Tvarios mados namai

– Pastebėjau, kad jūsų krautuvėlėje yra drabužių ir su etiketėmis. Galbūt kitus rūbus vežatės ir užsienio?

– Tikrai nesivežame. Per karantiną dauguma rūbų moterys pirko elektroninėse parduotuvėse. Kai kurios neturėjo nei laiko, nei noro grąžinti, todėl jas atnešė mums. Taip pat daugelis rūbų per karantiną netikėtinai „susitraukė“, todėl tie rūbai atkeliavo į Metą.

Tvarios mados namai

– Ar drabužiais prekiaujate ir internetu?

Taip, galima rūbų įsigyti ir internetu, sekant mus socialiniuose tinkluose. Be jokios abejonės planuojame ateityje turėti ir elektroninę parduotuvę. Tačiau labai tikime gyvu bendravimu. Daugelis rūbus atnešusių moterų nusivylusios Lietuvoje esančiomis elektroninėmis platformomis. Daugumai jų pavyko parduoti drabužius būtent pas mus. Joms netenka nei matuoti, nei atsakinėti į skirtingas užklausas. Ateities planų ir ambicijų, kaip tai, ką darome padaryti dar patraukliau – turime daug. Mūsų tikslas, kad „mylėti“ rūbai taptų naująja mada.

Labai mėgstu pirkti. Būna, kad nusiperku daug drabužių, o paskui neberandu, kaip juos tarpusavy suderinti. Tad galimybė priduoti sau netinkančius rūbus – fantastiška.

Daug metų pardavinėjau rūbus „Vinted“, labai apsidžiaugiau, kai pamačiau, jog Klaipėdoje atsirado gyvas vintedas. Atnešiau keletą savo ir vyro drabužių – juos nupirko, dabar gausiu pinigėlių ir vėl eisiu čia apsipirkti.

Aš lietuviškų prekinių ženklų mėgėja, tai apsidžiaugiu jų čia suradusi labai geromis kainomis.
pasakojo parduotuvėje sutikta nuolatinė klientė Ingrida.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (122)