– Daug metų dirbai modeliu, o dabar vadovauji modelių agentūrai ir pati ieškai merginų. Kaip pasikeitė mados pasaulis?
– Nuo 2000 iki 2015-ųjų, kol itin išpopuliarėjo socialiniai tinklai, pagrindiniai modelių centrai buvo Brazilija ir Rusija. Iš ten į atrankas suvažiuodavo daugiausia merginų. Seksuali amazonė ir perkarusi Easten Europienmergina. Kol nebuvo „Instagram“, o „Facebook“ naudojome bendrauti su draugais, kiekvienais metais atsirasdavo 20–30 merginų, kurios išpopuliarėdavo tą sezoną ir dalyvaudavo visose pagrindinėse fotosesijose – žurnalų, reklamų, mados namų. Ir jos būdavo žinomos.
Dabar viskas atvirkščiai. Kiekvieną sezoną, prasidėjus Niujorko mados savaitei, atsiranda penkiasdešimt naujų veidų, tačiau atėjus Paryžiaus mados savaitei iš to būrio lieka vos dvi ar trys ir joms tenka konkuruoti su socialinių tinklų žvaigždėmis, jau žinomais modeliais, scenos įžymybėmis. Viskas taip greitai keičiasi, kad nė nespėjame įsidėmėti modelių, niekas nežino nei jų vardo, nei iš kur jie. Laikai, kai egzistavo supermodelių kultas ir kiekvienas žinojo Claudią Schiffer, baigėsi.
– Ar modelių agentūros šiais laikais nepraranda aktualumo, jei po metų modelio niekas nė neprisimins?
– Jei modelis gerai parengtas, su agentūra jis turi galimybių rinkoje išsilaikyti ilgiau. Agentūra merginai gali padėti numatyti keletą žingsnių į priekį, todėl radusios Lietuvoje, pavyzdžiui, keturiolikos metų merginą, neskubame jos siųsti į Paryžių. Puikiai suvokiame, kad konkurencija ten – žiauri. Turėdamos daug patirties, žinių, stengiamės jas perteikti ir pas mus atėjusioms merginoms, nuoširdžiai jomis rūpinamės.
– Dar atsimeni, kodėl pati prieš penkiolika metų dalyvavai „Mis Foto Baltic 2003“, plačiai atvėrusį tau duris į žymiausius pasaulio mados namus Chanel, Versace, Gucci, Roberto Cavalli, Dolce & Gabbana, Giorgio Armani, Dior, Louis Vuitton?
– Visos užaugome žinodamos, kas yra Naomi Campbell ar Linda Evangelista, augome su jų istorijomis. Juk jos buvo tikros žvaigždės. Visos norėjome būti panašios į jas.
– O ko merginos į atrankas ateina dabar?
– Jos nori patekti į mados pasaulio užkulisius, pamatyti visą virtuvę, galbūt galvoja, kad modelio darbas atvers joms duris, kai kurioms netgi tikrai pasiseka.
Pastaruoju metu stipriai išaugo susidomėjimas etninėmis grupėmis. Mano laikais juodaodžių merginų ant podiumo nebuvo, o dabar jų yra kone pusė. Azijietės taip pat atsipjauna savo pyrago dalį. Konkurencija didelė. Anksčiau galbūt nebuvo labai lengva patekti į stipriausiųjų ratą, bet patekus buvo galima išsilaikyti kur kas ilgiau nei dabar. Dabar kiekvienas trokšta naujovių, naujų veidų, todėl prasimušti lyg ir lengviau, bet greitai pasiekta šlovė paprastai būna trumpalaikė.
– Tavo pačios svajonės, su kuriomis žengei į modelių pasaulį, išsipildė?
– Niekada nebuvau išprotėjusi dėl mados, man tai buvo labiau žaidimas. Mėgstu dirbti su žmonėmis. Šiame darbe būtent tai man teikia daugiausia pasitenkinimo. Aš niekada nemaniau, kad mada yra aukščiau visko. Visada labiau mėgau matematiką ir knygas nei madą ir jos tendencijas (juokiasi).
Neslėpsiu – norėjau būti garsi. Ir man sekėsi. Tik bėda ta, kad tuo metu buvau labai jauna ir neišnaudojau visų galimybių. Nemąsčiau apie tai, kad reikėtų megzti kontaktus, žvelgti į ateitį. Mėgavausi, kad man sekasi, ir tiek.
– Egzistuoja kokios nors taisyklės, kaip patekti į elitą?
– Dabar dizaineriai ieško įdomesnių, išskirtinių bruožų merginų. Be to, tokių, kurios turi savo balsą. Pavyzdžiui, Kate Moss niekada nekalbėjo ir nedalijo interviu, o dabar ieškoma merginų, kurios turi ką pasakyti. Lietuvės šiuo klausimu yra šiek tiek kuklesnės – geriau patylės ir nieko nesakys. Kita vertus, jos ir akių niekam nedrasko (šypteli).
Pastebėjau, kad į atrankas atėjusios lietuvaitės toli gražu nėra kaip amerikietės, kurios nuo mažens domisi mada, žino, koks dizaineris kokią kolekciją kuria. Joms, kaip ir man, visa tai – daugiau žaidimas nei gyvenimo prasmė ir tikslas.
– Nepaisant to, mados pasaulyje sukiesi jau penkiolika metų. Ar bėgant metams keitėsi požiūris į madą?
– Mada keičiasi, o ir aš pati per šitiek mados pasaulyje praleistų metų pasikeičiau. Pamatytumėte jūs sukneles, kurias vilkėjau būdama aštuoniolikos (juokiasi)! Žmogaus vidus daro milžinišką įtaką išvaizdai: kai buvau labai jauna, norėjosi blizgėti, spindėti ir būti matomai, o dabar geriausiai jaučiuosi su džinsais ir megztiniu. Paprasti, patogūs, detalėmis neperkrauti daiktai – taip atrodydama jaučiuosi geriausiai.
Pati mada irgi pasikeitė. Šiandien daug kalbame apie vartotojiškumą, tvarumą, toleranciją – visa tai atsispindi madoje. Dizaineriai, kurdami madą, palieka daug politinių žinučių, paslėptų minčių, poteksčių – tereikia visa tai pastebėti, tuomet suprasite, kad mada – kur kas daugiau nei vien grožis.