Kaip pasakoja organizatorė, čia apsilankę žmonės galės rinktis iš daugiau kaip 3000 drabužių bei aksesuarų, skirtų moterims ir vyrams. Tačiau, kad ir kaip vietos kūrėjai būtų mylimi, jie dažnai sulaukia kritikos dėl aukštų gaminių kainų. Tad kas sudaro aukštesnę gaminių kainą nei populiariausiuose drabužių prekybos tinkluose?

Gyvenimo būdo bei mados komunikacijos agentūros „A|PR“ įkūrėja Aušra Prasauskaitė pasakoja, kad pradėti organizuoti Lietuvoje tokius išpardavimus nusprendė pasisėmusi patirties dirbant su dizaineriais.

„Nemaloni, tačiau absoliučiai neišvengiama bet kurio prekybos proceso dalis yra likučiai – kai gamyba yra planuojama prieš metus, neįmanoma tiksliai prognozuoti, kiek ir ko pavyks parduoti, tad likučių iš ankstesnių sezonų turi visi, tiek Lietuvoje, tiek Prancūzijoje, tiek Amerikoje kuriantys dizaineriai.

Vieni likučius degina, nes nė už ką nenorėtų jų pardavinėti su didelėmis nuolaidomis (pvz. „Burberry“ tik neseniai nustojo taikyti tokią praktiką), o daugybė užsienio dizainerių susiburia į grupes ir daro pusiau slaptus išpardavimus, kuriuose prekes išparduoda už savikainą ar net mažiau. Susibūrus kartu jie vienu metu savo rūbus prekes parodo didesnei grupei žmonių, pasidalina organizacinius ir reklaminius kaštus, tad žmonėms gali pasiūlyti didesnes nuolaidas. Dėl to tokį žaibišką išpardavimą, trunkantį vos tris ar keturias dienas, pradėjome organizuoti ir Lietuvoje“, – pasakoja organizatorė.

Nors lankytojams žadama didelė prekių ir kainų įvairovė, o pigiausių prekių kainos prasidės vos nuo 3 eurų, kai kurių daiktų kainos, pavyzdžiui, šiltų paltų, gali siekti net ir iki poros šimtų eurų. Išpardavime dalyvaujančio prekės ženklo „In Avati“, nuo 2011 m. gaminančio tik paltus, atstovė Meda Jonaitytė pasakoja, kad paltų gamyba – sudėtingesnis ir brangesnis procesas, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

„Kurdami kolekcijas, didžiausią prioritetą skiriame trims kriterijams: kokybei, geriems audiniams ir galutiniai produkto kainai. Kadangi mūsų specializacija – būtent paltai bei lietpalčiai, investuojame į profesionalią techniką ir naujausias siuvimo technologijas, nes tai leidžia kurti tokius paltus, kuriuos bus galima nešioti ilgai. Didžiausia problema, kuri išaugina dizainerių kūrybos kainas, yra maži gamybos kiekiai, todėl mes stengiamės kuo daugiau bendradarbiauti su užsienio rinkomis – tai leidžia gaminti daugiau to paties modelio gaminių, kas leidžia atpiginti jo galutinę kainą vartotojui“, – sako M. Jonaitytė.

Meda Jonaitytė

Vienos didžiausių šalyje siuvyklos „Omniteksas“, valdančios prekės ženklus „Thermowave“ ir „Natali Silhouette“, atstovė Ignė Pociūtė sutiko su mintimi, kad maža Lietuvos rinka ir maži parduodami prekių kiekiai augina butikuose matomų prekių kainas.

„Jeigu nori gaminti arba įsigyti kažką ypatingo, neišvengiamai tai kainuos brangiau. Tačiau tai nėra būdinga tik Lietuvai – net ir dideli prabangos prekių ženklai kainuoja brangiai ne tik dėl garsaus vardo, bet ir dėl brangios tų prekių savikainos. Kai kurie Lietuvos kūrėjų rūbai tikrai kokybe nenusileidžia garsiausiems pasaulio vardams, juos gamina tų pačių meistrų rankos“, – sako I. Pociūtė.

Ji atskleidė, kad brangiai kainuoja ne tik mažais kiekiais perkami audiniai (o kelis šimtus audinio metrų siekiantys lietuvių dizainerių užsakymai, didžiųjų audinių gamintojų, vis dar yra laikomi mažais), bet ir žmonių darbas.

Didysis mados išpardavimas

„Kartais vaikščiodama po populiarias greitosios mados parduotuves pati susigundau įsigyti penkis eurus kainuojančius marškinėlius, tačiau tuomet susimąstau: pas mus siuvėjos esant geram sezonui gali užsidirbti ir 1000 Eur per mėnesį, tad kokiomis sąlygomis gyvenantis ir dirbantis, kokio amžiaus siuvėjas turėjo siūti tuos marškinėlius, jeigu į kainą įtraukus audinį, gamybą, pakavimą, etiketes, transportaciją, mokesčius, reklamą, parduotuvės ir personalo atlyginimus bei pelno procentą, visa tai vis tiek kainuoja vos penkis eurus?“, – apie moralinius drabužių pramonės aspektus prakalbo daugiau nei 20 metų veikiančios bendrovės atstovė.

Būtent norėdami pasiūlyti kuo išskirtinesnį dizainą už prieinamą kainą, dizaineriai nuolatos turi ieškoti naujų sprendimų, kaip optimizuoti savo kaštus, nedarant didelių kompromisų savo kūrybinėms idėjoms.

Štai kauniečių mylimas prekės ženklas „A.P.“ specializuojasi proginėse bei puošnesnėse kasdienai skirtose suknelėse.

„Manau, kad rūbų pasiūla Lietuvoje šiuo metu yra plati, tačiau ir moterys yra reiklios – jos nori išskirtinio rūbo, nori, kad jis joms tobulai tiktų, nori ir stiliaus patarimų. Kad galėtumėm visa tai įgyvendinti, bet kartu prekės ženklą palikti prieinamą kuo platesniam moterų ratui, turėjome atidaryti savo studiją, įsidarbinti vietoje dirbančias siuvėjas.

Nors pradžioje tai reikalavo didesnių investicijų, sprendimas tikrai pasitvirtino, nes taip savo klientėms mes suteikiame pridėtinę vertę, be to, unikalumo ieškančioms moterims kiekvieną savaitę galime pristatyti iki dešimt naujų modelių“, – pasakoja prekės ženklo bendraautorė Aida Povilaitytė. Dirbant šiais principais, vidutiniškai suknelės kainuoja apie 90 eurų, o išpardavime jas bus galima įsigyti už mažiau nei pusę šimto.

Didysis LT dizainerių išpardavimas

Kartu su jau minėtais dizaineriais „Didysis LT dizainerių išpardavimas: Ruduo/Žiema“ bus galima įsigyti ir Dianos Paukštytės, Roberto Kalinkino, Ievos Daugirdaitės, „The Knotty Ones’, „OHMY“, „FLOW“, „Sauths“, „Loulu et tu“, „Bonboz“, Distyled“, „Gėda Pelėda“, „Egyboy“, „Foglands“ ir kitų kūrėjų daiktų su didžiulėmis nuolaidomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)