Nes tai yra būtent tai. Šiuo kvapu kvepia amerikietiškos parduotuvės, kuriose parduoda prekes paaugliams (gali parduoti ir vyresniems žmonėms, kurie turi paauglio figūrą): Abercrombie & Fitch. Minėtos parduotuvės prieš kurį laiką garsėjo tuo, kad priiminėdavo dirbti tik pardavėjus, kurie atrodė, kaip modeliai, fotografuodavo juos pusnuogius, ir privarydavo seksualizuotos reklamos, orientuotos į hormonų audrų tampomus paauglius pavargusia ranka ir jaunatviniais spuogais. Kas savaime nėra jokio problema: pinigus juk reikia kažkaip pasiimti, o seksas visada parduoda dalykus.
Net ir ant kvepalų buteliuko pavaizduotas modelis, šiek tiek panašus į mane (sutapimas?), kurio džinsai skoningai nusmukę ir matosi trumpikės. Kuo daugiau nuogo kūno ant bet kur, ir pardavimams valio. Tai yra amerikietiškas būdas gyventi, ir kada mes pagaliau tai išmoksime?
Tie minėti pardavėjai-modeliai realiose parduotuvėse (ne reklamose), negana to, kad tobulai atrodė, buvo bjauraus charakterio ir arogantiškai nusiteikę, pardavinėjo atsainiai ir kai kada net chamiškai, lyg darydami paslaugą, kad tau leido nusipirkti: tikslinei auditorijai tai buvo kaip tik tai, ko reikėjo - jie leido ne savo, o tėvų pinigus, ir visiškai buvo patenkinti idėja, kad štai perka iš tokios prestižinės parduotuvės, kad joje gal ir ne visiems parduoda, ir gali beveik pasiųsti kelių raidžių kryptimi.
Viename interviu savininkas pasakė, kad yra gerai atrodantys vaikai ir yra nevykėliai, ir jo parduotuvės parduoda būtent gerai atrodantiems vaikams (paskui turėjo atsiprašinėti, nes vėjas Amerikoje kilo toks, kad opapa). Dabar tos parduotuvės savo cirkus baigė, tačiau firminiai kvepalai tebėra, ir jie ne tik parduodami, bet ir purškiami į oro kondicionavimo sistemą.
Na, o kaip pats kvapas? Pats kvapas yra nuostabus ir fantastiškas, toks, nuo kurio ranka pati tiesiasi prie piniginės. Tai populiarus kvapas, vadinamasis “crowd pleaser” (patinkantis miniai), sukaltas gudriai ir subalansuotai, patinka visiems, visi jo nori, bet tai dar vienas įrodymas, kad Amerika moka daryti vieną dalyką: masinius produktus, kurie yra tiek ištobulinti, kad juos perka milijonai. Būtent todėl Amerika yra tokia turtinga: kai pataiko ant aukso gyslos, išsuka viską, ką tik gali, iki dugno, o paskui supakuoja orą ir parduoda dar kartą. Mums tik mokytis ir mokytis.
Kvapas, sukurtas 2002 metais, yra itin paprasto aprašymo, jei klausysime gamintojo. Jį atidaro sintetinės jūrinės (“šalto vandens”) natos, o toliau - sandalmedis ir “Kašmyro medžių” akordas, kas, kalbant žmoniška kalba, yra kedras ir prieskoniai, ir dar muskusas.
Sudėtingesni aprašymai iš ekspertų (tokių, kaip aš) nurodo viršutines citrusinių (apelsino ir citrinos) natas ir dar eglišakes (gal, ir būtent todėl pirmasis pasipurškimas gali būti kaip pigus tualeto gaiviklis už 99 centus), o baziniame kvape nurodo cinamoną - jei jo ir yra, tai itin nedaug, nes mes visi žinome, kas būna su saldžiais kvapais, į kuriuos privaryta cinamono: tai nusikaltimas prieš žmoniją.
Kvapas labai tvarus ir visiškai nenusibostantis. Taip kvepia švara, naujas švarkas, absoliučiai ledinis (savo smagumu, ne temperatūra) viešbučio kambarys ir to paties viešbučio baras, ledo gabaliukai stiklinėje, tik ką ištraukti iš šaldiklio, atidarytas šalto gazuoto mineralinio vandens butelis, brangi naujai patiesta patalynė namuose, ir dar pluoštas žaliai pilkų dolerių banknotų. Jei esate banko kortelių žmogus, šito nesuprasite: man nieko nėra malonesnio už banknotus, ir jų pojūtį tarp pirštų, ir ypatingą ypatingo popieriaus kvapą.
Amerikoje dažniausiai pasiimu atskridęs iš bankomato tūkstantį dolerių ir nešioju perlenkęs pluoštą priekinėje džinsų kišenėje. Kam man vienoje vietoje tiek pinigų? O jeigu ką nors sumanysiu nusipirkti, ir priims tik grynais (JAV daug vietų, net ir labai prabangių, priima tik grynuosius, nes čia su grynaisiais pinigais nesiejamas nusikalstamumas ir mokesčių slėpimas, čia grynieji yra gerbiami, ne taip, kaip Lietuvoje, kur visi nori tik kortelėmis mokėti). Pinigai kvepia nuostabiai. Uostykite pinigus (nauji banknotai kvepia skaniausiai, sakau jums).
Dar apie kvapą “Fierce” (išvertus tai reikštų “aršus”, pranešu tiems, kas dar neišmokote anglų kalbos, skubėkite mokytis, o tai būsite, kaip mūsų premjeras): jo neįmanoma nustoti uosčius, jis kerta per smegenis ir visiškai užvaldo vaizduotę. Tai kvapas, įrodantis, kad Amerika yra pati geriausia šalis pasaulyje, nes kas daugiau gali tokį sukurti?