Šie metai mados festivalį ženklina skaičiumi 23. Spalio 23 dieną įvyko XXIII „Mados infekcija“. Festivalio idėjinė vadė, dizainerė Sandra Straukaitė juokavo, kad jokiai numerologijos sektai nepriklauso, bet dvidešimt trys mus veikia kasdien – ar žinojote, kad būtent toks Žemės rutulio ašies pasvirimo kampas?
Jaunosios kartos išsišokėliai
Naujininkų simbolis, buvęs Vilniaus taksi parkas pakeitė savo paskirtį ir veidą, tad tokia urbanistinė erdvė puikiai tiko mados festivaliui, kurio ašimi tapo jaunosios kartos išsišokėliai, kurių kūrybinis entuziazmas užkrečiantis.
Savo kolekcijas unikalioje erdvėje pristatė devyni kūrėjai. „Mados infekcijoje“ pasirodė publikai jau žinomi vardai: Vaida Voraitė, Morta Nakaitė, S. Straukaitė, specialiai iš Londono grįžtantis Saimonas Tartenis.
Pirmas kartas – konkurso „Injekcija“ nugalėtojoms Liepai Aliukaitei ir Adelei Burokaitei. L. Aliukaitės, 2020 metais pelniusios „Jaunojo dizainerio prizą“, kolekcija nagrinėjo aktualiausią nūdienos temą – pasakojo apie sugrįžimą į natūralią gamtiškąją prigimtį ir perkėlė į jos asmeninį ritualą – kasmetę kelionę į laukinį pajūrį.
Bet podiumo naujokai ne tik iš Lietuvos: iš Italijos atvyko charizmatiškieji Valerie Armas ir Domenico Orefice, kuriam patikėta atidaryti festivalį. Jauniausias dizaineris, Tauri Västrikas iš Estijos, nagrinėjo vyriškos saviraiškos rebusą: vieno teisingo atsakymo nėra – kiekvienas gyvename savo realybės versijoje.
Specialiai iš Florencijos į „Mados infekciją“ atskrido Polimodos mados instituto vadovas, dizaineris Massimiliano Giornetti ir lektorė Marija Popadničenko, kurie stebėjo savo studentų pasirodymus festivalyje.
S. Straukaitės įkvėpimo šaltiniu tapo prancūzų akrobatas Philippe’as Petit, kuris pasaulyje išgarsėjo tada, kai 1974 metų rugpjūčio 7 dieną daugiau nei 400 metrų aukštyje aštuonis kartus lynu įveikė atstumą tarp Pasaulio prekybos centro bokštų dvynių. 45 minučių pasivaikščiojimas Niujorko debesyse tik su balansine lazda rankose.
Norvegijoje kurianti V. Voraitė šiemet kartu su menininke Lin Wang tyrinėjo poetiškus nesusipratimus tarp Vakarų ir Rytų kultūrų. Tarpdisciplininė kolekcija atspindėjo ne tik nostalgiškąją tatuiravimo meno pusę, bet ir narpliojo šiuolaikinius stereotipus, kuriais apipinti tatuiruoti vyrai.
Renginio metu dominavo vyriška mada, vyrai ant podiumo demonstravo net sijonus ar sukneles. Kolekcijų modelius išvyskite Delfi Stilius fotogalerijose: