Pasak „AIMI studijos“ įkūrėjos dizainerės A. Milašiūtės Einorės, aprangos kodo pokyčius biuruose stebime jau kurį laiką – aplinka laisvėja, tai, kas anksčiau buvo laikoma statuso ženklu, šiandien greitai praranda savo vertę, nes žmonės, pirmiausia, siekia komforto ir įspūdį daro ne dėvima eilute, o pasitikėjimu savimi, savo žiniomis, bendravimu. „Mūsų drabužiai – puikus šiuolaikinės visuomenės vertybių atspindys“, – teigia dizainerė, pristačiusi vyriškų džemperių kolekciją, skirtą kostiumus įpratusiems dėvėti vyriškiams.
„Šiandien džemperis – tai viena mėgstamiausių vyrų stiliaus detalių ir kur kas universalesnis drabužis nei kada galėjome įsivaizduoti. Jei anksčiau džemperiai buvo dėvimi tik laisvalaikiu, tai šiandien tinkamai suderinus juos drąsiai galima išvysti dalykinėje aplinkoje, biuruose, jie puikiai dera su klasikiniais drabužiais, tokiais kaip švarkas, o rudenį – paltu. Šis drabužis puikiai prisitaikė prie šiuolaikinio gyvenimo poreikių – nevaržo tų, kurie į darbą vyksta ne tik automobiliu, bet ir dviračiu ar paspirtuku“, – apie vyriško garderobo tendencijas pasakoja A. Milašiūtė.
Apie akivaizdžius vyriško garderobo pokyčius ir tendencijas kalba ir rinkos duomenys. Rinkos analitikai pastebi, kad kostiumų ir kaklaraiščių pardavimai kasmet mažėja, o didieji prekių ženklai, tokie kaip, pavyzdžiui, „Marks & Spencer“, mažina savo dalykinių drabužių linijas. Prieš kurį laiką „Armani“ kostiumais ir „Gucci“ marškiniais garsėję „Goldman Sachs“ bankininkai taip pat paskelbė apie perėjimą prie lankstesnio aprangos kodo, kurį nulėmė kintanti darbo aplinka, reikalaujanti didesnio komforto. Net ir aukštosios mados dizaineriai, tokie kaip „Louis Vuitton“ nuolat ieško intelektualių sprendimų savo kolekcijose pasitelkdami gatvės mados stilių. Tad jei anksčiau „Brioni“ austi šilkiniai kaklaraiščiai siųsdavo subtilią užuominą apie statusą, šiandien labiau tikėtina, kad šį darbą atliks riboto leidimo „Yeezy“.
Pasak Kristinos Juknevičiūtės-Gečienės, „AIMI studijos“ vyriškos drabužių linijos vystytojos, džemperis itin tinkamas pasirinkimas aktyvų gyvenimo būdą propaguojantiems vyrams, ji pastebi, jog vyrų stilius Lietuvoje drąsėja ir vis dažniau laužo stereotipus: „Džemperiai iš principo skirti veikliam, aktyviam ir įdomų laisvalaikį turinčiam vyrui, nepriklausomai nuo jo amžiaus, pajamų dydžio ar socialinio statuso. Ir visai nesvarbu, ar į darbą jį veža vairuotojas, ar jis lekia dviračiu ar paspirtuku. Juk šiandien jau tapo įprasta, kad vyrai dieną pradeda sporto klube, dieną dirba biure, vakare su draugais ar šeima leidžia laiką mieste, o savaitgaliais kelia laivo bures – svarbiausia, kad visais atvejais jie jaustųsi komfortiškai ir stilingai“.
Dizainerė A. Milašiūtė akcentuoja, kad džemperį norint dėvėti oficialioje aplinkoje svarbu tinkamai suderinti detales, skirti dėmesį audinio kokybei ir drabužio spalvai.
Patarimai, kaip dėvėti vyriškus džemperius dalykinėje aplinkoje:
• Darbo vietoje rinkitės tamsesnių ar švelnesnių spalvų džemperius – tokiu atveju jie bus neutralesni, mažiau patrauks dėmesį ir neerzins aplinkinių.
• Oficialioje aplinkoje tinkamesni vienspalviai džemperiai, todėl reikėtų vengti piešinukų arba užrašų.
• Dalykinėje aplinkoje tinkamesni džemperiai, kurie užsideda per galvą, o ne užsegami užtrauktuku. Užtrauktukas suteikia sportiškumo įspūdį – tokį modelį labiausiai tinka dėvėti laisvalaikiu.
• Atsargiau reikėtų rinktis džemperius su kapišonu – kapišonas yra ta detalė, kuri dažniausiai drabužiui suteikia daugiau laisvumo. Visgi skoninguose modeliuose su tinkama spalva kapišonas nepamaišys, tačiau jis neturėtų traukti akies.